Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت «هوآوی» که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت «هوآوی» که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کانادا روز پنجشنبه (۱۵ آذرماه) بنا به درخواست مقام‌های آمریکایی، «وانژو منگ»، از مدیران ارشد شرکت فناوری «هوآوی» و دختر بنیان‌گذار این شرکت را دستگیر کرد. مقام‌های آمریکایی او را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده‌اند.

«لی یوچنگ»، معاون وزیر خارجه شنبه شب گفت: «چین قویاً از طرف کانادایی می‌خواهد فوراً فرد بازداشت‌شده را آزاد کرده و از حقوق قانونی و مشروع وی محافظت کند، وگرنه کانادا بایستی مسئولیت کامل تبعات جدی ایجاد شده را بپذیرد.»

راشاتودی نوشته چین همچنین سفیر کانادا در پکن را هم برای ابراز «اعتراض شدید» در واکنش به این دستگیر احضار کرده است. معاون وزیر خارجه چین گفت: دستگیری او، «قانون را نادیده می‌گیرد» و «نامعقول» است.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از دستگیری «وانژو منگ» دفاع کرده و گفته است: «: «ما از مدت‌ها پیش به آن‌ها (شرکت هوآوی) درباره نقض تحریم‌ها علیه ایران هشدار داده‌ایم.»

یک روزنامه دولتی در چین، در مقابل در واکنش به دستگیری این مقام ارشد هوآوی نوشته هدف آمریکا از این اقدام هدف قرار دادن بازار‌های جهانی این شرکت بزرگ فناوری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نقض تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند

کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی اجازه حضور در ترکیه را پیدا نکردند.

به گزارش فارس، سردی روابط ترکیه و اسرائیل به رویای تیم کشتی رژیم صهیونیستی برای شرکت در المپیک پاریس در تابستان امسال پایان داده است.

آژانس امنیت رژیم اشغالگر قدس به ورزشکاران اطلاع داد که آنها مجاز به پرواز به استانبول برای مسابقات مقدماتی المپیک که روزهای 9 تا 13 ماه می در ترکیه برگزار می‌شود،  نیستند. این مسابقات آخرین فرصت برای جواز حضور در بازی‌های المپیک است.

5 ورزشکار اسرائیلی که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند این خبر را دریافت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم