Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

ورزش کردن در هواي آلوده بويژه دوچرخه سواري و پياده‌روي براي بدن مضر است
رييس فدراسيون پزشکي ورزشي گفت: ورزش کردن در هواي آلوده بويژه دوچرخه سواري و پياده‌روي چون حجم بالايي از ذرات معلق و گازهاي آلوده وارد بدن مي‌شود، مضر است.
وي با بيان اين که عموم مردم و ورزشکاران در شرايط آلودگي هوا از ورزش کردن در فضاي باز پرهيز کنند، اظهار کرد: ورزش‌کردن در هواي آلوده به دليل اين که مواد آلاينده بيشتري وارد بدن مي‌شود، بويژه در ورزش‌هايي همانند دويدن،
دوچرخه‌سواري و پياده‌روي چون در فضاي باز انجام مي‌شوند، در شرايط آلودگي هوا خطرناکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: ورزش در هواي آلوده سبب تشديد اثرات منفي آلودگي بر انسان مي‌شود، چون زمينه ورود حجم بالايي از ذرات معلق و گازهاي آلوده را به بدن فراهم مي کند. همچنين هنگام ورزش کردن ميزان رسوب ذرات معلق کمتر از 2.5 ميکرون در ريه انسان چند برابر بيشتر از حالت معمول است.
رييس فدراسيون پزشکي ورزشي خاطر نشان کرد: انجام حرکات ورزشي بويژه در فضاي باز نه تنها براي بدن مفيد نيست بلکه مضر است و عموم مردم بايد به اين نکته توجه ويژه داشته باشند.
وي افزود: براي به حداقل رساندن عوارض آلودگي، لازم است در فضاي باز ورزش نشود و مکاني انتخاب شود که فاصله زيادي با بزرگراه ها و خيابان اصلي دارد. اگر در اماکن سرپوشيده ورزش مي کنيد بايد به اين نکته توجه داشت که آن مکان از تهويه مناسب برخودار باشد.
رييس فدراسيون پزشکي ورزشي در پايان توصيه کرد: هنگام آلودگي هوا مصرف مايعاتي همچون؛ شير و آب‌ميوه طبيعي در برنامه روزانه ورزشکاران ضروري است، مصرف اين مايعات در هواي آلوده باعث کاهش اثرات آلاينده‌ها بر ريه مي شود و آب‌ميوه طبيعي نيز به دليل داشتن آنتي اکسيدان و ويتامينها در دفع آلاينده‌ها موثر است.
منبع: isna.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کیفیت سالم هوا در تهران

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای اصفهان آلوده است
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳