Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ریس جمهور در امور زنان وخانواده گفت : یکی از ابعاد مهم برنامه دولت حضور زنان در عرصه های ورزشی است که دراین زمینه کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است .

 معصومه ابتکار در گفتگو با تابناک ایلام اظهار کرد :درراستای حضور زنان در ورزشهای عمومی اقدامات موثری انجام گرفته است . در آموزش وپرورش خلائی در آموزش ورزش دختران وجود داشت که با کار ویژه ای که امسال انجام گرفت این خلاء برطرف شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان وخانواده رییس جمهور افزود:همچنین در مسابقات آسیایی و المپیک نیز دختران ما پیشرفتهای خیلی خوبی داشتند و مدال آوری دختران ایرانی در عرصه های بین المللی فوق العاده است.

وی در خصوص حضور زنان در ورزشگاهها بیان داشت : در زمینه حضور زنان در ورزشگاهها خوشبختانه شاهدیم که با تدابیر اندیشیده شده ،زیرساخت ها وملاحظات صورت گرفته برای حضور زنان در ورزشگاهها رعایت می شود.

معصومه ابتکار ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری ،چند نوبت حضور خانم ها وخانواده ها را در ورزشگاهها داشتیم ،انشاالله با تداوم این روند گشایش هایی در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تلاش براین است که در یک فضای سالم وبا رعایت شئونات ،در کنار حضور خانواده ها در ورزشگاهها و استفاده از فضاهای ورزشی ،زنان بتوانند بعنوان تماشاگر در این مکانها حضور یابند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معصومه ابتکار ورزشگاه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22

تین نیوز عباس قربانعلی بیک* :

رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تاکید مجدد بر اقتصاد، سال 1403 را به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم  نامگذاری و در بیانات نوروزی فرمودند: اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایه مردم، ابتکار مردم، حضور جدی آحاد مردم را در عرصه اقتصادی وارد کنیم، در واقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم، تولید هم می تواند به جهش برسد ... . ایشان در دیدار با مسئولان نظام در 15 ماه مبارک رمضان فرمودند:

در بخش حمل و نقل ریلی یکی از آثار محسوس و ملموس برای مردم کاهش ظرفیت حمل مسافر ریلی به ویژه در ایام نوروز است که سبب اجبار مردم به استفاده از وسایل شخصی یا ناوگان حمل و نقل جاده ای و در نتیجه بالا رفتن آمار تلفات جانی می گردد. ظاهرا امسال نیز تعداد زیادی از قطارهای مسافری ایام نوروز با وجود آمادگی واگن های مسافری، به دلیل کمبود لوکوموتیو حذف شدند در صورتی که فرصت افزایش تعداد لوکوموتیو با مشارکت مردم و بخش خصوصی فراهم بوده و مکررا تجربه شده است. یک نمونه این مشارکت در 1387 با ابتکار یکی از شرکت های پیمانکار تعمیرات لوکوموتیو و همکاری تعدادی از دیگر شرکت های صنایع ریلی محقق شد و نتایج درخشانی در دو بعد فنی و کیفی درپی داشت که می توان ضمن ارزیابی و بهبود، آنرا تکرار نمود. پروژه لوکوموتیو GT22 یا افزایش 48 درصد به قدرت لوکوموتیو G22 با افزودن توربوشارژر، تغییر ژنراتور و ... نمونه مورد نظر است.     آماده به کاری لوکوموتیوها در چند دهه اخیر با یک روند نزولی اکنون به حدود 50 درصد رسیده که درآمد راه آهن را کاهش داده، بخش خصوصی را تضعیف و کم توان نموده و علاوه بر این انگیزه حمایت بیشتر از سوی دولت و مجلس را کاسته است (تین 266436). بررسی آمار 101 در 15 فروردین 1403 نشان می دهد آماده به کاری لوکوموتیو به 53 درصد رسیده و در انواع لوکوموتیو اصلی بخش خصوصی و دولتی بدین گونه بوده: 58 درصد و تقریبا برابر برای لوکوموتیوهای GT26 راه آهن و 69 درصد در بخش خصوصی، 65 درصد برای لوکوموتیوهای C30-7، 71 درصد برای Map24، 54 درصد زیمنس مسافری، 25 درصد لوکوموتیو آلستوم، 56 درصد لوکوموتیوهای G22 و ... .   تعداد 21 دستگاه لوکوموتیوهای G22 در سال 1354 از آمریکا و 20 دستگاه در سال 1361 از یوگوسلاوی خریداری شد و از 137 تا 178 شماره گذاری شدند، این لوکوموتیوهای 4 محوره با موتورهای 12 سیلندر بلووری، قدرت ناخالص 1650 اسب دارند.

هدف پروژه تبدیل لوکوموتیو G22 به لوکوموتیو GT22، افزایش قدرت این لوکوموتیو و افزایش کشش و همینطور کاستن از کاهش قدرت در ارتفاعات و تجهیز به ترمز دینامیک همزمان با کاهش تنوع قطعات و بدون نیاز به انبار جدید بوده و برای افزایش قدرت یک دستگاه توربوشارژر لوکوموتیوهای GT26 بر روی موتورهای ۱۲ سیلندر این لوکوموتیو به جای بلوور نصب گردید، فلایویل تعویض شد، صفحه مشبک توربین در مدار اگزوز قرار داده شد، انژکتورها تعویض شدند، مجموعه قدرت و کارتل تغییر یافت، اتاق تمیز اضافه شد، ژنراتور با نوع AR10 جایگزین شد، ابعاد و حجم رادیاتور افزایش داده شد، فن از یک عدد مکانیکی به دو عدد الکتریکی افزایش و موقعیت آن تغییر یافت، طول شاسی بیشتر شد، بارمحوری به ۲۰ تن رسید، ترکشن موتورها به نوع قویتر D77 تبدیل شدند، نوع ژنراتور کمکی نیز به ۱۸ کیلووات تبدیل شد، رله ها تغییر یافت، سیستم ضد لغزش ارتقاء داده شد، سیستم حفاظتی THL نصب شد، سرعت نما به دیجیتال تبدیل شد، جای کمپرسور و نوع ترمز تغییر یافت، جعبه یاتاقان محور بزرگتر شد، جای باتری و تجهیزات فیلترینگ روغن هم تغییر داده شد، ولی با این وجود مخزن سوخت، ظرفیت باتری و فاصله دو بوژی تغییر داده نشد.

اسامی شرکت هایی که در این پروژه با احیا دیزل الکتریک همکاری داشتند: ماهان راه ریل، ریل صنعت، پویا توربین، فجر جامع کاشان، ژنراتورسازی ایران، رشد صنعت، موج پیام آور، فناوری گسترش زمان. نتایج درخشان این پروژه از نگاه کارآیی و کیفیت به عنوان نمونه موفقی از مشارکت بخش خصوصی تکرارپذیر است.    

فایل پیوست از اینجا قابل دریافت است.

 

عباس قربانعلی بیک وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حضور بانوان طرفدار نساجی در ورزشگاه وطنی / فیلم
  • اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • جشن تکلیف دختران فراهانی
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • محرومیت حریف استقلال از حضور تماشاگران
  • تعاونی‌ها در خوزستان توسعه یابند
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • آمریکا دیگر اعجوبه‌ای مثل مسی را نخواهد دید