Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم حق پناه کارگردان مستند کوتاه «آنام» عنوان کرد که این مستند درباره یک زن کارآفرین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم حق پناه کارگردان عرصه مستند درباره مستند کوتاه «آنام» که به بخش مسابقه ملی دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» راه یافته است، گفت: این مستند ۲۵ دقیقه‌ای درباره یک زن کارآفرینی است که در شهرستان میناب اقدام به راه‌اندازی یک کارخانه ترشی کرده و در آنجا ترشی‌های محلی مثل ترشی انبه درست می‌کند و این محصولات را به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق‌پناه ادامه داد: این کارخانه رفته رفته تبدیل به یک کارخانه محلی شده و باعث می‌شود که ۴۰ نفر از اهالی آن منطقه به کار در این کارخانه بپردازند که ۵ نفر از این ۴۰ نفر به عنوان نیروی ثابت در آنجا حضور دارند.

وی افزود: ما زمانی که برای فیلمبرداری این مستند به میناب رفته بودیم این کارخانه دچار بحران‌های مالی شده و به نوعی تحریم‌ها روی کار آن‌ها تاثیر گذاشته و در آستانه تعطیلی بود به طوری که حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود هم نبودند به همین دلیل تقاضای وام کرده بودند. ما در همین زمان بود که برای فیلمبرداری به آن‌ها پیوستیم و با یک کارخانه نیمه تعطیل مواجه شدیم اما یک سال بعد وقتی برای فیلمبرداری فاز دوم به همین منطقه رفتیم متوجه شدیم آن‌ها بر مشکلات مالی فائق آمده و حتی یک نوع ترشی دیگری هم درست کرده‌اند که همه این محصولات را تحت عنوان «آنام» به بازار عرضه می‌کنند.

حق پناه با بیان اینکه آنام در زبان مردم جنوب هم به معنای مادر است، توضیح داد: ما در «آنام» می‌بینیم که این مادر هم برای فرزندان خود و هم برای اطرافیانش شغلی دست و پا کرده که به واسطه آن می‌توانند به امرار معاش بپردازند از همین رو می‌توانم بگویم این فیلم روح زنانه‌ای دارد چراکه نشان می‌دهد یک مادر با همه سختی‌ها و انجام همه امور مادرانه یک زن کارآفرین هم هست.

این کارگردان با اشاره به مراحل فیلمبرداری این اثر گفت: «آنام» در ۲ فصل کشاورزی یعنی حدود یک سال و نیم فیلمبرداری شد اما به این صورت نبود که ما به طور پیوسته به فیلمبرداری بپردازیم بلکه چیزی نزدیک به ۸ روز ضبط این اثر طول کشید.

وی در پایان گفت: این فیلم برای شبکه مستند تولید شده که امیدوارم بتواند با مخاطبان جشنواره سینماحقیقت هم ارتباط برقرار کند.

 

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی که چند هفته قبل اعلام کرده بود قصد دارد نیمکت بارسلونا را در پایان فصل جاری ترک کند حالا تصمیم گرفته است که در فصل آینده هم به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد و شرایط خاصی را برای مدیران این باشگاه مشخص کرده است.

تاکید این مربی جوان روی حفظ ستاره‌هایی است که در حال حاضر در این تیم حضور دارند و از سوی دیگر از مدیران این باشگاه خواسته است که چند بازیکن بزرگ از جمله برناردو سیلوا از منچسترسیتی را به خدمت بگیرد.

با این حال شرایط مالی نه چندان خوب بارسلونا باعث شده است که کار مدیران این باشگاه برای جذب بازیکنان جدید و در زمینه فرپلی مالی دشوار باشند و روزنامه اسپرت تاکید کرده است که آنها چاره دیگری جز اینکه حداقل یکی از ستاره‌هایشان را در تابستان به فروش برسانند ندارد.

رونالد آرائوخو بازیکنی است که پیشنهادی بسیار جذاب از بایرن مونیخ دریافت کرده است اما ژاوی تاکید دارد که او باید در این تیم بماند. به این ترتیب انتظار می‌رود که ستاره‌ای از این تیم که قرار است به فروش برسد یک نفر از بین فرانکی دی یونگ و رافینیا باشد.

دیگر خبرها

  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • ستاره سیتی، چهره جدید تبلیغات پپسی! (عکس)
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی