Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@03:38:58 GMT

بودجه کنترل و درمان ایدز افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۱۰۴۹

بودجه کنترل و درمان ایدز افزایش یابد

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر پروین افسر کازرون در واکنش به اظهاراتی مبنی بر خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه‌های ایدز گفت: ما از این طرح خارج نشده ایم و برنامه‌های حمایتی و برنامه‌های پیشگیری مثبت، که با حمایت‌های روانی _ اجتماعی مبتلایان در باشگاه‌های مثبت ایدز است، زیر نظر سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت با تلاش بیشتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار بیشتر، این طرح را گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی درباره بودجه پیش بینی شده اداره ایدز در لایحه بودجه ۹۸ نیز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی گسترده‌تر برنامه‌های پیشگیری و افزایش مبتلایان تحت درمان، جهت افزایش و ارتقا خدمات این بودجه باید افزایش یابد.

کازرونی گفت: در برنامه‌های کاهش آسیب، سرنگ‌ و سوزن بین معتادان توزیع می‌شود و این افراد به مراکز درمان و نگهدارنده ارجاع می‌شوند و در حال حاضر درصدد پیشرفت کمیت و کیفیت این فعالیت هستیم. همچنین علاوه بر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان امور زندان‌ها در جهت پیشگیری و کنترل اچ آی وی، تقویت بیماریابی و افزایش مراقبت، با جدیت این اقدامات را دنبال می‌کنند.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای شناسایی کودکان کار مبتلا به اچ آی وی گفت: وزرات بهداشت از سال گذشته از طریق سازمان‌های مردم نهادی که در ارتباط با کودکان کار فعالیت می‌کنند، برای آگاهی و اقدامات مشاوره، پیشگیری و شناسایی کودکان مبتلا فعالیت می‌کند.

فعالیت اتوبوس‌های ایدز ادامه دارد
 رییس اداره ایدز و بیماری‌ھای آمیزشی وزارت بھداشت در پایان با بیان اینکه موبایل کلینیک‌های ایدز (اتوبوس‌های ایدز) همچنان به فعالیت خود می‌دهند، گفت: فعالیت این اتوبوس‌ها متوقف نشده است و در عین حال به گسترش بیشتری نیازمند است.
جهت کسب اطلاعات آموزش، پیشگیری از ایدز و بیماری‌های آمیزشی، آدرس و شماره تلفن مراکز مشاوره، آزمایش و مراقبت و درمان در سراسر کشور به سایت WWW.HIV-STI.IR  مراجعه کنید.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، «عباسی» ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا با اعلام این خبر گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان در هفته سلامت برنامه های مختلفی برای شهروندان پیشوایی تدارک دیده است .
در تقویم مناسبت‌ها از یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!