Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@16:08:58 GMT

دولت بلژیک در معرض فروپاشی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۳۰۳۵

دولت بلژیک در معرض فروپاشی

نخست وزیر بلژیک پس از آنکه اصلی‌ترین حزب ائتلافی دولت اعلام کرد نمی‌تواند بپذیرد که کشور از بسته مهاجرتی سازمان ملل حمایت می‌کند، کابینه‌اش را تغییر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از چند روز تنش و نگرانی درباره فروپاشی دولت بلژیک، دولت راست میانه این کشور تصمیم گرفت تا بدون حزب "ائتلاف فلمیش نوین" به رهبری "بارت دو وور" ادامه دهد؛ وی گفته بود که نمی‌تواند بپذیرد که بلژیک بسته مهاجرتی سازمان ملل را قبول کرده و می‌خواهد از آن حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک سپتامبر در سازمان ملل گفته بود که از این بسته مهاجرتی در نشست مراکش که روز دوشنبه برگزار می‌شود، حمایت می‌کند. وی اواخر روز شنبه نیز گفت که سر حرفش است و به زودی به مراکش می‌رود.

خروج حزب راست ائتلاف فلمیش نوین از دولت بلژیک باعث شد تا نخست وزیر این کشور با ائتلافی از لیبرال‌ها و دموکرات مسیحی‌ها تنها بماند؛ دولت اقلیتی که اداره کشور برایش سخت خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر برای مصادره حقوق ملت فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل مساله فلسطین حمایت کرد.

از سوی دیگر جنبش فتح اقدام کشور آمریکا در استفاده از حق وتو علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

این جنبش فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت‌های آمریکا همیشه با حمایت همه جانبه از اشغالگری استعماری که تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم غزه و کرانه باختری ادامه دارد در برابر حقوق ملت فلسطین و اراده آنها برای دستیابی به آزادی و استقلال ایستادگی کرده است به طوری که مواضع آمریکا حمایت از نسل کشی اشغالگران است که هم اکنون ملت فلسطین با آن مواجه شده است.

کد خبر 6082411 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • استان‌های همجوار اصفهان در معرض ریزگردهای ناشی از خشکی تالاب گاوخونی
  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است