Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@00:43:32 GMT

اشتغال منطقه ویژه پارسیان از ۲ هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۲۵۶۸

اشتغال منطقه ویژه پارسیان از ۲ هزار نفر گذشت

رویداد۲۴ حسن شاهرخی با بیان اینکه منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان یکی از قطب‌های مهم پتروشیمی. فولاد و آلومینیوم در جنوب کشور به شمار می‌رود، بیان داشت: با همت و تلاش مجموعه ایمیدرو، حمایت‌های استاندار محترم هرمزگان و همکاران منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان پروژه‌های زیرساختی این منطقه پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شاهرخی با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز و فراتر از انتظار در اجرای پروژه ها، عنوان کرد: جذب نیرو و افزایش آمار اشتغال در منطقه ویژه پارسیان در حالیست که اشتغال مستقیم در این منطقه در پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۰ نفر و در پایان سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰۰۰ نفر بوده و اکنون در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به ۲۰۰۰ نفر رسیده است.   وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها از برنامه زمان بندی جلو هستیم، عنوان کرد: در آستانه چهل و یکمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای بیش از ۲ هزار شاغل در منطقه ویژه پارسیان جشن خواهیم گرفت   مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با اظهار اینکه این منطقه در مسیر شتابان توسعه و پیشرفت قرار دارد، اذعان داشت: نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنایع معدنی و پتروشیمی کشور با ایجاد ۱۹ پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن در منطقه ویژه پارسیان در حال ساخت است که می‌تواند به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم‌ها از آن نام برد.   وی خاطرنشان کرد: اولویت نخست جذب و بهره گیری از ظرفیت‌های بومی پارسیان و استان هرمزگان است، طی ۲ سال اخیر اولویت با جذب نیرو‌های بومی در تمامی رده‌های مورد نیاز منطقه ویژه پارسیان بوده است که خوشبختانه در این حوزه عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته ایم.   شاهرخی با بیان اینکه قانون جذب ۵۰ درصدی نیروی‌های بومی را تکلیف کرده است، ابرازداشت: علیرغم قوانین و مصوبات مجلس، تلاش مجموعه بر جذب حداکثری نیرو از ساکنان استان هرمزگان بوده است که طبق آمار بیش از ۵۰ درصد نیرو‌های شاغل در منطقه ویژه بومیان استان هرمزگان هستند.   وی تاکید کرد: با نوع نگاه حمایتی وزارت صمت و ایمیدرو به‌طور حتم این منطقه علاوه بر منافع اقتصادی، منافع اجتماعی و فرهنگی مناسبی را برای مردم در بر خواهد داشت.   مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خاطرنشان کرد: در افق منطقه ویژه پارسیان اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۷۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل دیده شده است.   مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان اضافه کرد: موقعیت مکانی، جغرافیایی و دسترسی آزاد به آب‌های بین المللی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، بندر تخصصی واردات و صادرات کالا‌های مورد نیاز سرمایه گذاران، دسترسی مطمئن به جاده‌های ترانزیتی و همجواری با پارس جنوی بخشی از ظرفیت‌های مورد نظر و درخواست سرمایه گذاران است که می‌تواند هزینه‌های سرمایه گذاری را کاهش و سودآوری مناسبی را برای آن‌ها در بر داشته باشد   شاهرخی با اشاره به ذخایر انرژی ایران و قطر تصریح کرد: تامین خوراک سرمایه گذاران و خطوط لوله گاز که از فاصله ۵۰ متری منطقه ویژه عبور می‌کند می‌تواند سرمایه گذاران سایر صنایع را برای حضور در این منطقه استراتژیک اقتصادی کشور ترغیب کند
شاهرخی با اشاره به مصوبه طرح آمایش نواحی تاثیر پذیر از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت: وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور، آموزش و پرورش، نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد، کار، رفاه و امور اجتماعی، وزارت دفاع و سازمان‌های محیط زیست و میراث فرهنگی باید خود را برای یک اتفاق بزرگ در کشور آماده کنند چراکه برای توسعه متوازن باید تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند تا در آینده شاهد پدیده‌های ضد توسعه‌ای و آسیب‌های اجتماعی متاثر از توسعه صنعتی نباشیم.   سرمایه گذاری در پارسیان شتاب گرفت   مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان درخصوص سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان اظهارداشت: ۶ متقاضی حوزه پتروشیمی جهت سرمایه گذاری مراجعه کرده اند که دو مورد موفق به اخذ مجوز‌های لازم از وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی شده اند. همچنین پیش ازاین تقاضای سرمایه گذاری احداث مجتمع فولاد، تولید آلومینا، نیروگاه و تولید آب شیرین از دریا توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه ارایه شده است.   لازم به ذکر است؛ بر اساس سیاست‌های برنامه چهارم توسعه از سال ۱۳۸۴ مطالعات مکانیابی استقرار صنایع انرژی بر در راستای جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی آغاز شد.   صنایع انرژی بر به آن گروه از صنایع اطلاق می‌شود که سهم انرژی مصرفی آن‌ها در هزینه‌های تمام شده محصول نهایی، نسبت به دیگر عوامل تولید در مقایسه با صنایع دیگر بالا بوده و نقش تعیین کننده‌ای در قیمت نهایی محصول آن‌ها داشته باشد، از قبیل: صنایع پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم.   از این رو منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحتی قریب به ۱۰ هزارهکتار در ۳۰ کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس به عنوان گزینه‌های محل استقرار صنایع انرژی بر انتخاب گردید و متعاقبا در سال ۱۳۸۹ این منطقه ویژه اقتصادی به تصویب هیئت محترم وزیران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسید.
طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بر اساس موافقتنامه شماره ۴۰۳۰۱۰۰۴ از جمله طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است که از سال ۱۳۸۴ موافقتنامه آن فی مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان دستگاه اجرایی این طرح مبادله گردید.   منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با هدف استقرار و تولید ۴ میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۴ میلیون تن آلومینا، ۴۳۰۰ مگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن و تاسیسات آب شیرین کن که نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر ۳۷ ٫ ۴ میلیارد دلار در بخش غیردولتی که حدودا معادل ۱۴۰۰۰۰ میلیارد تومان خواهد داشت، که در نهایت اشتغال مستقیم برای ۶۰ هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای حدود ۲۷۰ هزارنفر ایجاد می‌کند. تا کنون در منطقه دو واحد پتروشیمی با مجموع سرمایه گذاری ۴ ٫ ۲ میلیارد دلار، یک واحد انبار مجتمع آلومینیوم جنوب و یک واحد آب شیرین کن از سرمایه گذاران ذکر شده در بالا عملیات اجرایی خود را شروع نموده اند.   منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده‌ای قریب به ۱۰ هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اداره می‌شود.   منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با هدف استقرار و تولید ۴ میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۴ میلیون تن آلومینا، ۴۳۰۰ مگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن و تاسیسات آب شیرین کن که نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر ۳۷ ٫ ۴ میلیارد دلار در بخش غیردولتی که حدودا معادل ۱۴۰۰۰۰ میلیارد تومان خواهد داشت، که در نهایت اشتغال مستقیم برای ۶۰ هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای حدود ۲۷۰ هزارنفر ایجاد می‌کند. تا کنون در منطقه دو واحد پتروشیمی با مجموع سرمایه گذاری ۴ ٫ ۲ میلیارد دلار، یک واحد انبار مجتمع آلومینیوم جنوب و یک واحد آب شیرین کن از سرمایه گذاران ذکر شده در بالا عملیات اجرایی خود را شروع نموده اند.   منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده‌ای قریب به ۱۰ هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اداره می‌شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 منطقه ویژه پارسیان صنایع انرژی پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به منظور توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بر اساس قانون جهش تولید، پیشبینی شده که سالانه ۱ درصد به میزان تامین انرژی صنایع انرژی برق از انرژی تجدیدپذیر افزوده شود. سال گذشته این میزان برای صنایع ۱ درصد بود و برای سال ۱۴۰۲، ۲ درصد از برق مورد نیاز صنایع انرژی بر باید از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین شود.

او افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران نیز، ادارات مکلف هستند تا ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، اما به این جهت که امکان ایجاد این ظرفیت برای برخی از ادارات در شرایط فعلی میسر نباشد، پیشبینی شده که این قانون به صورت مرحله‌ای اجرا شود و در سال اول که امسال است، باید ۵ درصد از مصرف بخش اداری کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: اداراتی که به اندازه ۵ درصد نیاز مصرفشان نیروگاه تجدیدپذیر دارند، از خرید برق از تابلو سبز یا نیروگاه‌های تجدیدپذیر معاف هستند. اداراتی هم که کمتر از ۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در اختیار دارند باید نسبت به خرید برق از تابلو برق سبز اقدام کنند یا شرکت‌های توزیع نیروی برق به نمایندگی ازا آنها برق مورد نیاز را از تابلو سبز خرید می‌کنند و در قبض آنها اعمال خواهند کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به میزان تقاضایی که بر اساس این اقدام برای انرژی تجدیدپذیر ایجاد می‌شود گفت: ۲ دو درصد صنایع معادل ۱.۳ تراوات ساعت خواهد بود و ۵ درصد ادارات هم حدود ۱ تراوات ساعت می‌شود و مجموعا بیش از ۲ تراوات ساعت تقاضای برق تجدیدپذیر ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند