Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - ایرنا - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: باید سازمان های بین المللی و جهانیان را با واقعیت های تحریم در حوزه سلامت آشنا کنیم.

دکتر سید منصور کشفی یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: باید ندای مظلومیت ملت ایران از تحریم های ظالمانه را تبیین کنیم که از راهکارهای بیان واقعیت های تحریم، آشنایی سازمان های فعال بین المللی در حوزه سلامت با واقعیت های جامعه و بیان مشکلات تامین و توزیع برخی نیازهای بیماران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دکتر کریستوف هاملمن ؛نماینده بهداشت جهانی (WHO) اخیرا از برخی خدمات حوزه سلامت در شیراز بازدید کرد، این بازدید ها فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر سازمان های بین المللی با واقعیت های جامعه است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه جهانیان باید بدانند که تحریم های ظالمانه بر روند تامین داروهای خاص در جامعه ما اثر می گذارد گفت: هر چند ملت ما با صلابت و استواری مقابل همه تحریم های ظالمانه ایستاده است اما باید به گونه ای این مسایل تبیین شود.
کشفی گفت: ادعای پوچ و واهی کشورهای استکباری و آمریکا مبنی بر عدم تحریم دارو باید برملا شود ، باید سازمان های بین المللی با مشکلات تامین یک قلم داروی بیماران خاص و مشکلات بانکی که در راه آن ایجاد شده است آشنا شوند.
وی بیان داشت : مشارکت ‌پذیری سازمان های بین المللی بسیار ارزشمند است و این مهم می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن در حوزه سلامت برای جامعه ما باشد، حمایت های سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت در بسیاری از عرصه های سلامت راهگشای مشکلات این حوزه بوده است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تبیین مشکلات دارویی بیماران تالاسمی ، هموفیلی ، ام اس ، سرطانی و بیماران پیوندی و چالش هایی که گاه برای تامین داروهای این عزیزان ایجاد می شود موضوعی نیست که بتوان آن را کتمان کرد ، هر چند این دانشگاه با تمام ظرفیت و توان برای تامین داروهای این عزیزان کوشیده است اما همچنان باور داریم مداخله سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت می تواند بسیاری از چالش های این حوزه را حل و فصل کند.

*** یک هزار و 380 بیمار تالاسمی در استان فارس
کشفی گفت: یک هزار و 380 بیمار تالاسمی در استان فارس زیر پوشش خدمات درمانی هستند که مشکلات این بیماران در حوزه تامین دارو نیاز به توجه ویژه دارد، این توجه ویژه می تواند نگاه سازمان های بین المللی را نیز به حل مشکلات این طیف از بیماران معطوف کند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آهن زدایی به عنوان مهم ترین بخش درمان در تالاسمی مطرح است، دنیا برای ارتقای کیفیت زندگی این بیماران به سمت درمان خوراکی حرکت کرده و ما نیز باید در این مسیر برای حل مشکلات این بیماران گام برداریم .
وی بر ایجاد تسهیلات و راهکارهایی مبنی بر استفاده از داروهای آهن زدای خوراکی به جای داروهای تزریقی در بیماران تالاسمی تاکید کرد و افزود: حدود 20هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد که بیشترین تعداد را به ترتیب استان های سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، فارس، خوزستان و گیلان به خود اختصاص داده اند.
دکتر کریستوف هاملمن نماینده بهداشت جهانی (WHO) اخیرا از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس دیدن کرد و با نحوه ارائه خدمات در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس از نزدیک آشنا شد.
در این بازدید دکتر هاملمن با بخش های مختلف مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مانند دبیرخانه کارگروه سلامت در حوادث، واحد بهبود کیفیت و مرکز ارتباطات اورژانس 115 شیراز، با نحوه مدیریت بحران ­ها بر اساس برنامه ملی پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت ها آشنا شد.
وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد تیم مدیریتی اورژانس فارس در هدایت سازمان، سطح آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی ایران را با کشورهای سطح اول دنیا قابل قیاس دانست و ابراز امیدواری کرد تا برنامه های سازمان جهانی بهداشت بتواند به ارتقای خدمات سلامت در ایران کمک کند.
6113 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سازمان جهاني بهداشت سازمان هاي بين المللي تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است

 به گزارش جماران؛ محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ارزش اصلی انرژی هسته‌ای خدمتی است که به مردم می‌کند؛ در حال حاضر سالانه ۱ میلیون نفر از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند.

اسلامی گفت: راکتور تحقیقاتی تهران قبلا با سوخت ۹۰ درصد فعالیت می‌کرد اما سوخت آن را به ما ندادند؛ ما قصد تولید سوخت بالای ۵ درصد نداشتیم.

وی بیان کرد: ما برای رسیدن به رادیوایزوتوپ‌ها نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم و دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است.

حجم ویدیو: 5.88M | مدت زمان ویدیو: 00:02:33 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری