Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش قیمت محصولات لبنی در آذماه نیز ادامه داشت اما در راستای کنترل آن دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اعلام کرده است که با ابلاغ مصوبه خرید شیرخام به قیمت کیلویی ۲ هزار تومان، قیمت فرآورده‌های لبنی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محصولات لبنی از جمله کالاهای موجود در سبد خانوار است که از ابتدای سال جاری نوسال قیمتی بسیاری را به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتذدای سال جاری این محصولات افزایش قیمت بسیاری را داشتند تا جایی که پای نهادهای نظارتی را به میدان باز کردند و تا حدودی این قیمت ها کاهش پیدا کرد اما از آبان ماه دوباره قیمت محصولات لبنی افزایش چشمگیری پیدا کرده است تا جایی که قیمت انواع شیر پاستوریزه، کم چرب، ‌نیم چرب و پرچرب از ۳۹۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان شده است.

 

بنابراین گزارش در این ماه یکی از برندهای مطرح محصولات لبنی قیمت هر بطری شیر نیم چرب پاستوریزه را ۵۰۰۰ تومان و قیمت شیر کم چرب را ۴۳۰۰ تومان تعیین کرده است و یک برند معروف دیگر هر بطری شیر را به عنوان شیر پلاس ۴۴۰۰ تومان می‌فروشد البته برخی دیگر از برندهای محصولات لبنی هر بطری شیر را ۳۹۰۰ تا ۴۴۰۰ تومان می‌فروشند و در این میان هیچ نظارتی هم وجود ندارد.

 

این افزایش قیمت در حالی رخ داده بود که براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار مورخ سوم مردادماه امسال هیچ مجوزی به صنایع لبنی بابت افزایش قیمت محصولات لبنی پرمصرف از جمله شیر، ماست و پنیر داده نشده و قیمت انواع شیر بطری پاستوریزه بین ۲۹۵۰ تومان تا ۳۳۰۰ تومان مصوب شده است.

 

وزارت صنعت، معدن و تجارت مهرماه سال جاری به نقل از «داوود موسوی»، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره قیمت محصولات لبنی نوشته بود: «فرآورده‌های لبنی پرمصرف مشمول قیمت گذاری توسط کارگروه تنظیم بازار است. هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی بدون طی فرآیند مربوط، شامل بررسی قیمت و تهیه گزارش کارشناسی توسط این سازمان و تصویب در کارگروه تنظیم بازار، فاقد وجاهت قانونی است.»

 

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی اقتصادی افزود: «در همین رابطه پرونده تخلف گران‌فروشی برخی شرکت‌های لبنی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. مشکلات و مسائل طرح شده از سوی واحدهای لبنی در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه من‌جمله شیرخام و مواد بسته بندی در حال بررسی و انعکاس به مسئولان ذی‌ربط برای تصمیم نهایی قرار دارد.»

 

موسوی گفت: «این سازمان کماکان ضمن بررسی علل تخلف واحدهای لبنی، موضوع برخورد با متخلفین را به جدیت پیگیری کرده و از مردم می‌خواهد در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق سامانه 124 اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت گیرد. در این راستا آخرین قیمت محصولات لبنی بر اساس ابلاغیه شماره 113882/60 مورخ 02/05/97 به این شرح است.

 

گفتنی است قیمت های اعلامی تاکنون تغییر نداشته و در سامانه 124.ir بارگذاری شده است.

 

1. حداکثر قیمت هر کیلوگرم کیفی ترین شیر خام با مشخصات 2/3 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار تحویل درب کارخانه معادل 15700 ریال تعیین شده‌است.

2.­شیر بطری یک لیتری­کم چرب­( 1/5 درصد ):‌ 29500 ریال.

3. شیر بطری یک لیتری­نیم چرب ( 2 درصد ): 30500ریال.

4. شیر بطری یک لیتری­پرچرب ( 3 درصد ):‌ 32500 ریال.

5. شیر بطری یک لیتری­کامل ( 3/2 درصد ): 33000ریال.

6. شیر استریل یک لیتری تتراپک­(1/5 درصد): 35000ریال.

7. شیر استریل یک لیتری تتراپک­(3درصد): 37000 ریال.

8. شیر نایلونی­کم چرب( 5/1 درصد ):‌ 22000ریال.

9. ماست 900 گرمی­کم چرب ( 1/5 درصد ): 38000ریال.

10. ماست 900 گرمی­پرچرب ( 3 درصد ): 40000ریال.

11. ماست 2500 گرمی دبه ای­کم چرب ( 1/5 درصد ):‌ 95000ریال.

12. ماست 2500 گرمی دبه ای­پرچرب ( 3درصد ): 100000ریال.

13. پنیر­400 گرمی یو اف: 57000ریال.

14. پنیر­210 گرمی تتراپک: 34000ریال.

15. پنیر520 گرمی تتراپک: 80000ریال.

 

با این وجود این افزایش قیمت در آذماه نیز ادامه داشت اما در راستای کنترل آن دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اعلام کرده است که با ابلاغ مصوبه خرید شیرخام به قیمت کیلویی ۲ هزار تومان، قیمت فرآورده‌های لبنی کاهش می‌یابد.

 

«رضا باکری» با اشاره به اینکه کاهش قیمت در محصولاتی که از امروز در کارخانجات لبنی تولید می شود درج خواهد شد،​ به رسانه ملی گفته است: «ستاد تنظیم بازار، مصوبه خرید شیرخام در در دامداری را به قیمت کیلویی 2 هزار تومان ابلاغ کرده که بر این اساس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم فردا این مصوبه را به صنایع لبنی ابلاغ می کند.»

 

 وی اضافه کرد:​ از این رو قیمت های فرآورده های لبنی که بر اساس شیرخام کیلویی 2200، 2300 و 2400 تومان شکل گرفته بود با برگشت قیمت شیرخام به کیلویی­2 هزار تومان، قیمت فرآورده های لبنی نیز در بازار تعدیل می شود.»

 

باکری با بیان اینکه به طور معمول مصوبات از تاریخ ابلاغ، قابل اجراست، اضافه کرد: «بعد از ابلاغ مصوبات، فرصتی برای محصولاتی که در بازار وجود دارد در نظر گرفته می شود زیرا این کالاها قبلا درج قیمت و در بازار توزیع شده است، اما از همان روز ابلاغ، قیمت های جدید بر روی محصولات تولیدی جدید، درج می شود و به بازارمی آید.»

 

باکری گفت: «امیدواریم با ابلاغ قیمت های جدید شیرخام، بازار شیرخام آرامش یابد و دامداران با قیمت کیلویی 2 هزار تومان به کارخانجات صنایع لبنی تحویل دهند و کارخانجات هم بر همین اساس، قیمت های جدید را بر روی محصولات اعمال کنند. با ابلاغ قیمت های جدید شیرخام، مشکلات سه تا چهار ماه اخیر بازار فرآورده های لبنی رفع می شود.»/

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد بجنورد خراسان شمالی معلولان اردبیل استان بوشهر خراسان جنوبي بیرجند استان سمنان کنترل قیمت قیمت شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

بیت‌کوین بعد از مدتی نزول اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۳۸ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب به ۶۴هزار و ۱۹۶.۳۸ دلار معامله می‌شود که این رقم ۷.۰۹ درصد کمتر از هفته گذشته است.

دومین توکن محبوب، اتریوم، نسبت به دیروز سه درصد افزایش یافته و به ۳۱۱۹.۸۱ دلار معامله می‌شود و نسبت به هفته گذشته ۱۱.۳۰ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، ارزش بازار بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۱۲۶۲ و ۳۷۳ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۷۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۲۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵.۶۲ میلیارد دلار است که ۱۹.۲۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۳۲ میلیارد دلار است که  ۷.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۰.۰۹ میلیارد دلار است که ۹۴.۲۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۹:۳۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و  ۹۰۶.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۹۲.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۶ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۴۲.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۷۱ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۰.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۴۹۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۸.۴۰ درصد کاهش

۸ – تون کوین

قیمت: ۶.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۰۵ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۹۷ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲۱.۸۲ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹