Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما  شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه خشونت های جنسی وحشتناکی را که در هفته های اخیر بر ضد زنان و دختران در شمال سودان جنوبی اتفاق افتاد، به شدت محکوم کرد.
شورای امنیت در بیانیه ای تاکید کرد تجاوز و دیگر اشکال خشونت های جنسی در مناقشه مسلحانه سودان جنوبی را می توان یک جنایت جنگی قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اعلام سازمان ملل متحد بیش از یکصد و پنجاه زن و دختر توسط مردان مسلحی که لباس نظامی یا غیرنظامی بر تن داشتند، در هفته های اخیر در مناطق تحت کنترل دولت سودان جنوبی در شمال این کشور مورد تجاوز قرار گرفتند.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه خود از دولت سودان جنوبی خواستند این خشونت ها و حملات را متوقف کند و به قانون گریزی عاملان این خشونت های جنسی پایان دهد. شورای امنیت همچنین از مقامات جوبا خواست هر چه زودتر تحقیقاتی جدی و دقیق در باره این اقدامات خشونت بار انجام دهد و عاملان این خشونت ها را شناسایی و مجازات کند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک، شورای امنیت در این بیانیه از طرف های مختلف در سودان جنوبی خواست توافق نامه هایی را که در جهت پایان دادن به خشونت و درگیری در این کشور امضا شده است رعایت ، از هر گونه حمله به غیرنظامیان خودداری و به همه تعهدات پیش بینی شده در چارچوب توافق نامه صلح جدید سودان جنوبی عمل کنند. توافق نامه جدید صلح سودان جنوبی همانند توافقی که سال دو هزار و پانزده میان گروه های درگیر در این کشور امضا شد، یک نقشه راه برای آینده این کشور ترسیم و بر ضرورت ایجاد اصلاحات در زمینه سیاسی، امنیتی، توسعه اجتماعی و اقتصادی و همچنین تحقق آشتی ملی تاکید کرده است.
کشورهای عضو شورای امنیت همچنین در بیانیه خود بر اراده سازمان ملل برای وضع تحریم های هدفمند بر ضد افراد، گروه ها یا نهادهایی که با اقدامات یا سیاست های خود صلح، امنیت و ثبات را در سودان جنوبی به خطر می اندازند و به ویژه آنهایی که مرتکب خشونت های وخیم از قبیل قتل، مثله کردن، شکنجه، تجاوز و دیگر اقدامات خشونت بار جنسی بر ضد زنان و دختران می شوند، تاکید کردند.
سودان جنوبی که جوانترین کشور جهان است در سال دو هزار و یازده از سودان جدا شد و به استقلال دست یافت اما این کشور از دسامبر سال دو هزار و سیزده با یک جنگ داخلی ویرانگر روبرو شد که تا کنون به کشته شدن دهها هزار نفر و آواره شدن بیش از سه میلیون نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شورای امنیت خشونت آمیز جنسي سودان جنوبی محکوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، رژیم صهیونیستی به طور گسترده اقدام به دستگیری غیرنظامیان فلسطینی و شکنجه آنها کرده است. این موارد تنها خلاصه به مردان نمی‌شود و گزارش‌ها حاکی از دستگیری زنان و حتی کودکان خردسال توسط نظامیان صهیونیست است. 

به گزارش الجزیره، دولت فلسطین مستقر در غزه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای دستگیری و شکنجه کودکان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

براساس بیانیه منتشر شده در این باره، از گروه‌های حقوق بشری و جامعه بین المللی خواسته شده است پس از شهادت وحشتناک فلسطینیان آزاد شده از بند اسراییل، اقدامات قاطعی در این زمینه انجام دهند.

در گزارش‌های منتشر شده از شهادت زندانیان فلسطینی در بند اسراییل که برخی از آنها حتی کمتر از ۱۲ سال داشته اند از شکنجه شدید، بدرفتاری و بی توجهی پزشکی به اسرا سخن به میان آمده است. 

این بیانیه تاکید دارد: شهادت این اسرا بار دیگر خوی شیطان صفتانه دشمن صهیونیستی را نشان داد. این مسئله مثال دیگری است که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی چگونه قوانین بین المللی و بشردوستانه را نقض کرده و به جنایت جنگی و نسل کشی خود علیه فلسطینیان در غزه ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا سالانه گزارش‌هایی را درباره نقض حقوق بشر و شرایط زندانیان در جهان منتشر کرده و در صدر این لیست کشور‌های مخالف ایالات متحده را قرار می‌دهد. با این حال، واشنگتن همواره چشمان خود را به روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته و هیچ گاه اشاره‌ای به کودکان فلسطینی در بند اسراییل نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است
  • پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟
  • آملی لاریجانی: خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برابر اقدامات متعدد شرارت‌آمیز صهیونیستها حدّی دارد
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه