Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@11:04:49 GMT

اشتغالزایی از طرح های در دستور کار پست بانک

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۱۹۹۷

اشتغالزایی از طرح های در دستور کار پست بانک

پست بانک در بخش تامین منابع بزرگ ظرفیت خوبی را در سطح کشور ایجاد کرده است و در ادامه طرح های خود تاکنون ۸۰۰ طرح اشتغالزایی در کرمان توسط این بانک تامین مالی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، در سال۱۳۶۲ پیشنهاد ایجاد پست مالی و ارائه خدمات بانکی از طریق شبکه پستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیئت وزیران ارائه شد و سال۱۳۶۵ مقدمات تشکیل پست مالی تهیه شد به دنبال آن در سال۱۳۶۶ پست مالی تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس در سال۱۳۷۴ جداسازی وظایف پست مالی از شرکت و تأسیس شرکت پست بانک به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شد و در سال۱۳۷۵ اساسنامه پست بانک به تصویب هیات وزیران رسید.

 

سال۱۳۷۸ عاملیت بانکی بخش در مستندات قانون برنامه سوم لحاظ شد و در سال۱۳۸۱ اصلاحیه اساسنامه پست بانک با نظر بانک مرکزی تصویب شد. در ادامه در سال۱۳۸۲ اصلاحیه اساسنامه پست بانک توسط هیئت دولت و شورای نگهبان به تصویب رسید و نهایت سال۱۳۸۵پست بانک به صورت رسمی به عنوان یازدهمین بانک دولتی با مجوز بانک مرکزی مشغول ادامه خدمات شد و در حال حاضر با دارا بودن 14500 شعبه، دفتر و مرکز در سراسر کشور انواع خدمات بانکی و مالی را ارائه می‌دهد.

 

اهداف و استراتژیهای بلندمدت پست بانک ایران شامل مدیریت و توسعه منابع انسانی، ارتقاء بهره وری، رضایت مشتری، توسعه خدمات خرده بانکداری، توسعه بانکداری الکترونیک وانضباط مالی و مدیریت نقدینگی است. این بانک بر اساس استراتژی های مد نظرش گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاهای کشور، کمک به توسعه سیستم بانکی و گسترش تسهیلات بانکی، انجام نمایندگی در پرداخت و دریافت ناشی از مبادلات تجاری، کمک به کاهش مسافرتهای شهری و روستایی و هزینه های مربوط، کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور و توسعه خدمات مالی خرد با مشارکت دفاتر خدمات بانکی شهری و روستایی منتخب را به عنوان ماموریت های خود در دستور کار دارد.

 

بنابراین گزارش این بانک در ادامه ماموریت های تعیین شده تامین مالی 800 طرح اشتغالزایی در کرمان را انجام داده است.   

 

«خسرو فرحی»، مدیرعامل پست بانک ایران و عضو شورای راهبری پارک علم و فناوری تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفته است: «این بانک طی سالجاری موفق به تامین مالی 800 طرح اشتغالزایی روستایی در استان کرمان شده است.»

 

وی یادآور شد: «پست بانک در سطح استان کرمان نیز در روستاهای محوری خدمات بانکی را همانند شهر برای شهروندان این مناطق ایجاد می کند.»

 

 

فرحی با اشاره اینکه پست بانک در بخش اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان به عنوان بانک تخصصی عمل می کند، تصریح کرد: «پست بانک ایران تامین مالی همه فعالان بخش ICT و IT کشور را که می توانند در راستای بهره وری اقتصادی کشور فعالیت کنند، برعهده می گیرد.»

 

مدیرعامل پست بانک ایران تصریح کرد: «مدیران پست بانک کرمان از ظرفیت نخبگی و همه دستگاه های استان برای برنامه ریزی طرح های اقتصادی استفاده کنند که این مهم به خدمات رسانی و ارتقا بانک کمک می کند.»

 

این گزارش می افزاید: پست بانک در بخش تامین منابع بزرگ ظرفیت خوبی را در سطح کشور ایجاد کرده است. پست بانک دومین بانک در کشور است که منابع صندوق توسعه ملی را جذب و در بخش های اقتصادی اجرایی کرده است.

 

رسالت اصلی پست بانک ایجاد دسترسی برای عموم مردم به ویژه مناطق روستایی کم برخوردار به خدمات بانکی است که در این راستا تاکنون هفت هزار باجه بانکی در مناطق روستایی راه اندازی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

 

بنابراین گزارش، ارائه برنامه اشتغال دولت در قالب تبصره 18 در لایحه بودجه سال 1397 بیانگر آن است که دولت به خوبی به بحران‌های بیکاری و نیز احتمال وخیم‌تر شدن، واقف است. تصویر اجمالی پیشنهاد اولیه برنامه اشتغال دولت ذیل تبصره 18 با فرض در اختیار داشتن 17.4 هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، در کنار حدود 6 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی مانده منابع قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در ترکیب با منابع تجهیز شده از محل تسهیلات نظام بانکی و تسهیلات صندوق توسعه ملی به شرح جدول زیر است.

 

علاوه بر این جدول زیر بند ج تبصره 16، برنامه اشتغال حمایتی دولت پیشنهاد شده که پیش‌بینی می‌شود اشتغال حدود 80 هزار نفر را در پی داشته باشد.

 

 

 

قابل ذکر است سایر منابع تسهیلات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولید و اشتغال در سایر رسته های منتخب در برنامه اشتغال فراگیر استفاده می شود. مبلغ 12676 میلیارد ریال از  منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های فوق مورد استفاده قرار می گیرد و باقیمانده منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع بانکی برای اعطای تسهیلات  بانکی به سایر طرح های حمایت از تولید و اشتغال  در نظر گرفته شده است.

 

ادامه طرح های اشتغالزایی دولت ادامه داشته است تا جایی که در بودجه 98 نیز شاهد افزایش اعتبار اشتغال‌زایی هستیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد علی لاریجانی مشهد بیرجند سازمان حج و زیارت خراسان جنوبي تکریم و معارفه پست بانک اشتغالزایی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید بهره بین بانکی

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.

به گزارش مشرق، طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل‌تر از ۲۳.۴۸ درصد به ۲۳.۵۲ درصد در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین رسید.

دیگر خبرها

  • ارتقا طرحهای توسعه و سرمایه گذاری مس در معادن خرد
  • نرخ جدید بهره بین بانکی
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۲ درصد رسید+ جدول
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند