Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - شهردار خمین گفت: این شهرداری 160 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که 50 میلیارد ریال آن مطالبات سال گذشته و 110 میلیارد ریال وصولی امسال است و در تحقق بودجه مصوب از برنامه عقب مانده است.

«ابوالفضل مرتضیان» روز یکشنبه افزود: بودجه مصوب امسال شهرداری خمین 580 میلیارد ریال است که تاکنون نسبت به این رقم مصوب 420 میلیارد ریال کسری وصولی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: 250 میلیارد ریال خدمات در سال جاری به شهروندان زادگاه امام راحل در زمینه های مختلف ارایه شده است.
شهردار خمین خاطرنشان کرد: 210 میلیارد ریال درآمد باید تا پایان سال عاید شهرداری شود که پرداخت آن اثرات مطلوبی را در خدمات رسانی و سیمای شهری می گذارد.
مرتضیان علت وصولی محدود شهرداری را واریز نشدن اعتبار از محل درآمد جرایم راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری، کاهش اعتبارات تخصیصی از محل ارزش افزوده، کاهش عوارض آلایندگی صنایع، واریز نشدن منابع از طرف دستگاه های دولتی به دلیل کمبود اعتبارو پرداخت نکردن عوارض توسط شهروندان بیان کرد.
شهردار خمین گفت: همراهی مردم درپیشبرد اهداف مدیریت شهری ضروری است و با توجه به وظایف گسترده‌ شهرداری ها خوش حسابی شهروندان در برنامه ها کمک موثری می کند.
مرتضیان افزود: نبود منابع درآمد پایدار در تامین بودجه شهرداری ها سبب شده تا درآمدزایی این نهاد متکی به تراکم‌فروشی و هزینه‌های ناشی از پرداخت عوارض باشد.
وی گفت: کاهش مراجعه مردم برای پرداخت عوارض که ناشی از عواملی چون تورم و نبود نقدینگی، بیکاری و درآمد محدود خانوارها است نیز ‌ در روند اجرای طرح های عمرانی، تملک املاک و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان اثر داشته است.
شهردار خمین یادآور شد: در صورتی که دستگاه‌های دولتی و شهروندان با تعامل و همکاری لازم بتوانند دیون خود را به شهرداری پرداخت کنند این نهاد هم می‌تواند در خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و همچنین پرداخت برخی از دیون خود اقدام کند.
مرتضیان ادامه داد: با وجود افزایش درآمدهای هر سال شهرداری، شمار طرح های عمرانی و هزینه های این شهر آنقدر زیاد است که این درآمدها جوابگوی نیاز نیستند.
وی اظهارداشت: طرح های زیرساختی در حوزه شهری خمین در حال اجرا است که نیاز به اعتبارات ویژه دارد و به تنهایی درآمد شهرداری نمی توانند هزینه آنها را تامین کند.
شهردار خمین ادامه داد: بیش از 50 طرح شهری امسال در این شهر در دست اجرا است که 2 مورد آن زیر بنایی است.
مرتضیان، طرح مجتمع نقش امام خمینی (ره)، مجتمع آفتاب، ایجاد خانه کودک و مادر، ساخت خانه کارگر، خیابان یادگار امام ، عملیات اجرایی خیابان 9 دی تا شهدای کمره و تکمیل ساختمان اداری از طرح های مهم امسال خمین بیان کرد.
وی افزود: خانه کارگر و ساختمان اداری شهرداری در حال تکمیل شدن است و در دهه فجر امسال به بهره بردار ی می رسند.
شهردار خمین افزود: خانه ویژه کارگران نیز در پارک ولی عصر(عج) خمین ساخته شده تا با راه اندازی بانک اطلاعاتی و ثبت نیروی کار و تخصص های مختلف ارایه خدمات نیروی کار از طریق آن سامان بگیرد.
مرتضیان اظهارداشت: ساختمان اداری شهرداری نیز در وسعت پنج هزار متر در حال ساخت است که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر با حضور مسئولان استانی به بهره بردای می رسد.
وی گفت: نمایشگاه شارژ کپسول های آتش نشانی و کارکرد 40 سال شهرداری در دهه فجر در این شهر دایر می شود تا شهروندان با وضعیت مبلمان شهری و هزینه کرد عوارض پرداختی خود به شهرداری باخبر بشوند.
شهرستان خمین از توابع اتسان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 70 هزار نفر آن ساکن شهر هستند.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري خدمات شهرداري ارزش خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌ای به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال به مدت شش ماه آغاز شد که این پروژه در راستای تسهیل در عبورومرور و ایمنی بالاتر برای شهروندان در خروجی شهر اصفهان به سمت تهران بوده‌ است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با اظهار کرد: پس از احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار که برای تسریع در عبور و مرور شهروندان احداث شده، این پروژه به دلیل تردد بالا، عرض کم ترافیکی موجود در خروجی میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم و حوادث ایجاد شده در این مسیر آغاز و در حال اجراست.

وی افزود: ۳۰ درصد ردیف اعتباری برای تعریض، ساماندهی و ایمن‌سازی خروج میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم در ۱۴۰۲ اختصاص داده شد و عملیات اجرایی آن نیز در ماه‌های پایانی سال قبل آغاز گردید و ۷۰ درصد بودجه آن در سال جاری تأمین اعتبار گردید.

سلطان‌آقایی با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در منطقه و شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تأثیرات این پروژه کاهش آلودگی هوا و تسهیل ترافیک به‌دلیل روان‌سازی ترددها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح منطقه خاطر نشان کرد: امسال بودجه عمرانی منطقه بیش از ۳۰ درصد افزایش و هم اکنون در حال تکمیل پروژه‌های قبلی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید هستیم.

کد خبر 747753

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود