Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: چهار یادمان ملی شهدا برای پاسداشت ۲۴ هزار شهید مهاجر و ۱۲ هزار شهدای بومی آذربایجان غربی در ۴ شهر استان احداث می‌شود.

 اگر دفاع مقدس در بسیاری از استان‌های کشور ۸ سال بود این دفاع در آذربایجان غربی ۴ دهه استمرار داشته و مردم این استان مدافعان همیشگی سرحدات جغرافیایی و مرزهای سیاسی و انقلابی  جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی جزو ۵ استان درگیر در موضوع جنگ با رژیم بعثی عراق بود و ۳۲ عملیات در دروان دفاع مقدس در جغرافیای همین استان به انجام رسید.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: چهار یادمان ملی شهدا برای پاسداشت ۲۴ هزار شهید مهاجر و ۱۲ هزار شهید بومی آذربایجان غربی در ۴ شهر استان احداث می‌شود و ده‌ها یادمان محلی و منطقه‌ای شهدا نیز هم‌اینک در گوشه و کنار استان ساخته‌ شده است.

شهسواری اظهار داشت: یادمان‌های شهید بروجردی در نقده، شهید کاظمی در پیرانشهر، شهید امینی در مهاباد و شهدای به لفت و دوپازا در سردشت جزو یادمان‌های ملی در دست احداث در آذربایجان غربی هستند.

وی با یادآوری سفر ۲۱ سال پیش و پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی که در ۱۲ آبان ماه سال ۹۷ اتفاق افتاد، افزود: در این پیام رهبر معظم انقلاب ضمن بزرگداشت و ذکر نام چند چهره شاخص در این استان از جمله مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حجت‌الاسلام‌ شیخ غلامرضا حسنی، شهید مهدی باکری، مرحوم امیر سرتیپ ذکی ذکیانی و مرحوم قاضی محمد خضری مطالباتی را نیز مطرح کردند که نشان از عمق توجه و درایت ایشان نسبت به مسائل این خطه از کشور بود که باید این مطالبات در قالب یک نهضت مطالبه گری رسانه‌ای مجدداً بازشناسی و پیگیری شود.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: امسال افزون بر ۲۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی مختلف آذربایجان غربی بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد گرد و خاک خواهیم داشت.
سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل شاهد بارندگی خواهیم بود.
لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامد‌های احتمالی این سامانه است.
پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

دیگر خبرها

  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور