Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از شهرک صنعتی فراشبند، گفت: اغلب زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی فراشبند فراهم است و به سرمایه‌گذاران در این شهرک، مشوق‌های ویژه داده می‌شود.
وی افزود: کاهش سهم نقدی به ۵ درصد و بازپرداخت مابقی آن در قالب اقساط ۴۸ ماهه از مهمترین مشوق‌هایی است که در اختیار سرمایه گذاران گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتوحی ادامه داد: چنانچه سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی بتوانند بر اساس برنامه زمان بندی شده واحد صنعتی خود را به بهره برداری برسانند و ایجاد اشتغال کنند، تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها به عنوان تشویق به آن‌ها بازگردانده خواهد شد و همین امر شرایط مناسبی را برای تشویق و ترغیب صنعتگران به تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی در این مکان فراهم خواهد کرد. وی بابیان این‌که زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و خط انتقال برق و گاز برای استقرار واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی ایجادشده است، ادامه داد: افزود: متناسب با استقرار واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار، دیگر زیرساخت‌ها نیز ایجاد خواهد شد و ما از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه گذاران بهره می‌گیریم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما، محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند و در این زمینه به ۵ سرمایه گذار نخست زمین با شرایط ویژه واگذار می‌شود.
فتوحی همچنین از سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این شهرک صنعتی برای ساخت مجتمع کارگاهی خبر داد و گفت: قرارداد واگذاری زمین به این سازمان منعقد و بزودی عملیات اجرایی ساخت مجتمع کارگاهی در این شهرک صنعتی آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: مجتمع کارگاهی در این شهرک صنعتی پس از ساخت و تکمیل با شرایط ویژه به جوانان واگذار تا ظرفیت مناسبی برای تولید و اشتغال فراهم شود.
شهرک صنعتی فراشبند با مساحت ۷۰ هکتار، ظرفیت استقرار ۳۴۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی بیش از هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی را دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مشوق سرمایه گذاری شهرک صنعتی فراشبند خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

فرزاد محمدی  اظهار کرد: موضوع راهبری خوشه‌ها بحثی مفصل است که در این راستا خوشه پلاستیک را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم که خروجی خوبی داشت و نیاز‌های این خوشه تامین شدند.

وی از تشکیل کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کلینیک، افراد به صورت سیار از واحد‌های صنعتی استان بازدید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه با بیان اینکه پایانه صادراتی در استان فعال شده است، بیان کرد: این پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعال شده و در صدد هستیم واردات خارج از منطقه نیز از طریق این پایانه انجام شود که خوشبختانه مجوز بهره‌برداری از آن نیز اخذ شده است.

محمدی، امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استاندارد‌های بازار‌های صادراتی و بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازار‌های جهانی را از مزیت‌های مهم پایانه صادراتی در استان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین به طور جدی پیگیر ایجاد زیرساخت و الزامات منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۳ به مدار خدماتی وارد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در مجموع همه تلاش برای این است که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه