Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: دامداری های صنعتی استان عاری از هرگونه بیماری 'یون' هستند.

حمید زینالی روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یون یک بیماری باکتریایی و تحلیل برنده در نشخوار کنندگان اهلی و وحشی است که خسارت های اقتصادی زیادی به دام‌های اهلی به خصوص گاو شیری وارد می کند، اظهار داشت: این بیماری قبلا در بیشتر دامداری‌های صنعتی قزوین وجود داشته است و اکنون با مدیریت و کنترل‌های به هنگام از روند و شیوع آن در دامداری‌ها جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دامپزشکی قزوین اضافه کرد: بیماری یون بین دام و انسان مشترک نیست و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
زینالی ادامه داد: اثرات بیماری یون علاوه بر لاغر کردن دام باعث ایجاد اسهال پرتابی می شود که اگر یک مجموعه دامداری به آن دچار شود، عملا مشکلات فراوانی از نظر صادراتی ایجاد می‌کند چرا که بعضی کشورهای برای خرید دام این موضوع را لحاظ می کنند.
زینالی تاکید کرد: اهمیت بیماری یون در صادرات محصولات دامی و لبنی به اوراسیا و روسیه است و صحت دام از وجود بیماری به رشد و توسعه صادارت کمک می کند.
وی اظهار داشت: کاهش میزان تولید شیر دام، کم شدن باروری، کاهش ضریب تبدیل خوراک و کم شدن ارزش کشتاری دام و افزایش ورم پستان از عوارض این بیماری دامی به شمار می رود است.
9925*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد

امین مهدی زاده  در حاشیه بازرسی از واحد‌های توزیع گوشت بروجرد اظهار کرد: با توجه به اینکه درمان هرگونه دام و طیور مستلزم کسب مجوز‌های لازم از سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی می‌باشد فردی بدون هرگونه مجوزی اقدام به درمان می‌نمود که با طرح دعوا و تهیه دادخواست توسط این اداره در مراجع قضایی به سه ماه حبس محکوم شد.
این مقام مسئول از کلیه دامداران درخواست کرد جهت درمان دام‌های خود حتماً از همکاران دامپزشک دارای مجوز رسمی کمک بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان
  • سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • ایران دنبال تنش در منطقه نیست
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در خرمشهر