Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:24:55 GMT

تعطیلی مدارس در مواقع بحرانی آری یا نه

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۱۰۹۴

تعطیلی مدارس در مواقع بحرانی آری یا نه

سنندج - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، برودت دما، بارش برف و باران و یخبندان در برخی روزها و نیاز به تعطیلی مدارس، چگونگی اطلاع رسانی درست و به موقع و تصمیم گیری در این زمینه در شورای آموزش و پرورش کردستان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از دغدغه های مهم مسئولان و متولیان آموزشی در زمان بارش برف و باران در فصل سرد سال و همچنین ورود گاه و بیگاه پدیده ریزگردها و ناسالم شدن هوا، اعلام به موقع تعطیلی مدارس و جلوگیری از سرگردانی دانش آموزان و خانواده ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری مواقع دیده شده با وجود برودت شدید هوا و یخبندان و یا ناسالم بودن هوا تصمیم بر تعطیلی مدارس در مواقعی اعلام می شود که دانش آموزان از منزل خارج شده و یا حتی وارد مدرسه شده اند و همین امر زمینه نارضایتی خانواده ها را فراهم می کند.
یا اینکه در برخی مواقع تاخیر در تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس موجب شده روزی که نیاز به تعطیل شدن بوده دانش آموزان در مدرسه حاضر شده اند ولی روز بعد که شرایط کاملا مهیا بود، مدارس تعطیل اعلام شده است.
همین ناهماهنگی ها در بین دستگاه های تصمیم گیرنده و ضرورت موضوع موجب شد که اعضای شورای آموزش و پرورش در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه این شورا گرد هم بیایند تا در مورد سر و سامان دادن به این مساله بررسی کرده و اتخاذ تصمیم کنند.

** تعطیلی های بی موقع به نفع دانش آموزان نیست
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان معتقد است برخی از تعطیلی های بی موقع به نفع دانش آموزان نیست و لازم است راهکارهای لازم برای نحوه تعطیلی مدارس در مواقع آلودگی هوا یا برودت هوا و یخبندان ارائه شود.
رشید قربانی افزود: تعطیلی مدارس در چنین مواقعی باید برنامه ریزی شده و به موقع باشد تا خانواده ها بین فرستادن یا نفرستادن بچه هایشان به مدرسه سرگردان نشوند.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش در این زمینه تصمیم گیرنده اصلی نیست اما زمانی که تاخیر در اعلام یا عدم اعلام تعطیلی مدارس گرفته شود تمام نگاه ها به سمت این نهاد بر می گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: باید کمیته ای در این زمینه با حضور نمایندگانی از ادارات مختلف تشکیل و تصمیم گیری های لازم انجام شود و مکاتبه برای تعطیلی مدارس مستقیم برای خود آموزش و پرورش ارسال شود.

** محیط زیست و هواشناسی یک روز زودتر وضعیت جوی را اطلاع رسانی کنند
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش کردستان نیز با بیان اینکه تاخیر در تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس گله مندی هایی در میان خانواده ها ایجاد می کند، گفت: تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس در استان بر عهده مدیریت بحران استانداری و در شهرستان ها بر عهده کمیته بحران ها به ریاست فرمانداران است.
علیرضا منتشلو با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری در زمینه تعطیلی مدارس اطلاع دقیق از وضعیت جوی است، افزود: در این زمینه سازمان محیط زیست و هواشناسی باید یک روز قبل هشدارها و میزان غلظت هوا و بارش برف و برودت هوا را دقیق به ما اطلاع دهند.
وی اظهار داشت: تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس در روزهای سرد و یخبندان باید شب قبل گرفته شده و از طریق رسانه ها بویژه صدا و سیما به اطلاع عموم مردم برسد چرا که فعالیت سرویس های مدارس از 6 و نیم صبح شروع می شود.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در صورت بارش برف و پیش بینی برای ادامه آن نیز صبح روز بعد کمیته ای متشکل از نمایندگان ادارات ذیربط و صدا و سیما برای اطلام رسانی تشکیل و از ساعت پنج صبح وضعیت را رصد کرده و پس از تصمیم گیری، اطلاع رسانی کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اما معتقد است همیشه امکان اطلاع رسانی برای ناسالم بودن هوا از شب قبل برای ما مقدور نیست چون براساس بادسنج های هواشناسی به ما اعلام می شود و نمی توانیم قضاوت کنیم که ماندگار یا زودگذر است.
فریبا رضایی اظهار داشت: از اول امسال تا 16 آذر ماه جاری تنها 6 روز ناسالم در استان داشته ایم که یک روز آن مربوط به آبان و پنج روز نیز در فروردین بوده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای تجهیز شهرهای استان به امکانات و ایستگاه ها سنجش گفت: استقرار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرستان های سنندج، سقز، مریوان و قروه و اتصال ایستگاه سنجش کیفیت هوا به سامانه پایش کشور از جمله این اقدامات است.
مدیرکل محیط زیست کردستان همچنین با اشاره به استقرار تابلوی نمایشگر در سنندج افزود: خاموشی این تابلو در برخی اوقات بدلیل کمک کاری ما نیست بلکه به قطعی اینترنت بر می گردد.
وی یادآور شد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر استقرار تابلوی نمایشگر در شهرستان های سقز و قروه و همچنین استقرار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در بانه در دست اقدام قرار دارد.
نماینده هواشناسی کردستان نیز در این نشست آمادگی این سازمان در زمینه صدور به موقع اخطاریه و اطلاعیه در مواقع ضروری و بحرانی اعلام کرد.
مدیرکل صدا و سیمای کردستان نیز عدم هماهنگی بین دستگاه های ذیربط را مشکل اصلی در زمینه اطلاع رسانی برای اعلام به موقع تعطیلی مدارس در زمان های خاص اعلام کرد.
ابوالقاسم امان اللهی اظهار داشت: شجاعت در تصمیم گیری مشکل ماست چرا که کسی مسئولیت تعطیلی مدارس در مواقع حساس و ضروری را قبول نمی کند اما باید به این مساله هم فکر کنیم که بچه های مردم چه گناهی کرده اند؟
در پایان این جلسه مقرر شد که کمیته ای متسکل از دستگاه های ذیربط تشیکل و برای این موضوع مهم در سریعترین زمان تصمیم گیری کنند.
البته این تصمیم نیز از سوی یکی از مدیران حاضر در جلسه رد شد و گفت: تشکیل یک گروه در فضای مجازی برای این مساله کفایت می کند.
با این حال و علیرغم اینکه بیش از یک ساعت از وقت جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد اموزی به بحث در مورد این مساله اختصاص یافت ولی تصمیم مشخصی برای اطلاع رسانی به موقع تعطیلی مدارس در روزهای بحرانی گرفته نشد.
در سال تحصیلی جاری (98 - 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تعطيلي مدارس آموزش و پرورش اطلاع رساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس شهرستان جیرفت فردا و پس فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،فرماندار شهرستان جیرفت گفت با توجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و بارندگی تمامی مدارس شهرستان، سه‌ شنبه و چهارشنبه تعطیل است.

همه ادارات شهرستان آماده و جلسات ستاد بحران تشکیل و هشدارهای لازم، داده شده است.

سامانه پر بارش جدید از امشب وارد استان می شودو هشدار نارنجی و قرمز هواشناسی برای مناطق مختلف استان صادر شده است.

استاندار کرمان هم از آمادگی ۱۰۰ درصدی مدیران، دستگاه‌ها و مردم برای بارندگی‌های سیلابی درجنوب ودیگرمناطق استان کرمان خبرداد و گفت روستاهای در معرض سیلاب در جنوب استان امروز تخلیه می شوند.

دیگر خبرها

  • همه مدارس هرمزگان فردا (سه شنبه) تعطیل شد
  • سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
  • دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
  • تعطیلی سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی + عکس
  • تعطیلی مدارس جیرفت و قلعه گنج به دلیل هشدار قرمز هواشناسی
  • تعطیلی مدارس شهرستان جیرفت فردا و پس فردا
  • پنجشنبه ها تعطیل شد!
  • تعطیلی تمرین استقلال به دستور جواد نکونام
  • تعطیلی مدارس ۲۶ فروردین؛ تایید نشد
  • در واکنش به تنش ها میان ایران و اسرائیل، سفارت هلند در تهران اعلام تعطیلی کرد