Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@21:20:28 GMT

کشور مي تواند ده برابر بيشتر پيشرفت کند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۳۲۰۸

کشور مي تواند ده برابر بيشتر پيشرفت کند

خبرگزاري آريا - ايرج فاضل رييس سابق سازمان‌ نظام پزشکي گفت: معتقدم کشورمان مي تواند ده برابر بيشتر از اين پيشرفت کند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، ايرج فاضل رئيس سابق سازمان نظام پزشکي افزود: کشور مي تواند ده برابر بيشتر پيشرفت کندبه گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما؛ دکتر ايرج فاضل در مراسم تجليل از چهار دهه از خدماتش وي که امروز با حضور وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در سالن ابن سيناي علوم پزشکي شهيد بهشتي برگزار شد افزود: من هم با مشکلات کشور آشنا هستم و به دليل آن 9 برابر پيشرفتي که مي توانستيم داشته باشيم و اکنون نداريم طلبکارم اما معتقدم جوانان بايد به کشور بازگردند و براي پيشرفت آن بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه نيمي از عمرم را تحصيل کرده ام و نيمي ديگر را همراه با تحصيل خدمت کرده ام افزود: وقتي به 80 سال عمر خود مي نگرم هر چند سربلند نيستم، خجالت زده هم نيستم.
فاضل با ابراز نگراني از اينکه جوانان بيشتر در فکر مهاجرت به خارج از کشور هستند گفت: در زماني که مشغول به تحصيل در آمريکا بودم دلم براي يک لحظه قدم زدن در کوچه پس کوچه هاي تهران تنگ شده بود و ديگر نتوانستم آنجا بمانم و به کشور بازگشتم و بعد از آن خانواده هم نيز آمد.
دکتر فاضل افزود: اميدوارم شرايط به گونه اي شود که جوانان تمايل به بازگشت به کشور را داشته باشند.
وي با يادآوري خاطره آغاز پيوند عضو در کشور گفت: در زمان جنگ که اين عمل را لوکس و تشريفاتي مي دانستند به سبب تحريم دارو و نبود تجهيزات دياليز که در آن زمان همگي از خارج خريداري مي شد بيماران جان خود را از دست مي دادند.
دکتر فاضل ادامه داد: با تلاش جمعي از پزشکان چندين عمل پيوند کليه در تهران انجام شد و با همکاري دکتر رضا ملک زاده در شيراز پيوند کبد نيز آغاز شد که اکنون سرآمد پيوند عضو در منطقه هستيم.
همچنين در اين مراسم لوح هاي تقدير و هدايايي توسط دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ،انجمن اهداي عضو، هلال احمر، نظام پزشکي تهران و تعدادي از چهره هاي ماندگار و دوست داران به دکتر ايرج فاضل اهدا شد و همگي در کنار وي و وزير بهداشت عکس يادگاري گرفتند .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد