Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارهای یک هنرمند ژاپنی در توئیتر به سوژه بحث و تحسین کاربران اینترنت بدل شده است؛ هنرمندی که با ماندن در سایه ناشناسی، هویتی اسرارآمیز پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید «گاهی ارزش یک عکس از هزار کلمه فراتر می‌رود»، حالا تصویرسازی‌های یک هنرمند ژاپنی به مصداقی برای این جمله معروف بدل شده است ولی این یک هنرمند معمولی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هویت اسرارآمیز این هنرمند ژاپنی به سوژه‌ای جذاب میان کاربران اینترنت بدل شده است و نه تنها کارهای وی دست به دست می‌شود و مورد تحلیل قرار می‌گیرد بلکه هر کس به‌زعم خود درباره هویت وی نیز گمانه‌زنی می‌کند.

«Avogado6» نام یک اکانت یک کاربر توییتر است که تصویرسازی‌های خود را آن جا منتشر می‌کند.

این هنرمند اطلاعات زیادی از خود منتشر نکرده و تنها به ذکر جمله این جمله بسنده کرده است: من یک آدم معمولی هستم که به شیمی علاقه دارد.

اما تصویرسازی‌های او فاصله زیادی با معمولی بودن دارد و تحسین مخاطبان خود را برانگیخته است.

کارهای این هنرمند ژاپنی برخی از پیچیده‌ترین و قامض‌ترین مفاهیم بشری را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان به تصویر می‌کشد، تصاویری سانتی‌مانتال، احساسی و چالش برانگیز از عمیق‌ترین احساسات و افکار بشری که به سختی می‌توان آن را به کلمه تبدیل کرد و غالب آن ها نگاهی تلخ به زندگی انسان مدرن امروز دارد.

«Avogado6» در تصویرسازی‌های خود به موضوعات مختلفی پرداخته است. به تصویر کشیدن آموزش در عصر مدرن و نظام آموزشی سیستماتیک و بی‌روح دنیای امروز و فاجعه‌ای که کودک امروزی به نام تربیت با آن مواجه است یکی از علاقه‌مندی‌های اوست.

 بخشی دیگر از آثار او درباره مفهوم زمان و به پایان رسیدن چرخه زندگی است.

زندگی روزمره بشر امروز و خستگی او از روزمرگی و له شدن زیر فشار چرخ دنده های زندگی روتین نیز بخش مهمی از آثار او را تشکیل می‌دهد.

این هنرمند ناشناس به گربه علاقه خاصی دارد گاهی میان کارهای تلخ و گزنده‌اش شوخ طبعی هم می‌کند. شاید خیلی‌ها کش آمدن پنیر یک پیتزا را با کش آمدن بستنی ترکی مقایسه کنند اما چه کسی این دو را با یک گربه مقایسه می‌کند؟ جواب مشخص است.

صحبت از احساسات نهفته انسان‌ها و به تصویر کشید آن شاید کاری سخت و پیچیده باشد، اما «Avogadi6» به ظریف‌ترین شکل ممکن به آن می‌پردازد. درست مانند تصویر زیر که دیو خشم درون هر انسانی را نشانه رفته است.

و یا حس شرم خجالت که یکی از شایع‌ترین احساسات بشری است و هنرمند ژاپنی با هنر خود این حس را همچون قفلی بر سینه به بهترین شکل به تصویر کشیده است.

تهمت و افترا از دیگر حقایق تاسف برانگیز دنیای امروز است؛ دنیایی که مردمانش به قضاوت‌های نادرست و پایین کشیدن دیگری عادت کرده اند.

و انگار چاره کار برای تاب آوردن در برابر این معضل، پوشیدن زره و تهی شدن از انسانیت است.

«Avogado6» در بسیاری از کارهایش به این مفهوم تهی شدن از انسانیت پرداخته است، کارهایی که اغلب نگاهی افسرده و ناامیدانه به خصوص در مواجهه با گسترش روزافزون تکنولوژی دارد.

و در نهایت عشق، این راز بزرگ هستی که دستمایه تصویرگری مینیمال او قرار گرفته است.

«Avogado6» تا کنون سه کتاب منتشر کرده و بیش از یک میلیون دنبال کننده در توئیتر دارد.

 

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید سایت ژاپنی از زاهدی به‌خاطر گل تاریخی

مهاجم ایرانی تیم فوتبال «آویسپا فوکوئوکا» روز جمعه موفق شد با تک گل خود، تیمش را به پیروزی برساند.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال «آویسپا فوکوئوکا» و «گامبا اوزاکا» در هفته یازدهم جِی لیگ ژاپن روز گذشته (جمعه ۱۴ اردیبهشت) به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تک گل شهاب زاهدی یک بر صفر به سود آویسپا به پایان رسید تا این تیم در پایان هفته یازدهم، ۱۵ امتیازی شود و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به گامبا اوزاکا در رده نهم جدول قرار گیرد.

زاهدی در این بازی از فاصله ۷۰ متری موفق به باز کردن دروازه گامبا اوزاکا شد و خیلی از رسانه‌ها از گل او به عنوان یکی از نامزدهای بهترین گل سال (پوشکاش) یاد کردند.

در همین رابطه سایت ژاپنی «soccerdigestweb» نوشت: شهاب زاهدی در دقیقه ۲۲ و بدون معطلی توانست به زیبایی هر چه تمام تر گل پیروزی بخش آویسپا را به ثمر برساند. هواداران فوتبال در ژاپن از گل زاهدی شگفت زده شدند و در شبکه‌های اجتماعی کامنت های جالبی را در وصف این گل نوشتند که از جمله آنها می‌توان به «ترسناک ترین گل تاریخ» و «بهترین گل تاریخ آویسپا» اشاره کرد.

زاهدی که در هفته‌های ابتدایی در ترکیب آویسپا حضور نداشت توانسته خیلی زود خود را به ترکیب اصلی این تیم برساند و در حال حاضر ۶ گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • تمجید سایت ژاپنی از زاهدی به‌خاطر گل تاریخی
  • تمجید ژاپنی‌ها از شهاب زاهدی/ لژیونر ایرانی مدعی آقای گلی جی لیگ
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟
  • سوزوکی هایابوسا: شاهین ژاپنی 25 ساله شد! (اینفوگرافی)
  • سوزوکی هایابوسا ؛ شاهین ژاپنی نسخه بیست و پنجمین سالگرد (اینفوگرافی)