Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در شورای آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶۵ درصد از مدارس استان دارای استحکام است و ۳۴ درصد هم نیاز به مقاوم سازی، تخریب و بازسازی دارند.

خیراله رحمانی سرانه فضای آموزشی در استان را ۵ متر و ۱۸ سانتی متر بیان کرد و گفت: ۴۵ مدرسه در ناحیه شهری مهرگان، مسکن مهر مناطق مختلف استان و همچنین شهرک‌های اقماری، نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، برای ساخت این مدارس به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات پیشگیرانه در بین دانش آموزان، این طرح امسال در ۱۲ مدرسه و سال آینده در یکی از شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

در این طرح ۱۰ مهارت اجتماعی، در کنار غربالگری و حمایت‌های اجتماعی، مشاوره، مددکاری و خدمات مبتنی بر آی تی، برای والدین، کارکنان و دانش آموزان در نظر گرفته شده تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

استاندار هم با اشاره به سرد شدن هوا بر لزوم استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در مدارس تاکید کرد.

عبد المحمد زاهدی همچنین برای حل کردن بخشی از مشکلات مالی آموزش و پرورش خواستار توجه بیشتر به قانون ماده ۲۷ شد که طبق آن، آموزش و پرورش می‌تواند از فروش مدارس بلااستفاده، منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند.

داود محمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: حل کردن بسیاری از مشکلات نیاز به هماهنگی و تقویت بین بخشی دارد.

بهمن طاهرخانی دیگر نماینده استان هم با انتقاد از نبود عدالت آموزشی خواستار توجه بیشتر به مدارس روستایی شد.

انتهای پیام/

شورای آموزش و پرورش استان قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور با تاکید بر عزم راسخ نهضت مدرسه سازی در خوزستان، گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری باهدف انتشار امید آفرینی و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت راهبرد اصلی ما در اداره کل نوسازی مدارس است.   وی با بیان اینکه خدمت به آینده سازان کشور از افتخارات ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است، افزود: خداوند را شاکریم که در سال گذشته با همت و مدیریت جهادی و جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز، توانستیم ۷۰۰کلاس درس را تحویل دانش آموزان خوزستانی دهیم.   سعیدی پور ادامه داد: تجهیز مدارس استان یکی از وظایف و تکالیف اساسی است که ما در این اداره کل پیگیری می‌کنیم. بالاخص توزیع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که براساس شاخص‌هایی ازجمله؛ اعتبارات استانی تخصیص یافته هر شهرستان،  تعداد کلاس تحویلی هر شهرستان، اقیلم آب و هوایی هر شهرستان، نیاز سنجی اعلام شده از سوی مدیران آموزش و پرورش هر منطقه، مصوبات تعیین شده سفر‌های مقامات استانی و کشوری به هر شهرستان  از جمله سفر ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، ریاست سازمان نوسازی کشور و استاندار انجام می‌شود.   مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تحویل ۳۸۹ دستگاه کولر در یکسال اخیر به ۵ شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۶ کولر در رامهرمز، ۸۲ دستگاه در باغملک، ۷۵ دستگاه در بهبهان، ۷۰ دستگاه در شوش و ۵۶ دستگاه در مسجدسلیمان توزیع شد.   وی می‌گوید: ما در استان خوزستان به واسطه اقلیم آب و هوایی متنوع، در حوزه توزیع تجهیزات (سرمایشی و گرمایشی) با رعایت عدالت از برنامه ریزی منجسمی بهره‌مند هستیم.   سعیدی پور در پایان یادآور شد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و‌پرورش و عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار  در استان خوزستان است؛ و برای رسیدن به این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند