Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:07:22 GMT

«از جیحون تا فرات ایرانشهر و دنیای ساسانی»

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۳۴۱۷

«از جیحون تا فرات ایرانشهر و دنیای ساسانی»

«از جیحون تا فرات ایرانشهر و دنیای ساسانی» اثر مشترک «تورج دریایی»، «خداد رضاخانی» با ترجمه «مریم بیجوند»را نشر «مروارید» چاپ کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، پساباستان ـ یک واژه ی نسبتاً جدید در تاریخ نگاری هزاره ی اول پس از میلاد ـ عموماً به مطالعه ی دنیای مدیترانه و به طور خاص امپراطوری روم و ادامه ی آن در دوره ی بیزانس پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً اما بسیاری به این باور رسیده اند که باید با توجهی همسان و در بستری مشابه به مطالعه ی تاریخ خاور نزدیک، از جمله تاریخ ایران و موازین سیاسی و فرهنگی امپراطوری ساسانی پرداخته شود. امید است که این کتاب سبب افزایش علاقه به شناخت تمدنی گردد که زیربنای شناخت خاور نزدیک در طی قرون وسطی و زمان معاصر است.

«از جیحون تا فرات ایرانشهر و دنیای ساسانی» اثر مشترک «تورج دریایی»، «خداد رضاخانی » با ترجمه «مریم بیجوند»را نشر مروارید در 118 صفحه چاپ کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند خراسان جنوبي استان سمنان مجلس مقابله با تروریسم بجنورد خراسان شمالی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ قتل یک راننده کامیون توسط اشرار مسلح

تین نیوز

رسانه مجازی دهگلان از قتل یک راننده کامیون اهل این شهر در منطقه بزمان ایرانشهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این رسانه در توضیح قتل زنده یاد فرودین ویسی راننده دهگلانی نوشته که او توسط اشرار منطقه بزمان ایرانشهر و با شلیک اسلحه به قتل رسیده است.

بر اساس این گزارش، قتل فردین ویسی 6 روز قبل در جاده ایرانشهر رخ داده و طی آن اشرار و راهزنان جاده ای که جهت زورگیری، کامیون این راننده جوان دهگلانی را متوقف کرده بودند، وی را با سلاح گرم به قتل رساندند. 

شهرستان دهگلان یکی از شهرستان‌ های استان کردستان ایران به مرکزیت شهر دهگلان است که بخش مرکزی و غربی دشت لیلاخ را در بر می‌ گیرد.

بزرگترین شهرک صنعتی استان کردستان با نام شهرک صنعتی دهگلان، در این شهرستان و در کیلومتر ۱۵ جاده سنندج واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • ◄ قتل یک راننده کامیون توسط اشرار مسلح