Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان جناح راستگرا که مخالف پیوستن کانادا به یک معاهده سازمان ملل برای کنترل بهتر مهاجران در سراسر جهان بودند، در سرمای گزنده با گروه‌های حامی مهاجران مقابل پارلمان کانادا درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود ۲۰۰ تن از اعضای گروه‌های راست افراطی و ۱۰۰ معترض جناح مقابل مقابل پارلمان کانادا به یکدیگر فحاشی کرده و درگیر شدند و یک تن بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت با دخالت پلیس ضد شورش طرفین جدا شدند. معترضان پس از آن شعار "نه به توافق مهاجرتی" سر دادند اما طرف مقابل هم شعار "شرم" و "مهاجران خوش‌ آمدند، نژادپرستان به خانه بروید" فریاد می‌زدند.

این معاهده غیر الزام‌آور رسما در کنفرانس دهم و یازدهم دسامبر در مراکش تصویب خواهد شد. براساس آن ۲۳ هدف برای جذب مهاجران قانونی و مدیریت بهتر گروه‌های مهاجر تعیین می‌شود. این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که شمار مردمان مهاجر در سراسر جهان به ۲۵۰ میلیون تن یا سه درصد کل جمعیت جهان افزایش یافته است.

از مهمترین اصول این معاهده حفظ حقوق بشر از جمله حقوق کودکان و به رسمیت شناختن حاکمیت ملی است. اهداف آن همچنین شامل کمک به کشورها برای کنار آمدن با مهاجران از طریق اشتراک استانداردها برای ارتقای اطلاع‌رسانی و همبستگی است.  آمریکا دسامبر گذشته از مذاکرات این معاهده خارج شد و کشورهای دیگری نظیر مجارستان، اتریش، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و استرالیا هم با آن مخالفت کردند.

مساله مهاجرت در کانادا به بحثی داغ تبدیل شده است؛ جایی که شمار مهاجران آن در سال گذشته در مقایسه با سال پیشین آن دو برابر شد. ماکسیم برنیر، وزیر خارجه سابق محافظه‌کار کانادا در اوتاوا با جمع‌آوری ۴۸ هزار امضا خواستار محدود شدن مهاجران شده است. از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که سیاست‌های مهاجرتی آمریکا را سفت و سخت کرد، تعداد درخواست مهاجران به کانادا افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی پرونده‌های حقوقی و قضائی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، اظهار کرد: تاکنون برای ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای ۴ میلیون مترمربع از زمین‌های ملی شهر مهاجران، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله دو، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ برای ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۰۰ فقره سند تک برگ رسمی مالکیت شش دانگ برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید امیرکبیر صادر شد که این مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسئوول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در حریم شهری شهر جدید امیرکبیر، ۲۳ فقره سند تک برگ دریافت شد که ۱۸ فقره از این اسناد در محدود شهر و مربوط به ۱۸ محله‌ای که در طرح تفصیلی پیش بینی شده شهر جدید امیرکبیر است.

کرمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، حدود ۵۰ پرونده حقوقی و کیفری با موضوعات متنوع دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های حقوقی و قضائی، به نفع این شرکت، منتج به صدور حکم قطعی شده است.

کرمی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های حقوقی و قضائی برای نمونه می‌توان به اخذ حکم محکومیت یک شرکت خصوصی به پرداخت مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر که قطعیت یافته و در حال اجرا است اشاره کرد.

مسؤول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: همچنین در پرونده دیگری مطالبات اهالی یک روستا، جهت اثبات مالکیت حدود ۲۰۰ هکتار بوده که با همت وکلای شرکت و واحد حقوقی و املاک شرکت در نهایت حکم نسبت به ۱۰ هکتار از این اراضی صادر و نسبت به ۱۹۰ هکتار دیگر از این اراضی حکم به بی حقی اهالی آن روستا به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر صادر و قطعی شد.

کد خبر 6088674

دیگر خبرها

  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!