Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:26:18 GMT

سود آب بندان باید به روستا برسد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۲۳۰۳

سود آب بندان باید به روستا برسد

نماینده رشت در مجلس، با تاکید بر لزوم مدیریت آب بندان توسط روستا، افزود: اگر آب بندان سودآور است باید سودش به روستا برسد.

به گزارش ایسنا، جبار کوچکی نژاد در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و پنجمین جلسه ستاد امنیت سرمایه‌گذاری گیلان، با بیان اینکه شهرستان رشت یک هزار و 100 هکتار آب بندان دارد، اظهار کرد: طرح ساماندهی آب بندان ها به شورا و دهیار واگذارشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم مدیریت آب بندان توسط روستا، افزود: اگر آب بندان سودآور است باید سودش به روستا برسد و اگر غیر سودآور است، دولت باید اعتبار اختصاص دهد. با واگذاری طرح ساماندهی آب بندان ها امکان اختلاف وجود دارد.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تالاب انزلی 19 هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: آب بندان های استان کمتر از 9 هزار هکتار وسعت دارد.

کوچکی نژاد، با بیان اینکه از مجلس هشتم پیگیر طرح ساماندهی و احیای آب بندان ها هستیم، عنوان کرد: ساماندهی و احیای آب بندان ها تاکنون دو بار ردیف دریافت کرده است، اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

وی با اشاره به بهره مندی روستاییان از آب بندان ها در گذشته با پرورش ماهی، خاطرنشان کرد: با دولتی کردن مدیریت آب بندان ها دچار مشکل شده ایم لذا دوباره باید مدیریت آب بندان ها با روستا با کمک دهیار باز گردد و آب منطقه‌ای فقط ناظر باشد.

احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز، با بیان اینکه طرح ساماندهی آب بندان ها باید برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی داشته باشد، اضافه کرد: آب بندان هایی که قابلیت واگذاری را دارند، شناسایی شوند، زیرا روستا و دهیار به تنهایی نمی توانند آب بندان غیر سودآور را مدیریت کنند.

وی در ادامه مسئله ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه های استان را یکی از معضلات قدیمی دانست و گفت: مصالح ساختمانی برای پروژه های عمرانی در گیلان سخت به دست می آید، اما در بارندگی های اخیر شاهد وقوع سیلاب هایی بودیم که آثار تخریب جنگل و بستر رودخانه هاست.

رئیس کل دادگستری گیلان، خواستار شناسایی و گزینش شرکت های دانه بندی شن و ماسه جهت بهره برداری از بستر رودخانه ها شد و عنوان کرد: شرکت های پیمانکار در پروژه های عمرانی زیاد مقید نیستند، اما شرکت های دانه بندی تابع تر عمل می کنند.

محسن یوسف پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه در حال حاضر 17 پارک جنگلی داریم، اظهار کرد: با واگذاری پارک های جنگلی تفرج به شکل مدیریت شده صورت می گیرد.

وی از اجرای طرح طبیعت گردی در مسیر ماسال – گیلوان خبر داد و یادآور شد: این طرح برای پارک های جنگلی چهارگانه ماسال تعریف شده است.

این مقام مسئول، مساحت پارک های جنگلی ماسال را در مجموع 6 هزار و 540 هکتار دانست و اضافه کرد: آویشو، خجبنه، مشهدمیرزا و اولسبلنگاه چهار پارک جنگلی ماسال می باشد که با توجه به موقعیت آن نسبت به جاده و استعداد گردشگری بالقوه انتخاب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب بندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • سردار رادان: دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذردY اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند/ 32 سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می اندازند
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • باران برای آب بندان روستای مهترکلاته، آورده‌ای جز ضایعات نداشت
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت