Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد۲۴ حسين عطوي در الوطن نوشت: عامل اول، موفقیت ایران در ایجاد یک اقتصاد پیشرفته بر پایه زراعت و صنعت، خودکفایی در زمینه های مختلف غذایی و ساخت دارو برای بیماری های مزمن، تولید انرژی هسته ای صلح آمیز و پیشرفت در زمینه های مختلف است. و این پیشرفت های مهم در جهت تقویت ظرفیتهای اقتصادی، هسته ای و علمی ایران در مرحله ای اتفاق افتاده است که این کشور در محاصره اقتصادی، پیش از امضای توافق هسته ای قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین نکته به خوبی شکست ایالات متحده و دولتهای غربی در زمینه تحقق اهداف خود از محاصره و ناچار شدن آنها در ورود به مذاکرات طولانی و دشوار با تهران نشان می دهد؛ مذاکراتی که در نهایت منجر به تسلیم شدن این دولتها در برابر حق برخورداری ایران از برنامه های هسته ای صلح امیز شد.از این رو، ایران امروز، نسبت به مرحله قبل، از بیشترین توانایی لازم برای مقابله با تحریمهای اقتصادی جدید بهره مند است.

عامل دوم: موضع بین المللی پیش از توافق هسته ای، یعنی در مرحله تحریمهای سابق، التزام بین المللی به تحریمهای ایران، زیاد بود و این تحریمها مورد حمایت شورای امنیت قرار داشت و حتی روسیه و چین نیز از نظام تحریمها حمایت می کردند، اما امروز، واقعیت کاملا برعکس شده است؛ آمریکا به تنهایی اعمال تحریم می کند، بی آنکه از حمایت هم پیمانان اروپایی اش برخوردار باشد.

عامل سوم: برعکس تحریمهای پیشین، تعدادی از دولتهای هم پیمان ایالات متحده اعلام کرده اند که موافق پایبندی به تحریمهای جدید آمریکا نیستند و حتی دولتهای اروپایی تاکید کرده اند که به تعهدات خود در قبال ایران عمل خواهند کرد.

عامل چهارم: شکست واشنگتن در عملی کردن محاصره فراگیر در زمینه صادرات نفت و گاز ایران است؛ همانطور که دولت ترامپ به ناچار، 8 دولت را از تحریمها معاف کرده و به آنها اجازه ادامه صادرات نفت و گاز را داد؛ به این دلیل که برای واشنگتن محرز شده بود که این دولتها حتی در صورت اجبار واشنگتن، هرگز به تحریمها پایبند نمی مانند؛ پس بهتر بود که ایالات متحده برای حفظ هیبت و جایگاه بین المللی خود، این کشورها را از تحریمها معاف می کرد تا با مخالفت آنها با تصمیم خود مواجه نشود.

مهمترین این دولتها، چین، هند، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن هستند که بیشترین میزان نفت و گاز ایران را خریداری می کنند و همین مساله به شکل واضحی نشان دهنده شکست هدف اساسی این تحریمها، یعنی به صفر رساندن صادرات نفت ایران، برای محروم کردن تهران از مهمترین منبع درآمد خارجی اش است.

لازم به ذکر است حتی در صورتی که واشنگتن موفق به اعمال محاصره فراگیری علیه صادرات نفت ایران شود، این مساله پیش از هر چیز، به منافع آمریکا در منطقه آسیب می زند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تحریم های امریکا ترامپ ایران اقتصاد تخریب همپیمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند