Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق ابراهیمی (معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خدماتی که به زندانیان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ ارائه می‌شود و همچنین با اشاره به شرایط درمانی آنها بعد از خروج از زندان گفت: پس از خروج زندانیان از زندان نکته‎ای که خیلی حائز اهمیت است، ادامه درمان آنها پس از آزادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نکات مهم بحث خدماتی است که بعد از زندان باید به این افراد داده شود، به عنوان مثال ما تعداد زیادی از این افراد را تحت درمان اعتیاد با داروهای آگونیستی و نگهدارنده داریم که متاسفانه پس از آزادی‌ خیلی وقت‌ها مراکز درمانی نمی‌توانند خدماتی که ما در زندان داشته‌ایم را ادامه بدهند، به این دلیل  که یا بودجه‌شان تمام شده یا ظرفیت‌شان تکمیل است.

وی ادامه داد: خدمات درمانی و بهداشتی که به زندانیان معتاد ارائه می‌شود، متاسفانه بعد از خارج شدن از زندان قطع می‌شود و در آنجا دیگر کاری از ما بر نمی‌آید، گرچه تلاش کردیم بعد از خروج این افراد بتوانند به جایی وصل شوند و کسب درآمد کنند و سپس به مراکز درمانی ما مراجعه کنند، اما قاعدتا این مراکز چندان گسترده نیست.

معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها افزود: در این راستا دستگاه‌های حمایتی دیگر نیز وظیفه دارند همکاری کنند، اما تا آنجایی که ما از دستمان بر بیاید و قانون اجازه دهد، از این افراد حمایت می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه مشکل اصلی این افراد اشتغال و بیکاری است، گفت: در داخل زندان علاوه بر خدمات درمان اعتیاد، خدمات حرفه‌آموزی را نیز به مددجویانمان ارائه می‌کنیم، البته خیلی از این افراد تا مرحله گرفتن گواهی‌نامه هم پیش می‌روند. ما حتی مددجویانی داریم که در سطح دانشگاهی و عالی تحصیل می‌کنند. لازم به ذکر است؛ در گواهی‌نامه‌هایی که می‌گیرند اسمی از زندان وجود ندارد و مشخص نیست که این افراد در زندان دوره دیده‌اند.

او اضافه کرد: خدمات در زندان ارائه می‌شود، بدون اینکه اسمی از زندان روی این افراد باقی بماند، ولی وقتی این افراد از زندان خارج می‌شوند، احتیاج به شغل و درآمد دارند تا بتواند در وهله اول خودشان و سپس خانواده‌شان را اداره کند، ولی متاسفانه می‌‎بینیم کسانی که به زندان هم وارد نشده‌اند، مشکل اشتغال را دارند.

ابراهیمی درباره ارائه خدمات رواشناسی بیان کرد: یک سری خدمات کاهش آسیب را در زندان‌ها ارائه می‌کنیم و یکی از مهم‌ترین خدماتی که ارائه می‌شود، خدمات روانشناسی برای افرادی است که به این خدمات به طور جد نیاز دارند. این آموزش‌ها توسط گروه‌های همسانی که در زندان هستند، می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت: همچنین آموزش‌های مختلفی درباره راه‌ها و نحوه انتقال بیماری‌های مختلف به زندانیان به خصوص درباره بیماری‌های بازپدید و نوپدید ارائه می‌شود و بسیار هم در افزایش آگاهی این افراد موثر بوده است.همچنین ما یک سری ملاقات خصوصی داریم که با اثبات زوجیت ملاقات در اختیارشان قرار می‌گیرد که اتفاقا تعدادشان هم زیاد است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: جهاد دانشگاهی آماده ارائه خدمات تحقیقاتی به محققان و پزشکان جهت آماده‌سازی سلول بنیادی ژله وارتون مورد تایید غذا و دارو و ارائه خدمات درمانی به بیماران پیسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، امیرحسین استقلال، امروز_ یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ اظهار کرد: پزشکی بازساختی زمینه جدیدی از علوم نوین پزشکی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دانش سلول درمانی، ژن درمانی، تکنیک‌های پزشکی مولکولی و مهندسی بافت به ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده یا از بین رفته بدن می‌پردازد.

وی افزود: در این رشته از سلول‌های بنیادی و بالغ و فرآورده‌های آن‌ها برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس تصریح کرد: کاربردهای پزشکی بازساختی شامل ترمیم غضروف و مفاصل و تاندون و لیگامنت آسیب‌دیده، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، بازسازی اندام‌های حیاتی مانند کبد و کلیه، ترمیم آسیب‌های نخاعی و مغزی، درمان سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمن، بازسازی پوست و درمان ناباروری است که در بعضی موارد فوق درمان‌ها تاییدیه غذا و دارو گرفتند و استاندارد خدمات آن‌ها توسط وزارت بهداشت تعریف شده و برخی موارد در مراحل مختلف تحقیقات هستند.

استقلال اضافه کرد: در حال حاضر سلول درمانی برای درمان بیماری پیسی درمان استئو آرتریت، درمان آسیب عضلانی، درمان آسیب تاندون و لیگامنت، درمان زخم ناشی از سوختگی، دیابت و سایر زخم‌ها، بازسازی پوست و ناباروری زنان در کشور انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در دنیا داروهایی تأیید شده برای درمان سرطان‌های خونی و برخی بیماری‌های ژنتیکی مثل کم خونی داسی شکل وجود دارد.

کد خبر 744495

دیگر خبرها

  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • آزادی ۱۷۸ زندانی محکومان مالی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند