Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال دستور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، جستجو در بانک‌های اطلاعاتی گروه‌های خون نادر ایران برای یافتن خون سازگار با زینب، کودک دو ساله‌ای که مبتلا به سرطان است، آغاز شد.

به گزارش ایسنا، متعاقب فراخوان یک موسسه غیر انتفاعی در آمریکا، یک کمپین جهانی برای کمک به کودکی دو ساله به نام زینب موقال مبتلا به سرطان به جریان افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برای درمان به اهدای گروه خونی بسیار کمیابی نیاز دارد. گروه خون این کودک یکی از نادرترین انواع گروه‌های خونی است و این مساله روند درمان او را با مشکل رو برو کرده است.

مسئولان این موسسه می‌گویند که تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر آزمایش شده‌اند، اما فقط سه نفر از آنها گروه خون مناسب برای انتقال به زینب را دارا هستند. پزشکان می‌گویند برای درمان سرطان او حداقل به ۱۰ نفر اهدا کننده خون نیاز است. اوایل امسال پزشکان تشخیص دادند که زینب به بیماری نوروبلاستوما مبتلاست. این سرطان تهاجمی و بسیار نادر اغلب در نوزادان و کودکان خردسال دیده می‌شود.

موسسه غیرانتفاعی "One Blood" که در حال جستجو برای یافتن اهدا کننده خون است می‌گوید که زینب در طول درمان سرطان نیاز به تزریق خون دارد. چیزی که زینب را از بقیه متفاوت کرده است، فقدان یک آنتی ژن به نام " “Indina B”است که اغلب افراد عادی آن را در گلبول‌های قرمز خود دارند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، فقط افرادی ممکن است بتوانند اهدا کننده خون باشند که اصلیت پاکستانی، هندی یا ایرانی داشته باشند. یعنی هم پدر و هم مادرشان اهل این سه کشور باشد و گروه خونی آنها (O) یا (A) باشد. اما در این جمعیت‌ها هم فقط چهار درصد این افراد ممکن است دارای خون بدون آنتی ژن "Indian B" باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خون نادر سازمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

 بابک اقبالی رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته سلامت، برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قندخون، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قندخون و چربی خون را داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه‌کننده، ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر، یک نفر) و ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر، یک نفر) هستند و اگر بیماری این افراد به‌موقع تشخیص داده شود، تحت درمان به‌موقع قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه دیگرمان آموزش به افرادی بوده که تحت درمان قرار ندارند و مهم‌ترین موضوع آن در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند، ادامه داد: همچنین به افراد شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم آموزش داده و به تمام مراجعه‌کنندگان، ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت، بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بیشتر از ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پا، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌موقع شناسایی شوند، از عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از ۲ درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

او تصریح کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین میزان ابتلا مربوط به فشارخون، دیابت و سرطان بوده و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است