Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،عجیب است که به یکباره همه چیز رنگ و بوی جدی به خود گرفته. شاید کمی غیرقابل باور باشد که فیفا با گمانه‌زنی رسانه‌ها بخواهد فدراسیون فوتبال کشوری را تعلیق کند، اما هیچ چیز دور از انتظاری وجود ندارد. همان‌طور که کمی قبل‌تر و در اتفاقی نادر، فدراسیون فوتبال ایران از سوی AFC تهدید به مجازات یا همان تعلیق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عجیب و نادر از این جهت که کنفدراسیون فوتبال هیچ قاره‌ای صلاحیت تعلیق فدراسیون فوتبال عضو خود را ندارد و این مساله در اختیار فیفاست.

بیشتربخوانید :ماجرای تعلیق یک فدراسیون فوتبال از سوی فیفا چه بود؟

با فیفا نامه‌نگاری شده؟

مهدی تاج از روز پنجشنبه به محل کار خود در فدراسیون فوتبال مراجعه نکرده است. در کنار این موضوع محمدرضا ساکت هم از دبیرکلی فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کرد تا مهدی تاج با حکمی، ابراهیم شکوری را به سرپرستی دبیرکلی فدراسیون منصوب کند. حالا حاضرنشدن مهدی تاج در محل کارش این‌طور تلقی شده که او با فشار دولت ترک کار کرده و به همین دلیل، فیفا می‌تواند به ماجرا ورود کند، اما آیا فیفا واقعا تصمیمی برای تعلیق فوتبال ایران گرفته است؟ معمولا تعلیق یک فدراسیون پروسه‌ای طولانی‌مدت دارد و به این سادگی‌ها صورت نمی‌گیرد، اما در یک صورت می‌توان این موضوع جدی را کمی جدی‌تر گرفت. اینکه برخی در این خصوص با فیفا نامه‌نگاری کرده و همه اطلاعات را در اختیار فیفا قرار داده باشند.

در انتظار واکنش وزیر ورزش

این گمانه‌زنی مطرح شده که فیفا روز دوشنبه نامه تعلیق فوتبال ایران را صادر خواهد کرد. مساله‌ای که اگر رقم بخورد، تمام فعالیت‌های بین‌المللی فوتبال ایران را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. این درحالی است که گفته‌می‌شود سازمان بازرسی قصد دارد روز دوشنبه به ماجرای فدراسیون فوتبال و مدیران بازنشسته‌اش به‌طور رسمی ورود کند آن هم در شرایطی که ظاهرا مشکل ابقای تاج حل نشده و همزمانی تاریخ این ماجرا با شایعه انتشار نامه فیفا ابهام زیادی ایجاد می‌کند. برخی این روزهای فوتبال ایران را با سال 2006 مقایسه می‌کنند؛ اتفاقی که پس از جام جهانی آلمان رخ داد و محمد دادگان با دخالت‌های دولت وقت از فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد که فیفا سریعا فوتبال ایران را تعلیق کرد. اما جالب است که آن زمان، همه چیز علنی صورت گرفت و محمد علی‌آبادی برای برکناری تاج نامه رسمی زده بود، اما اکنون هیچ اتفاقی عملا صورت نگرفته است. با اینکه مهدی تاج و اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال پس از دو بار نامه‌نگاری با وزیر ورزش منتظر پاسخ او هستند تا مشخص شود دولتی هستند یا خصوصی و قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها شامل حال آنها می‌شود، اما وزیر ورزش پاسخی نداده است. پاسخ‌دادن وزیر و احتمالا این پاسخ که شما دولتی هستید و باید بروید، مسلما می‌تواند باعث تعلیق فوتبال ایران شود. دقیقا چیزی شبیه به زمانی که علی‌آبادی تصمیم گرفت دادگان را کنار بگذارد، اما این‌بار وزیر ورزش هیچ چیزی را کتبا به فدراسیون فوتبال نداده است.

خطر بزرگ‌تر؛ سلب امتیاز

در کنار تمام این بحث‌ها این موضوع نیز وجود دارد که حتی درصورت تعلیق، فوتبال ایران فعالیت‌هایش متوقف نمی‌شود و تیم ملی از جام ملت‌ها کنار گذاشته نخواهد شد. مانند جام ملت‌های 2007 که امیر قلعه‌نویی، تیم ملی را با کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال به جام ملت‌ها برد و فدراسیون آن زمان هم تعلیق بود. اما فرق‌هایی در این بین وجود دارد. آن زمان اساسنامه فدراسیون فوتبال هنوز نوشته نشده بود و دخالت دولت در فوتبال بدون اساسنامه صورت گرفت که فیفا هم به همین دلیل با کمیته انتقالی تصمیم گرفت فدراسیون فوتبال ایران به کار خود ادامه دهد. با این حال اکنون نه‌تنها فدراسیون فوتبال اساسنامه دارد بلکه پس از یک‌بار تعلیق، خطر سلب امتیاز نیز وجود دارد. یعنی این‌بار فیفا فقط فعالیت‌های فوتبال ایران را معلق نخواهد کرد بلکه امتیاز ایران را در فیفا از بین می‌برد که بازگرداندن امتیاز کاری به مراتب دشوارتر از بازگرداندن تعلیق است. یعنی با این شرایط هیچ بعید نیست تیم ملی از جام ملت‌ها کنار گذاشته شود و باشگاه‌ها نیز حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نداشته باشند. آنچه مسلم است خطر افتادن تاج از سر فوتبال ایران، جدی‌تر از همیشه است، اما عجایبی هم در این زمینه وجود دارد که شاید در شماره‌های بعدی به آن بیشتر بپردازیم!

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه ورزشکاران دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولین مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیط فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

دیگر خبرها

  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود