Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@03:38:02 GMT

راه اندازی شورای پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۳۱۸۴

راه اندازی شورای پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، شورای پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور نمایندگان نیروهای مسلح استان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران راه اندازی شد.

سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با تأکید بر تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و با بیان اینکه شناسایی این قشر دفاع مقدس یکی از اهداف به شمار می آید، اظهار داشت: با تشکیل تیم پیشکسوتان این اهداف تحقق خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل شورای پیشکسوتان دفاع مقدس و با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه های نظام جمهوری اسلامی هستند، عنوان کرد: برنامه هایی در راستای دیدار، تکریم و تجلیل از این عزیزان در سطح استان انجام می شود که نیاز است تداوم یابد.

وی یکی دیگر از اهداف تشکیل این شورا را تعیین رئیس، دبیر و جانشین برشمرد و از «احمد کوهستانی» به عنوان رئیس، امیر «گلمایی» جانشین و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران دبیر این شورا نام برد.

ملکی با عنوان اینکه جلسات این شورا به صورت فصلی در یگان های عضو برگزار می شود، گفت: همچنین از ظرفیت استانداری، نمایندگان مجلس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دستگاهها بهره خواهیم برد.

سردار «علی شالیکار» فرمانده قرارگاه منطقه ای عملیاتی غدیر شمال نیز در این جلسه برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم پیشکسوتان را کار بسیار ارزشمندی عنوان کرد و ادامه داد: باید تدبیری بشود که این سرمایه های عظیم دفاع مقدسی به جامعه معرفی بشوند.

وی تهیه و تولید فیلم از زندگی روزمره پیشکسوتان را یکی از راههای معرفی اعلام کرد و افزود: در این راستا باید صدا و سیما و رسانه های گروهی پای کار بیایند تا بچه های جنگ شناخته شوند.

«احمد کوهستانی» رئیس شورای پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه بیش از 500 همایش سالانه با موضوع پیشکسوتان برگزار می شود، به برگزاری همایش فاتحان فاو در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فاو یک نمودی برای استان مازندران است، بر تداوم برگزاری این همایش در سه استان شمالی تأکید داریم.

وی از میزبانی استان گلستان جهت برگزاری این همایش در سال جاری خبر داد و افزود: در طول سال بیش از 30 همایش به نام فاتحان فاو برگزار می شود.

سردار «حمیدرضا رستمیان» مسئول بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم نیز با تأکید بر همت جهادی مسئولین در برگزاری برنامه های پیشکسوتان دفاع مقدس، تصریح کرد: همه با هم یک لشکر الهی هستیم و با اتحاد و همدلی به اهداف جلسه دست پیدا خواهیم کرد.

امیر «کریم مصدری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با تأکید بر ضرورت تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: در این راستا شیوه های دقیق و حساب شده مورد توجه قرار گیرد.

«محمدصادق باقرزاده» فرمانده جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بیمه جانبازان را بزرگترین معظل حال حاضر این قشر عنوان کرد و گفت: باید مسئولین تدابیری برای رفع این معظل و توجه بیشتر به مشکلات پیشکسوتان داشته باشند.

«رضا قاسمی» جانشین پدافند هوایی بابلسر از برگزاری مراسم «یکشنبه های شهدایی» خبر داد و گفت: تاکنون 12 مراسم جهت تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم و پیشکسوتان برگزار کردیم.

«نیازی» جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران شمار بازنشستگان ناجای استان را 9 هزار و 700 نفر  و تعداد ایثارگر و جانباز نیروی انتظامی را 3000 نفر و شهدای ناجا را 606 شهید اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه های این سازمان در راستای تکریم پیشکسوتان، اعزام 7800 نفر به مشهد مقدس بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه سرکشی از خانواده های پیشکسوتان و برگزاری یادواره شهدای ناجا از جمله برنامه هاست، عنوان کرد: شهرستان آمل میزبان یادواره شهدای ناجا در سال جاری است.

نیازی تکریم پیشکسوتان را یکی از برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: در این راستا نسبت به صدور کارت مخصوص این قشر اقداماتی انجام گرفته است.

وی از تعداد 22 کانون در سطح 22 شهرستان خبر داد و گفت: تجلیل از پیشکسوتان، توزیع سبد کالا، اهداء وام قرض الحسنه 7 تا 15 میلیون تومانی تا سقف بیش از 8 میلیارد و نیم تومان از جمله خدماتی است که در اختیار این قشر قرار گرفت.

امیر «محمد گلمایی» از فرماندهان دفاع مقدس بر لزوم توجه به پیشکسوتان دفاع مقدس تأکید کرد و خواستار کمک مسئولین برای ایجاد رفاه پیشکسوتان شد.

«کرامت رفعتی» مسئول کانون بازنشستگان ارتش نیز با بیان اینکه در مرکز استان فاقد هرگونه امکان نظامی هستیم، گفت: در سطح استان 7 کانون داریم که در جهت تکریم پیشکسوتان به اجرای برنامه های فرهنگی می پردازند.

«سلیم بهرامی» رئیس کانون بازنشستگان ناجا با بیان اینکه ناجا با داشتن بیشتر پیشکسوت، مظلوم ترین قشر به حساب می آید، گفت: در سال جاری 6 هزار و 870 نفر از این قشر را به مشهد مقدس اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه دیدار بیش از 900 خانواده شهید از جمله برنامه های این سازمان بوده است، تصریح کرد: برای حل مشکلات پیشکسوتان برنامه، ایثارگری و وقت نیاز است تا با برنامه ریزی درست به هدف مطلوب دست پیدا کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد