Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهشتی گفت:ایستگاه خط راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان در شهر قم به صورت زیرسطحی در حد فاصل بلوار خلیج فارس و بلوار پیامبر اعظم(ص) احداث می‌شود.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اجرای پروژه کمربندی جدید قم گفت: این پروژه یک ظرفیت جدید برای استان قم است و در صورت احداث، مشکلی برای بخش گردشگری قم به وجود نمی‌آورد و از آمار گردشگران در این شهر نخواهد کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایستگاه خط راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان در شهر قم به صورت زیرسطحی در حد فاصل بلوار خلیج فارس و بلوار پیامبر اعظم(ص) احداث می‌شود، همچنین یک ایستگاه مترو هم در جوار این ایستگاه احداث خواهد شد تا مسافران به راحتی بتوانند به نقاط مختلف شهر قم بروند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: پیشنهاد‌هایی را به مجلس شورای اسلامی در خصوص بافت فرسوده دادیم تا سازندگان مسکن در این بافت از مالیات و بیمه معاف شوند و در آن صورت شاهد گرایش بیشتر سازندگان مسکن به ورود در بافت فرسوده خواهیم بود، خرید تضمینی مسکن‌ها از انبوه ‌سازان در بافت فرسوده شهرها پیشنهاد دیگر ما به مجلس شورای اسلامی برای نوسازی بافت فرسوده است.

وی یادآورشد: پرداخت تسهیلات طرح توسعه اشتغال روستایی را در قم شاهد هستیم تا اشتغال برای روستاییان به وجود بیاید، اگر جوانان روستایی در روستاها شغل نداشته باشند، به شهرها مهاجرت می‌کنند.

بهشتی بازآفرینی شهری بافت فرسوده را سیاست مدیریت شهری قم دانست و بیان کرد: این اقدام موجب بازسازی زیرساخت‌ها و تامین سرانه‌های مختلف شهری در بافت فرسوده می‌شود.

انتهای پیام/ح

کمربندی جدید قم مشکلی برای بخش گردشگری به وجود نمی‌آورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس سیاسی استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاک‌های واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم ۷۰ برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت‌های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رأی مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته ۸ برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری‌های شهرداری تهران بر چالش‌های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

کد خبر 6086242 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی