Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@22:58:51 GMT

کشت نشای سیر نخستین بار دراستان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۳۰۰۷

کشت نشای سیر نخستین بار دراستان کرمان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،درویشی معاون مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: صرفه جویی ۲۰ درصدی درکشت نشاءسیر برای نخستین بار در شهداد کرمان مصرف آب از مزیت این نوع کشت است.

وی یکنواختی سطح سبز محصول، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های عملیات وجین و تنک کردن مزرعه، کوتاه شدن مرحله کاشت تا برداشت و کنترل و کاهش عوامل خسارت‌زا مانند علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها و نوبر بودن محصول را از دیگر مزایای کشت نشایی سیر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتهای پیام/ی

کشت سیر در استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی اصغر احمدی با اشاره به اینکه ساخت این واحد‌ها در دولت سیزدهم آغاز شده و به سرانجام رسیده است.درباره عملکرد این بنیاد در حوزه مسکن روستایی، مسکن و عمران شهری، توسعه و عمران روستایی، گفت: این نهاد از سال ۱۳۸۴ تا پیش از دولت سیزدهم، ساخت ۱۶۱ هزار و ۷۱۰ واحد مسکن روستایی را آغاز کرده بود و ۱۵۴ هزار و ۵۱۵ واحد آن را به مرحله بهره‌برداری رساند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود: در دولت سیزدهم ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۳ واحد مسکن روستایی آغاز شد و تاکنون ۱۱ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که ۲ هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن افتتاح شد.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن و عمران شهری و در بخش احداث طرح‌های ملی مسکن در دولت سیزدهم یک هزار و ۳۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است، عدد آن را تا پیش از این دولت، ۱۵ هزار و ۸۰۷ واحد مسکونی بیان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از صدور ۲۵ هزار فقره سند مالکیت مسکون روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر خبرداد و گفت تهیه و بازنگری طرح هادی در ۵۸۶ روستا و اجرای طرح هادی در ۲۵۷ روستا در بخش توسعه و عمران روستایی تاکنون در دولت مردمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تهیه طرح هادی و بازنگری در آنها یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن است، گفت: در دولت سیزدهم در نیمی از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان  طرح هادی اجرا شده است.

احمدی با بیان اینکه شرایط اقلیمی مازندران مستعد وقوع حوادث طبیعی به ویژه سیل است و تقریبا هر ساله با این مشکل مواجهیم، از مقاوم‌سازی ۶۰ درصد از خانه‌های روستایی استان خبر داد و افزود: تصمیم بر آن شده تا سال ۱۴۱۰ همه خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یکی از فعالیت‌های قابل توجه را ایجاد تفاهمنامه سه جانبه بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی استان معرفی کرد که به ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برش استانی اختصاص دارد و ۴۰۰ واحد به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی ساخت مسکن محرومین را یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در تحقق این مسیر که در دولت مردمی با شتاب و حساسیت بیشتری پیگیری شده، ادارات کل راه و شهرسازی، بهزیستی، کمیته امداد، بانک‌های عامل و همچنین بسیج سازندگی سپاه کربلا همکاری دارند.

گفتنی است یکی از این طرح‌ها؛ طرح هادی روستایی؛ روستای کلاری کلای بخش بابلکنار شهرستان بابل است که با مشارکت ۸ میلیارد تومانی ابراهیمی، خیر نیک اندیش این روستا،  افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور
  • شرایط فروش اقساطی سه محصول کرمان موتور اعلام شد
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران