Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد و دانشجویان نظرات خود را مطرح کردند. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شامگاه شنبه به مناسبت روز دانشجو نشست صمیمی جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد و دانشجویان نظرات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مصطفی علی یاری، دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: دانشجو باید در فضای مجازی و عرصه رسانه حرفی برای گفتن داشته باشد و عمیق تحلیل کند اما دانشجوهای نسل جدید نسبت به نسل‌های گذشته شور کمتری دارند. 

وی با بیان اینکه اگر رسالت دانشجویی خود را باور نداشته باشیم در معرض خطر هستیم، گفت: وضعیت کنونی دانشگاه رضایت دانشجویان را در پی ندارد چراکه تشکل‌ها به حاشیه رانده می‌شوند. 

حسین رحیمی، دبیر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به پیشرفت انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف افزود: اگر امروز مردم انتقادی دارند به رفتار مسئولان برمی‌گردد که از اسلام صحبت می‌کنند اما این اسلام در جامعه پیاده نمی‌شود. این موضوع رشد مردم را نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به اولویت‌های دانشجو و تشکل‌های دانشجویی گفت: مطالبه اولویت ما است اما اگر در کنارش ارائه راهکار نباشد غلط است و ما به‌عنوان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی باید مشکلات نظام سلامت را به‌صورت تخصصی دنبال کنیم و راهکار ارائه بدهیم.

علی عابدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به جنبش دانشجویی در دهه‌های مختلف گفت: امروز تشکل دانشجویی محلی برای وقت‌گذرانی شده است و تأثیرگذاری سابق را ندارد. 

رسانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی بازوان توانمند جهت حل مشکلات سیستان و بلوچستان هستند"انصراف اعتراضی" برخی تشکل‌های دانشجویی از حضور در سخنرانی روحانیامام جمعه بوشهر: وحدت و همدلی تشکل‌های دانشجویی برای مقابله با دشمنان ضروری است

وی با بیان اینکه باید فضای دانشجویی را آسیب‌شناسی کرد، افزود: انتظار مقام معظم رهبری از دانشجو غالب کردن گفتمان انقلاب در دانشگاه است. خیریه زدن و اردو جهادی رفتن خوب است اما نباید در همین حد باقی ماند. وظیفه ما ایستادگی در مقابل فساد است.

عابدی در پایان نسبت به برخی اتفاقات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله مجوز برای سخنرانی غفاری و عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات تشکل‌ها انتقاد کرد. 

علیرضا تنگاب، دبیر ستاد یادواره شهدا دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: یادمان باشد که چرا 16 آذر به اسم روز دانشجو نام‌گذاری شد، همان‌طور که رهبری می‌فرمایند مهم است که دانشجو باانگیزه باشد و رسالت خود را فراموش نکند. 

مهدی ماندگاری، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه این انجمن قدیمی‌ترین تشکل استان فارس است، گفت: فعالان دانشجویی اهداف  خود را فراموش کردند و این مسئله به دلیل فاصله‌ای است که بین فعالین گذشته و دانشجویان جدید ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه فعالین دانشجویی معتقدند دانشگاه نمی‌تواند بلندگوی دغدغه‌های دانشجویان باشد، افزود: هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد رسالت ما بیشتر می‌شود باید چرایی انقلاب برای نسل جدید بازخوانی شود، اما وزارت آموزش‌وپرورش به این موضوع توجه نمی‌کند دانش‌آموز وارد دانشگاه می‌شود اما رسالت دانشجو را در پیشبرد اهداف انقلاب نمی‌داند. 

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: دانشجویی که تحمل حرف مخالف را ندارد باید خودش را بررسی کند. در شیراز احزاب پررنگ شده و روحیه مطالبه‌گری دانشجو از آن گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در این نشست ابعاد مختلف سلامت روانی، اجتماعی، سلامت معنوی و آسیبهای اجتماعی که می‌تواند به سلامت خانواده وارد شود و از طریق فضای مجازی تأثیرات روانی و اثرات مخربی بر روی خانواده داشته باشد، مورد بحث قرار وبررسی گرفت.

خانم تاج الدینی افزود: جامعه دانشگاهی و سفیران دانشجویی می‌توانند به عنوان بازوان سلامت در ارتقای سلامت روانی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به خانواده ها بکنند.

رضا تقی زاده، رابط سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم در این نشست، با بیان اینکه  ارتقاء سواد سلامت دانشجویان و آموزش خود مراقبتی، محور اصلی این نشست بود، گفت: آشنایی و ارتقاء سطح دانش دانشجویان از سلامت روان و شناخت ابعاد مختلف سلامت روان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نشست برای سفیران دانشجویی بود.

در این نشست تخصصی ، چالش های حوزه سلامت و راهکارهای عملی برون رفت از آن به دانشجویان ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد