Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@07:02:14 GMT

سیاره زحل را با چشم غیر مسلح رصد کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۳۵۶۶

سیاره زحل را با چشم غیر مسلح رصد کنید

رکنا: سیاره زحل را غروب امروز می توانید با چشم غیر مسلح رصد کنید.

کارشناس نجوم از رصد سیاره زحل در امشب خبر داد و گفت: این سیاره امشب در فاصله کمی نسبت به ماه قرار خواهد گرفت.

علی آزادگان اظهار کرد: سیاره زحل صبح امروز در ساعت ۰۷:۲۵ به کمترین فاصله زاویه ای از ماه قرار گرفتند و این فاصله برابر با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درجه کمانی بوده است.

وی افزود: با وجود اینکه ماه و زحل در کمترین فاصله هستند ولی هیچ یک از آنها را نمی توان در طول امروز رصد کرد.

وی با بیان اینکه تا غروب خورشید زحل و ماه قابل مشاهده نیستند، خاطر نشان کرد: شامگاه امروز یکشنبه حدود ساعت ۱۸ می توان زحل را در فاصله ۴ درجه کمانی هلال باریک ماه مشاهده کرد.

وی تاکید داشت: البته فاصله ماه و سیاره زحل از افق غربی کم است و یک ساعت بعد یعنی حدود ساعت ۱۹ غروب می کنند که همین زمان با چشم غیر مسلح قابل رصد هستند.

زحل پس از مشتری، دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. زحل یک گلوله گازی غول‌پیکراست که با وجود حجم زیادش تنها ۹۵ برابر زمین جرم Crime دارد.

چگالی این سیاره حدود یک‌هشتم زمین و کمتر از آب است. یک روز کامل در زحل برابر ۱۰ ساعت و ۳۹ دقیقه در زمین و یک سال آن برابر ۲۹.۵ برابر سال زمین است. از آنجایی که مدار استوایی زحل تقریباً همانند زمین در ۲۷ درجه‌است، تغییرات زاویه سیاره نسبت به خورشید شبیه به زمین است و در این سیاره نیز همان چهار فصل مشاهده می‌شود. جرم سیاره زحل همانند مشتری از گاز است که بیشتر آن را هیدروژن تشکیل می‌دهد.

زیبایی آسمان زحل به خاطر نوارهای روشن حلقه‌های اطراف آن و نیز به خاطر قمرهای زیادش است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

انتقام وحشتناک زن جوان از مردی که 23 سال قبل به او تجاوز کرده بود+عکس شک نداشتم که برادرم آریا با زنم ارتباط پنهانی دارد + عکس تجاوز وحشتناک مرد همسایه به زن جوان / پسر این زن کشته شد +عکس عامل انتحاری چابهار قبل و بعد از عملیات +عکس راننده کامیون مشهدی از روی زن جوان رد شد و 30 متر پیکر خون آلود او را زیر خودرو کشاند+عکس تجاوز به زنان در مطب پزشک شیطان صفت +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف عجیب قاتل رحیم و کیوان ذبیحی در بانه +عکس وقتی پدرم با دختری هم سن من ازدواج کرد ! / ناگفته های تلخ یک پسر جوان بیماری سخت بقایی در زندان+ عکس سرقت مسلحانه مرگبار از بانک با 14 کشته به پایان رسید+ عکس تاج جواهر نشان به سرقت رفت+ عکس مرگ مرموز فیلمساز سرشناس کشور به همراه برادرش /دست های بسته جسد های سوخته+ عکس 71 سال زندان برای باند سارقان خودروهای لاکچری و سگ های گران قیمت + عکس شوخی دردسرساز گلزار با شرکت‌کننده برنده‌باش

منبع: رکنا

کلیدواژه: جرم Crime زحل سیاره آسمان مسلح آب عکس مرد افغان حوادث افغانستان اخبار افغانستان فیلم قتل دختر ساعت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریف بعدی تیم ملی در جام ملت‌ها مشخص شد

به گزارش ورزش سه، ملی‌پوشان فوتسال ایران و بخت اول قهرمانی جام ملت‌های آسیا با سه پیروزی برابر افغانستان، بحرین و کویت به مرحله حذفی راه یافتند و برای صعود به جام جهانی و حضور در جمع چهار تیم پایانی، جدال جذاب و سرنوشت سازی را مقابل قرقیزستان خواهند داشت.

تیم ملی قرقیزستان که از شگفتی سازهای هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود با پیروزی برابر ژاپن مدافع عنوان قهرمانی و کسب دو تساوی برابر تاجیکستان و کره جنوبی، با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم گروه سه موفقیت تاریخی را برای خود رقم زد، اما برای صعود به جام جهانی فوتسال نیاز به معجزه و پیروزی در رویارویی با ایران دارد.

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به سرخ ذیل است؛

چهارشنبه؛ پنج اردیبهشت ۱۴۰۳

تاجیکستان – افغانستان ؛ ساعت ۱۰:۳۰
ایران – قرقیزستان ؛ ساعت ۱۲:۳۰
تایلند – عراق ؛ ساعت۱۴:۳۰
ازبکستان – ویتنام ؛ ساعت ۱۷:۳۰

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • شکست استقلال در یک بازی تدارکاتی
  • شکست استقلال در یک بازی دوستانه
  • سیاره در برابر پلاستیک
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • حریف بعدی تیم ملی در جام ملت‌ها مشخص شد
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • حقایقی در مورد سیاره آبی
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است