Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد: برخورد تنگ نظرانه با جوانان و عدم توجه به شایسته‌سالاری، جز دلسرد کردن آنان و محروم کردن کشور از توانمندی‌های جوانان نتیجه دیگری ندارد. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم ، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت سالروز 16 آذر روز دانشجو در بیانیه‌ای تاکید کرد: برخورد تنگ نظرانه با جوانان و عدم توجه به شایسته‌سالاری، جز دلسرد کردن آنان و محروم کردن کشورعزیزمان ایران از توانمندی‌ها و مهارت آنان نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این بیانیه آمده است: در سالگرد حماسه شانزدهم آذر، یاد و خاطره شهدای دانشجو، جوانان آزاده و مصلحی که جان شریفشان را با اخلاص در راه اسلام‌خواهی، عدالت‌جویی، ظلم ستیزی و میهن دوستی تقدیم کردند را گرامی می‌داریم. در آستانه چهل سالگی انقلاب، ما جوانان دانشجو بر خود لازم می‌دانیم سخنانی چند را با مسئولین و مردم شریف ایران اسلامی در میان گذاریم.

دانشجویان همچنان نقطه امید انقلاب اسلامی و ملت ایران هستندمیزگرد دانشجویی تسنیم| تاکید دانشجویان بر پیگیری عدالت‌خواهی عقلانیپزشکیان در پاسخ به شعارهای دانشجویان تالار وحدت دانشگاه تبریز را ترک کرد

 

این بیانیه می‌افزاید: همه ما به اوضاع نابسامان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشورمان واقفیم و می‌دانیم که در جای جای ایران عزیزمان، مردمانی با مشکلات عدیده اقتصادی از قبیل بیکاری، کاهش قدرت خرید و فقر دست و پنجه نرم می کنند. می دانیم که کشور سرفرازمان اینک در میانه بحران‌های زیست محیطی، افزایش شکاف طبقاتی و آسیب‌های اجتماعی است و جامعه ایران دستخوش حوادث و تحولاتی است که تلاش دارد جامعه محوری را به فردگرایی و در نهایت بی تفاوتی اجتماعی کشاند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به فشارهای خارجی و توطئه‌های دشمنان تاکید شده است: برای برون رفت از وضعیت فعلی، دانشجویان جوان می‌توانند چراغ راهِ گذار جامعه ایران به جامعه‌ای پیشرو باشند و فارغ از رویکردهای شعارگونه،  مایه اقتدار و افتخار ایران در جنگ عظیم اقتصادی و سیاسی امروز کشور باشند. در این میان، دانشجویانی که پس از گذران سالها علم آموزی و تجربه اندوزی در غربت با علاقه به خدمت به وطن باز می گردند و بدون هیچ انتظاری، متواضعانه برای انتقال فناوری و ترویج علم روز دنیا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند نیز نباید از نظر دور داشته شوند. برخورد تنگ نظرانه با جوانان و عدم توجه به شایسته سالاری، جز دلسرد کردن آنان و محروم کردن کشورعزیزمان ایران از توانمندی‌ها و مهارت آنان نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

 بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا می افزاید: صحنه رویارویی ایران اسلامی با جبهه استکبار نه فقط در بخش‌های نظامی و اقتصادی، بلکه در کشاکش جنگ نرم است و بهترین ابزار دفاع در برابر جنگ نرم، دانشجویان جوانی هستند که به مراتب بیش از رسانه‌های جمعی و ابزارهای رسانه‌ای، قدرت متقاعد کردن و راهبری مردم را دارند. آنان با دردها و رنجهای مردم زندگی می‌کنند، به زبان مردم سخن می‌گویند و برای سربلندی مردم‌شان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

در پایان این بیانیه آمده است: اینک ما نیز به عنوان اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، یکی از قدیمی‌ترین تشکلهای دانشجویی کشور، در راستای عمل به رسالت دانشجویی و شرعی خود، با تمام توان در کنار هموطنان خود می‌ایستیم تا با خودباوری و اتکا بر توان داخلی، آینده‌ای روشن و برتر برای میهن عزیزمان رقم زنیم. ضمن گرامیداشت سالروز 16 آذر و یاد و خاطره همه شهدای دانشجو و نیز تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب و اعلام همبستگی با مردم شریف و صبور ایران، اعلام می‌داریم که حتی لحظه‌ای از آرمان‌خواهی، عدالت‌جویی، تلاش برای رفاه مردم و مبارزه با فساد و استکبار دست نخواهیم کشید.

انتهای پیام/

R1011173/P1360/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران

به‌گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد

 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران

باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا