Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عسگر علی جوانبخت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در تامین فضاهای آموزشی برخی مناطق در سال آینده مشکلات جدی داریم و باید سرانه آموزشی را بالا ببریم.

وی بیان کرد: استان یزد حدود ۱۵ سال رتبه اول کنکور را کسب کرده که یکی از علت های آن داشتن مدارس یک شیفته است.

جوانبخت تصریح کرد: هنوز در سرانه فضای آموزشی و پرورشی و ورزشی مشکل داریم و در حال حاضر سرانه آموزشی در تهران ۵ متر و ۱۸ سانتیمتر، در قزوین ۵ متر و ۴۹ سانتیمتر، در استان یزد هشت متر و ۶۴ سانتیمتر و جهان ۸ متر و ۳۹ سانتیمتر به ازای هر دانش آموز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مسکن مهرگان قزوین، شهرستان البرز و تاکستان کمبود مدرسه داریم و در ناحیه شهری مهرگان تعداد۳۷ مدرسه با ۴۸۰  کلاس درس لازم داریم که در حال حاضر در مهرگان ۱۸ مدرسه با ۱۶۵ کلاس داریم که ۸۰ کلاس هم در دست احداث است که تکمیل آنها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یادآورشد: در استان ۱۷۴۲ واحد ساختمان آموزشی داریم که ۴۰۰ مورد تخریبی و ۵۰ مورد نیازمند مقاوم سازی است که ۵۲۰ میلیارد تومان برای استاندارد سازی لازم است و با این اعتبارات ۴۰ سال طول می کشد اما سال ۱۴۰۴ باید به هدف برسیم.

یک سوم مدارس استان دو شیفته است

جوانبخت گفت: در سال ۷۶ مدارس ما ۴ شیفته بود و الان یک سوم مدارس استان معادل ۴۰۰ مدرسه دو شیفته است.

وی اضافه کرد:در ۲۱ سال گذشته  ۶۵ درصد مدارس استان تخریبی بود که در این مدت کارهای خوبی شده و امروز ۶۵ درصد مدارس ما دارای استحکام لازم است و ۱۹ درصد نیازمند مقاوم سازی و ۱۵ درصد نیازمند بازسازی است که ۵۲۰ میلیارد تومان برای استاندارد سازی لازم است.

جوانبخت اظهارداشت: اداره نوسازی از ادارات چابک در جلب مشارکت مردمی و ساخت و ساز است و امروز قادریم یک مدرسه ۱۸ کلاسه را در ۸۵ روز بسازیم و تحویل دهیم.

وی بیان کرد: کاهش سهم ادارات نوسازی از اعتبارات تملک دارایی از ۲۹  درصد به ۹ درصد در سال ۹۲ رسید و امسال به ۱۴.۵ درصد رسیده اما همچنان با کمبود شدید فضا، تجهیزات مواجهیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین یادآورشد: کاهش سهم اعتبارات عمرانی ملی، ایمن نبودن مدارس، کمبود نمازخانه، پایین بودن سهم مهارتی و سرانه فضای آموزشی از چالشهای جدی است که باید برای آن تدبیر کنیم.

وی تصریح کرد: در استان قزوین ۹۱۰۰ کلاس داریم که  ۲۸۹۸ کلاس استحکام دارد و تعداد ۶۷۵ کلاس تخریبی و ۸۶۵ کلاس نیازمند مقاوم سازی است.

جوانبخت گفت: در استان ۱۷۰۰ ساختمان آموزشی و دو هزار و ۲۰۲ واحد آموزشی داریم که یک سوم مدارس دو شیفته است.

وی اظهارداشت: در محدوده مسکن مهر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن خواهند شد لذا ۶۶۶ کلاس و ۵۷ مدرسه لازم داریم تا نیازها را تامین کنیم و در حال حاضر  ۱۶۵ کلاس ساخته شده و ۸۰ کلاس در دست ساخت است.

جوانبخت گفت: در مسکن مهر مناطق البرز، آبیم و تاکستان هم شش مدرسه باید ساخته شود که برای احداث آن ۸ میلیارد تومان لازم داریم.

وی بیان کرد: استاندارد سازی گرمایشی ۳ هزار کلاس درس انجام شده و۲۴۰۰ کلاس باقیمانده است.  

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین یادآورشد: در بافت فرسوده و شهرک های اقماری هم  ۲۲۸ کلاس لازم داریم که ساخت آنها  ۶۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 4479667

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش قزوین نوسازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کارشناس اداره کل دامپزشکی استان خراسان و مدرس کلاس گفت: کلاس آموزشی بهداشت، پرورش و بیماری‌های کرم ابریشم با حضور جمعی از نوغانداران در محل جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور برگزار شد.

دکتر شریعتی گفت: بیماری‌های کرم ابریشم درمان بخصوصی ندارند و پیشگیری نقش کلیدی و اساسی در پرورش کرم ابریشم دارد.

وی گفت: باید تلاش کرد شرایط بهداشتی مانند تمیز کردن و ضدعفونی سالن پرورش قبل از ورود تخم‌ها همچنین نور، تهویه، حرارت، و رطوبت لازم و کافی در زمان پرورش مهیا شود.

وی همچنین نکات مهم در پرورش کرم ابریشم را خواب کرم و تغذیه مناسب عنوان کرد و افزود: برای تغذیه از برگ‌های خیس، باران خورده، شبنم دار، خاک آلود، پژمرده و خشبی قویا خودداری شود.

 

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی