Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:48:16 GMT

دانشگاه شریف دانشجو ارشد بدون کنکور پذیرش می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۲۲۵۲

دانشگاه شریف دانشجو ارشد بدون کنکور پذیرش می کند

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه صنعتی شریف براساس آیین نامه استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی بدون آزمون پذیرش می کند که متقاضیان باید مدارک خود را تا یکم دی ماه به دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه ارائه کنند.

مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری و غیرحضوری، نوبت دوم و دانشگاه آزاد برای ورود به این دوره پذیرش نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست متقاضی تنها برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد.

کد خبر 4479850 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: پذیرش بدون آزمون دانشگاه شریف کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک

توجه داشته باشید که متوسط هزینه سالانه (average annual cost) نشان دهنده قیمت خالصی است که دانشجو پس از کسر میانگین ارزش کمک هزینه‌ها و یا بورسیه‌های دریافتی می‌پردازد.

هاروارد از همه سخت گیر‌تر است

آزمون اس‌ای‌تی، یک آزمون استاندارد است که معمولا برای پذیرش در کالج در ایالات متحده استفاده می‌شود. دانش آموزان دبیرستانی برای ارزیابی آمادگی خود برای کار آکادمیک در سطح کالج در این آزمون شرکت می‌کنند.

هنگام مقایسه نمرات اس‌ای‌تی، هاروارد و دارتموث جزو چالش برانگیزترین دانشگاه‌ها برای اخذ پذیرش هستند. میانگین نمرات اس‌ای‌تی برای دانش آموزان آنها ۷۶۰ برای خواندن و نوشتن و ۷۹۰ برای ریاضی است. با این حال، هاروارد نیمی از نرخ پذیرش (۳.۲٪) را در مقایسه با دارتموث (۶.۴٪) دارد.

در میان دانشگاه‌های برتر آمریکا در این لیست، دارتموث با ۳۳،۰۰۰ دلار و پرینستون با ۱۱،۱۰۰ دلار، به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین هزینه سالانه را دارند.

در حالی که بدهی دانش‌آموزان در ایالات متحده در سال‌های اخیر افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳ به ۱.۷۳ تریلیون دلار رسیده است، ارزش دریافت مدرک از هر یک از دانشگاه‌های ذکر شده از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است و درآمد‌های قابل توجه دانشجویان سابق آنها، مؤید آن است.

به عنوان مثال، فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد بالاترین میانگین حقوق اولیه را در کشور دارند که ۹۱،۷۰۰ دلار است.

منبع: روزیاتو

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان