Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:07:53 GMT

حذف کامل کنکور امکانپذیر نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۱۷۷۸

حذف کامل کنکور امکانپذیر نیست

شهرکرد- ایرنا- استاد دانشگاه و دکترای سنجش و اندازه گیری چهارمحال و بختیاری گفت: حذف کامل کنکور در شرایط موجود ممکن نیست

مجتبی جهانی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: باید روش هایی پیش بینی وعملیاتی کرد که براساس آن برگزاری کنکور ساده، راحت و عملی تر باشد.
وی افزود: در این صورت می توان دغدغه، اضطراب و استرس موجود میان اجتماع و خانواده ها را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانی فر تصریح کرد: در گذشته از بین چندین دانش آموز تنها یک تا 2 نفر به دانشگاه راه می یافتند، در حالی که اکنون این رقم به حدود هفت نفر رسیده است.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: هم اینک می توان در برخی رشته ها به طور کامل و مطلق کنکور را حذف کرد اما در بسیاری از رشته ها ممکن نیست.
وی گفت: هنوز به یک راهکار و فرآیند مناسبی برای حذف کامل کنکور در کشور نرسیده ایم و ظرفیت دانشگاه ها هم متناسب با تقاضاها نیست.
جهانی فر تصریح کرد: به عنوان نمونه در صورت حدف کنکور افراد با معدل بالا رشته های مهمی را با چندین برابر ظرفیت انتخاب می کنند.
وی یادآور شد: به همین منظور ضرورت دارد تا بین افراد با معدل بالا نیز رقابت هایی در قالب امتحان برگزار شود.
به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سه شنبه 26 تیر امسال در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد گفت: براساس بررسی های انجام شده حذف کنکور تا چهار سال آینده عملیاتی نخواهد شد.
در پایان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصوبه ای برای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب رسید که طبق آن در مدت پنج سال، 85 درصد از ظرفیت دانشگاه ها طبق سوابق تحصیلی و بقیه با برگزاری آزمون کنکور باشد.
به همین منظور سه نوع آزمون عمومی، اختصاصی و سوابق تحصیلی در این مصوبه پیش بینی شد، ضمن آنکه متقاضیان رشته های خاص با اهمیت بیشتر در این آزمون ها شرکت کنند.
7362/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كنكور حذف چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان

ارسلان دمیرچی، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان گفت:: ۲۷ هزار و ۸۰۱ داوطلب در این استان برای شرکت در آزمون سراسری نوبت نخست ا ۱۴۰۳ نامنویسی کرده‌اند.

به گفته او، ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر از داوطلبان گیلانی آزمون سراسری نوبت نخست، زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند.

نماینده تمام اختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها افزود: این تعداد از داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند.

دمیرچی تصریح کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت خواهند کرد.

او همچنین گفت: آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله اول کنکور از فردا
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • جزییات شرکت در رشته‌های خاص و آزمون عملی کنکور