Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:58:30 GMT

تبعیض کارگران و کارمندان در بسته‌های حمایتی دولت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۱۵۸۵

تبعیض کارگران و کارمندان در بسته‌های حمایتی دولت

سهیلا جلودارزاده عضو فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بسته‌های حمایتی دولت، گفت: متأسفانه طبق مصوبه هیئت وزیران بین کارمندان و کارگران در دریافت بسته حمایتی تبعیض آشکاری مشاهده میشود.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، قرار است به کارمندانی که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت می کنند، این بسته حمایتی تعلق گیرد اما این بسته حمایتی برای کارگران صرفا به خانوارها تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: به این معنا که به هر خانواده کارگر حتی اگر چند کارگر داشته باشد، یک بسته حمایتی داده می‌شود اما در مورد کارمندان، دولت به هر کارمند در یک خانواده به صورت مجزا بسته حمایتی می‌دهد.

جلودارزاده با تأکید بر اینکه این مسئله تبعیضی آشکار است و نباید کارگران و کارمندان با هم تفاوتی داشته باشند، اظهارداشت: این مسئله خلاف عدالت و قانون اساسی است و فراکسیون کارگری این مسئله را پیگیری میکند و قطعا باید اصلاح شود.

کد خبر 4475791

منبع: مهر

کلیدواژه: سهیلا جلودار زاده مجلس شورای اسلامی کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.
به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند.
در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.
دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که دولت تخصیص‌های بعدی را انجام دهد، مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان