Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:33:20 GMT

کارگاه های ساختمان‌ی فاقد ایمنی پلمب شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۳۷۳۷

کارگاه های ساختمان‌ی فاقد ایمنی پلمب شوند

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدراعظم نوری، امروز، سه‌شنبه ۱۸ آذرماه در جلسه شورای شهر تهران تذکر مکتوبی به هیات رئیسه شورای شهر ارائه کرد.

نوری در متن این تذکر با اشاره به آتش‌سوزی برج‌ تجاری_اداری رزمال گفته است: در تاریخ ١٤آذرماه ٩٧ در ساختمان ۲۵ طبقه در حال ساخت رزمال با کاربری تجاری و اداری آتش‌سوزی رخ داد که که متاسفانه باعث سوختگی و دودگرفتگی ۲۶ نفر از کارگران کارگاه مربوطه شده و مشابه حادثه حریق در برج بدون پایان کار پارامیس در تاریخ ۳۱ تیرماه سال جاری، به علت عدم توجه به ضوابط و مقررات ایمنی در دوره ساخت ساختمان در کارگاه ساختمانی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در بخش دیگری از این تذکر اعلام کرده است: مجددا بر لزوم استفاده از ظرفیت ماده ۹۶ قانون کار برای پلمب کارگاه های ساختمانی فاقد ایمنی که در حوزه مسئولیت اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت کاهش تعداد این گونه حوادث تاکید می نمایم.

نوری در این تذکر کتبی با اشاره به لزوم تسریع در ارایه لایحه مصوبه الزام شهرداری تهران به ارایه «لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران» اظهار کرد: با گذشت بیش از یکسال استفاده نموده و انتظار می رود که در لایحه مورد نظر برنامه منسجمی برای ملزم نمودن مالکان ساختمانهای بلندمرتبه به خودایمن نمودن ساختمانها چه در دوره ساخت و چه در طول دوره بهره برداری به خصوص در کاربری های مختلط تجاری-اداری و مگامال ها که محل تردد عموم شهروندان می باشند به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

کد خبر 4479950 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی زهرا صدراعظم نوری شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

به گزارش تابناک، این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

میدان شهرداری رشت، با ساختمان‌هایی به سبک معماری اروپای شرقی مربوط به دوره پهلوی اول است که در دوره قاجار به دلیل وجود عمارات دیوانی رشت به «میدان درب دیوانی» مشهور بود. این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • (ویدیو) اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحهٔ حجاب
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت