Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که ارگ ریاست جمهوری افغانستان به زودی «محمدعمر داودزی» از افراد نزدیک به حامد کرزی را به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح این کشور تعیین خواهد کرد. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، پس از استعفای «محمد اکرم خپلواک» از ریاست دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان این سمت کلیدی تا کنون خالی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع به «تلویزیون‌یک» گفت: ارگ ریاست جمهوری افغانستان در نظر دارد تا محمد عمر داودزی را به عنوان رئیس جدید دبیرخانه شورای عالی صلح این کشور تعیین کند.

نماینده پارلمان افغانستان: نبود توافق ملی از چالش‌های اساسی صلح است سنای افغانستان: اظهارات ضدو نقیض مقامات آمریکایی به روند صلح آسیب می‌زند

وی افزود: رایزنی‌ها درباره همکاری داودزی با دولت افغانستان در روند صلح این کشور از چند روز گذشته افزایش یافته است.

منبع تصریح کرد، بزودی تصمیم نهایی درباره همکاری این عضو ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان با شورای عالی صلح این کشور مشخص خواهد شد.

عمر داودزی از اعضای ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان محسوب می‌شود که پیش از این برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام آمادگی کرده بود.

تا کنون مشخص نشده است که آیا داودزی با پذیرفتن ریاست دبیرخانه شورای عالی صلح از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کناره گیری خواهد کرد و یا خیر؟

ریاست دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان یکی از سمت‌های کلیدی در این شورا است که پیش از این محمد اکرم خپلواک از افراد نزدیک به اشرف غنی تصدی آن را بر عهده داشت.

خپلواک برای رسیدگی به امور انتخاباتی ستاد اشرف غنی از این سمت کناره گیری کرده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، افزود: تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیرخانه جهت گزارش به رئیس جمهور ارسال نمایند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تأمین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم است.

کد خبر 6088255 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی