Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از ایبِنا؛­­ در این ابلاغیه آمده جهت اطلاع مدیران عامل محترم بانک های دولتی، غیر دولتی، شرکت دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیر بانکی و بانک مشترک ایران - ونزوئلا آمده است: احتراما همانگونه که مستحضرند بند (ت) ماده 21 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور مصوب سال 1395 مجلس شورای اسلامی با عبارت انتخاب مدیر عامل و هیات مدیره بانک ها موسسات مالی و اعتباری از صدور تایید زمینه های مالی، بانکی و بازرگانی و دانشنامه کارشناسی مرتبط باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه احراز شرایط اعتراض و رسیدگی به آن با پیشنهاد مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب شورای پول و اعتبار تعیین می شود. ضمن تصریح دوباره بر لزوم تایید صلاحیت مدیران بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرایطی که برخی از آنها در قانون مزبور ذکر شده، تدوین ضوابط و مقررات مربوطه را بر عهده بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی قرار داده تا متعاقبا و با تصویب شورای پول و اعتبار، به شبکه بانکی کشور ابلاغ گردد. بر اساس، بانک مرکزی با همکاری وزارتخانه یاد شده، اقدام به تهیه پیش نویس دستوالعملی در همین خصوص نموده که در آتیه نزدیک، برای سیر تشریفات موصوف، الحاق تبصره ای به حکم مربوط به شرایط سنی داوطلبان عضویت در هیات مدیره و تصدی سمت مدیر عاملی بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی بوده است.

با عنایت به فوریت این امر و نیز امعان به امکان تطویل تصویب دستوالعمل یاد شده مقرر شد تا زمان نهایی شدن ضوابط اصلی در این دستوالعمل فعلی نحوه احراز و سلب صلاحیت حرفه ای مدیران موسسات اعتباری، مطابق با پیش نویس مورد بحث اصلاح گردد. در همین رابطه، مراتب در چهاردهمین جلسه مورخ 1397.8.6 کمسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی مطرح شد و مقرر گردید تبصره ای ماده (4) دستورالعمل فعلی به شرح ذیل اضافه گردد:

تبصره - در مواردی که داوطلبان تصدی سمت مدیریتی فاقد شرط سنی مقرر در بند 4-15 باشند امکان بررسی صلاحیت حرفه ای آنها در کمسیون، با مجوز قبلی رییس کل بانک مرکزی امکان پذیر می باشد.

در خاتمه، ضمن ارسال نسخه ای اصلاحی دستورالعمل نحوه احراز و سلب صلاحیت حرفه ای مدیران موسسات اعتباری، خواهشمند است مراتب به اطلاع ارکان ذیربط آن بانک یا موسسات اعتباری برسد.

این تصویب نامه به امضای آقایان حمیدرضا غنی آبادی و محمد خدایاری رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه قرار است بعد از پایان فصل جاری ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس تغییر کند و سیت‌های در نظر گرفته شده برای مالکان جدید باشگاه به نماینده‌های بانک‌های صاحب سهام در این باشگا برسد اما قرار شد فعلا یک سیت خالی در هیئت مدیره فعلی هم با نماینده بانک شهر پر شود.

روز پنجم اردیبهشت ماه و بعد از جلسه رسمی واگذاری 85 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی از سوی مدیرعامل بانک شهر اعلام شد به‌زودی یک نماینده از این کنسرسیوم به‌عنوان نظر مالی وارد هیئت مدیره خواهد شد. در حال حاضر هیئت مدیره پرسپولیس چهار عضو دارد و لازم است که تعداد این هیئت فرد باشد تا تصمیم گیری‌ها رسمیت یابد به همین دلیلی فعلا قرار است یک نماینده از کنسرسیوم بانکی وارد این هیئت مدیره شده و تغییرات بعدی پس از پایان فصل جاری فوتبالی صورت بگیرد.

قرار بود فردی به نام فروزنده که گفته می‌شد عضو جدید هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد بود از روز گذشته معارفه و شروع به کار کند که ظاهرا این مسئله به تعویق افتاده یا مشمول بروکراسی اداری شده است. در حال حضر و با وجود پرداختی ده درصدی به اعضای تیم پرسپولیس همچنان درباره مسائل و مباحث مالی باقی‌مانده نوعی ابهام و سردرگمی وجود دارد و به نظر می‌رسد تا زمانی که عضو جدید هیئت مدیره به باشگاه اضافه نشود این سردرگمی ادامه داشته باشد.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس منتظر حضور نماینده کنسرسیوم بانکی در هیئت مدیره است تا به امور مالی باشگاه سر و سامان دهد.

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو