Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@13:53:03 GMT

دروغ‌های ترامپ به رسانه‌ها و مردم آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۲۷۶۱

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره موضوع تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا هم اخیرا صحبت کرده است. سخنان وی در حال بیان می‌شود که دو پرونده ضد دو نفر از مشاوران پیشین وی در دادگاه ناحیه جنوب شهر نیویورک تشکیل شده است. تشکیل پرونده ضد مایکل کوهن وکیل شخصی پیشین ترامپ به طور مستقیم وی را به جرایم انتخاباتی مرتبط می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان‌ها می‌گویند که کوهن به دستور ترامپ و در زمانی که وی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است، مرتکب این جرایم شده است. در پرونده دیگری که ضد پل منافورت رئیس پیشین ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ تشکیل شده است هم آمده است، وی زمانی که برای تحقیقات ابراز آمادگی کرد در مورد پنج موضوع اصلی دروغ گفته است.

مجری شبکه سی ان ان در سوالی از مایکل زلدین (Michael Zeldin) دادستان فدرال پیشین آمریکا در این رابطه پرسید: مطالب زیادی وجود دارند که باید بررسی شوند. نخست ابتدا بحث خود را با سخنان چند لحظه پیش آقای ترامپ درباره مایکل کوهن می‌شروع کنیم. این مطلب در صدر اخبار قرار دارد. یکی از خبرنگاران از رئیس جمهور ترامپ پرسیده است که آیا او به مایکل کوهن دستور پرداخت پول به دو زنی را که ادعا می‌شود با وی رابطه داشته اند، صادر کرده است؟ ترامپ در پاسخ به خبرنگاران گفت که نه او این دستور را نداده است. اما در صفحه یازدهم بیانیه دادگاه ناحیه جنوب نیویورک به طور شفاف اعلام شده است که مایکل کوهن به نفع رئیس جمهور ترامپ عمل کرده است. آن‌ها به طور ویژه به این موضوع اشاره داشته اند. به نظر می‌رسد که یکی دروغ می‌گوید، ارزیابی شما در رابطه با این موضوع چیست؟

دادستان فدرال پیشین آمریکا پاسخ داد: بله به نظر می‌رسد که یک طرف دروغ می‌گوید. ما با روایت‌های گیج کننده و متفاوتی از طرف افراد مرتبط با رئیس جمهور ترامپ روبرو هستیم. زمانی که خبرنگاران در هواپیما از رئیس جمهور ترامپ این سوال را پرسیدند او منکر همه چیز شد و همه چیز را رد کرد. سپس شاهد آن بودیم که رودی جولیانی وکیل جدید وی اعلام کرد که مایکل کوهن به خاطر پرداخت این پول هزینه آن را هم متحمل شده است و به همین خاطر به دادگاه فراخوانده شده است؛ بنابراین او پرداخت این پول را از طرف مایکل کوهن به این دو زن تایید کرده است. کوهن این پول را به نفع ستاد مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور ترامپ و برای دفاع از آن پرداخت کرده است. حالا کوهن با حضور در دادگاه ناحیه جنوب نیویورک این موضوع را تایید کرده است که او این کار را انجام داده است. مقامات دادگاه هم به سخنان وی اعتقاد دارند. مقامات دادگاه همچنین باید شواهد بیشتری را جمع آوری کنند، زیرا آن‌ها تنها نباید به سخنان مایکل کوهن بسنده کنند. اما با وجود همه این موارد مقامات دادگاه ناحیه جنوب نیویورک هم اکنون شواهدی در اختیار دارند که بگویند که رئیس جمهور ترامپ به کوهن دستور پرداخت پول به این دو نفر را صادر کرده است.

مجری شبکه پرسید: در حکم دادگاه ناحیه جنوب نیویورک همچنین آمده است که کوهن اطلاعات مرتبط و موثری را در رابطه با تماس هایش با افراد مرتبط با کاخ سفید در سال‌های 2017 تا 2018 در اختیار این دادگاه قرار داده است. این موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است، زیرا حکم دادگاه تنها به موضوع زمان مبارزات انتخاباتی و تبانی احتمالی با روسیه مربوط نمی‌شود. این بخش از حکم دادگاه به زمانی مربوط می‌شود که دولت جدید کار خود را آغاز کرده است. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست. ارزیابی شما چیست؟

وی پاسخ گفت: این سوال بسیار خوبی است. در دادخواست مولر او به دو موضوع اشاره می‌کند. در یک مورد او می‌گوید که مایکل کوهن در رابطه با ساخت برج ترامپ شهادت دروغ داده است. در مورد دوم او می‌گوید که در این مدت زمان او اظهاراتی دروغ را در برابر کنگره بیان داشته است. این در حالی بوده است که او با کاخ سفید ارتباط داشته است. همه می‌توانند این ارزیابی و برداشت را داشته باشند که کوهن در زمانی که در حال ارائه شهادت دروغ در برابر کنگره بوده است با کاخ سفید در ارتباط بوده است و دستورات لازم را برای این اقدام خود دریافت کرده است. این یک جرم قابل توجه است. دفتر بازرس مولر از این موضوع آگاه شده است که کوهن از جریان ساخت برج ترامپ در ماه ژانویه آگاه بوده است. این در زمانی بوده است که پیشتر رئیس جمهور هرگونه مطلب در این رابطه را رد کرده است. ما شاهد آن هستیم که نه تنها کوهن به عموم مردم آمریکا دروغ گفته است بلکه رئیس جمهور هم در زمان مبارزات انتخاباتی دروغ گفته است.

مجری پرسید: رئیس جمهور ترامپ چند دقیقه پیش تایید کرده که جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید در پایان این سال از مقام خود کناره گیری خواهد کرد. ما می‌دانیم که آن‌ها روابطی آشفته با هم داشته اند. نظر شما در این رابطه چیست؟

زدلین گفت: بر اساس گزارش‌ها رئیس جمهور ترامپ و جان کلی حتی برای چندین هفته با همدیگر صحبت نکرده اند. رفتن جان کلی از کاخ سفید در ادامه رفتن افرادی، چون رکس تیلرسون و کوهن روی می‌دهد. به نظر می‌رسد که همه آن‌ها روابطی آشفته با رئیس جمهور داشته اند که به رفتن آن‌ها از کاخ سفید منجر شده است. سرانجام همه آن‌ها به خاطر اختلاف نظر با رئیس جمهور گزینه رفتن و ترک کاخ سفید را در پیش گرفته اند. اگر این موضوع درست باشد به خوبی نشان دهنده این موضوع است که رئیس جمهور ترامپ و جان کلی با هم اختلاف نظر داشته و در تضاد با هم هستند. جان کلی هم اکنون موقعیت را برای رفتن از کاخ سفید مناسب می‌بیند. رئیس جمهور ترامپ هم به دنبال یافتن فردی جایگزین به جای وی است که بتواند با وی تعامل کند. مردم آمریکا خواهان آن هستند که فردی که به وی برای منصب ریاست جمهوری آمریکا رای داده اند یک دولت موثر داشته باشد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا روسیه انتخابات ریاست جمهوری نیویورک نامزد انتخابات پول رئیس جمهور هواپیما کاخ سفید دولت برج جرم ریاست جمهوری پول رسانه مصاحبه نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن باز هم به پوتین توهین کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • اردوغان با بایدن دیدار می‌کند
  • دیدار رئیس جمهور با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین | ملت فلسطین با پایداری خود دشمن صهیونیستی و آمریکا را غافلگیر کرده است
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه