Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره گفت: دود زباله حاوی ۸۰ نوع سرطان مستقیم است.

گزارش ایسنا، توکل سلیمانی در جلسه کارگروه مخاطرات محیط زیستی شهرستان خرم‌دره با اشاره به این‌که صد درصد زباله‌های روستایی در شهرستان خرم‌دره ساماندهی شده است، اظهار کرد: در همه روستاهای شهرستان جایگاه زباله استاندارد تدوین شده و استاندارد روز رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که دود زباله حاوی ۸۰ نوع سرطان مستقیم است، ادامه داد: زباله‌ها نباید سوزانده شود، بلکه باید بعد از تفکیک هر روز روی آن با خاک پوشانده شود.

این مسئول با بیان این‌که تفکیک زباله از مبدا یکی از راهکارهایی است که می‌تواند شهرداری را در مدیریت زباله یاری کند، ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا باید پیگیری شده و به همین منظور یک سایت تفکیک ایجاد شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره یادآور شد: اولین قدم در حوزه حفاظت از محیط زیست، قدم فرهنگی است.

این مسئول با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به کشاورزان در زمینه حفاظت از محیط زیست، یادآور شد: پیامدهای آبیاری باغات با فاضلاب باید برای کشاورزان بیان شود.

سلیمانی با اشاره به این‌که با افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کشت و صنعت، حدود ۸۵ درصد بوی نامطبوع این مجموعه برطرف خواهد شد، ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان و شرکت زرین‌بال نیز در حوزه محیط زیست در خرم‌دره ظرف ۲۰ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که صد  درصد پسماندهای پزشکی و ویژه در شهرستان خرم‌دره ساماندهی شده است، ادامه داد: خوشبختانه با همکاری شبکه بهداشت این معضل به طور کامل مرتفع شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست