Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: برنج ایرانی محصولی سالم و عاری از ‌هرگونه باقیمانده سموم کشاورزی و فلزات سنگین است. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مریم حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش سموم کشاورزی،‌ حفظ سلامت آب و خاک و کاهش اثرات زیست محیطی کودهای شیمیایی در دستور کار مؤسسه تحقیقات برنج کشور برای تولید برنج ایرانی مرغوب و سالم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور از وجود ستاد این مجموعه تحقیقاتی در مرکز گیلان و استقرار حوزه معاونت آن در تالش خبر داد و ابراز داشت:‌ مؤسسه تحقیقات برنج کشور از اواخر دهه 30 فعالیت خود را در استان گیلان آغاز کرد و تاکنون دستاوردهای بسیار زیادی نیز داشته است.  

حسینی فعالیت در حوزه اصلاح نژاد،‌ به‌زراعی و معرفی ارقام جدید را از حوزه‌های مهم فعالیت مؤسسه تحقیقات برنج کشور خواند و عنوان کرد: در دهه 60 به علت مسئله جنگ معرفی و کشت ارقام پرمحصول در دستور کار قرار گرفت اما بعدها گرایش به سمت ارقام کیفی برنج بیشتر شد.

مازندران| حمایت دولت از برنجکاران شمالی در حد شعار استواردات برنج آزاد شد + سندگیلان| ‌ایران تا 3 سال دیگر در تولید برنج به خودکفایی می‌رسد

وی از کشت ارقام پرمحصول کیفی در سطح بیش از 150 هزار هکتار از شالیزارها در دهه 60 خبر داد و تصریح کرد:‌ پس از این دوران معرفی پکیج‌های به‌زراعی و اصلاح نژاد بذر توسط مؤسسه تحقیقات برنج کشور برای ترویج و گسترش کشت انواع بذرهای کیفی برنج آغاز شد.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور میانگین عملکرد و تولید برنج در دهه 60 را حدود 2.8 درصد در هر هکتار اعلام کرد و بیان داشت:‌ در حال حاضر تولید برنج در هر هکتار اراضی شالیزاری با همکاری مؤسسه تحقیقات برنج کشور و وزارت جهاد کشاورزی به بالای 4 تن ارتقاء پیدا کرده است.

حسینی به تولید برنج ارگانیک در کشور و سطح فعالیت مؤسسه تحقیقات برنج کشور در این حوزه اشاره کرد و گفت: برنج ارگانیک با شاخص‌های خاص خود تولیدکننده محدود و مصرف کننده خاصی دارد و مؤسسه تحقیقات برنج کشور فعالیت گسترده‌ای در این زمینه انجام می‌داد.

وی از انتقال آخرین دستاوردهای مؤسسه تحقیقات برنج کشور در زمینه تولید برنج ارگانیک به تولیدکنندگان خبر داد و تصریح کرد: کاهش مصرف سموم آفات نباتی،‌ کاهش اثرات و مخاطرات زیست محیطی سموم و حفظ سلامت آب و خاک از مهم‌ترین مزایای کشت برنج ارگانیک است.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور از معرفی سموم جدید که آلایندگی بسیار کمی در محیط ایجاد می‌کنند سخن گفت و ابراز داشت:‌ مؤسسه تحقیقات برنج کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی فعالیت گسترده‌ای را در تولید انواع سموم و کودهای شیمیایی انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه مؤسسه تحقیقات برنج کشور درصدد از بین بردن آفات نباتی نیست بیان داشت:‌ از آن‌جا که این آفات در محیط اطراف وجود دارند و بخشی از زنجیره غذایی طبیعت هستند بنابراین محققان تنها به کنترل فعالیت و کاهش اثرات مخرب آنان بر روی گیاه برنج مبادرت می‌ورزند.

حسینی با بیان اینکه سمومی که جدیداً توسط مؤسسه تحقیقات برنج کشور معرفی شده به آب و خاک آسیبی وارد نمی‌کنند افزود:‌ مؤسسه تحقیقات برنج از مدت‌ها قبل کمبود آب زراعی در گیلان را پیش‌بینی کرده بود بنابراین تحقیق در مورد ارقام جدید و کودهای مورد نیاز را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور از معرفی ارقام جدید و کیفی برنج در سال زراعی جدید سخن گفت و تصریح کرد: این مؤسسه با همکاری دستگاه‌های ذیربط درصدد است با اجرای تقویم زراعی،‌ تغییر الگوی کشت و استفاد بهینه از آب سد سفیدرود راهی برای حل مشکل کمبود منابع آبی پیدا کند.

انتهای پیام/‌

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور

بابک شکارچی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی  که طب ایرانی میراث کشور ما است و در صورتی که درست به دنیا معرفی شود می‌تواند در کنار درمان، ارزآوری هم در کشور ما داشته باشد. 

وی در خصوص برگزاری اولین کنگره طب ایرانی در خرداد ماه توسط انجمن علمی طب سنتی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
 

شکارچی بر این باور است که از این آشفته بازاری که وجود دارد تنها سوداگرانی سود می‌برند که به اسم طب ایرانی، طب سنتی و اسامی عجیب و غریب خودشان را معرفی می‌کنند. در واقع این افراد هم نام طب سنتی را زیر سوال می‌برند و هم به شدت به سلامت مردم لطمه وارد می‌کنند. 

وی توضیح داد: ما باید برای شناساندن طب ایرانی به مردم دو کار را انجام دهیم که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند یکی از این کار‌ها باشد چرا که خود جامعه پزشکی کشور با این طب بیشتر آشنا می‌شود این فقط نباید مختص به خود متخصصان طب ایرانی باشد بلکه باید در تمام کنگره‌هایی که در طول سال برگزار می‌شود یک پنل به طب ایرانی اختصاص پیدا کند تا این نوع طب به جامعه پزشکی بیشتر معرفی شود.

متخصص گوارش، متخصص خون و متخصص ریه و متخصص پوست و رشته‌های داخلی باید بدانند که این رشته که در حال حاضر در دانشگاه به صورت آکادمیک تدریس می‌شود و PHD تربیت می‌کند چگونه است. نکته اینجا است که خیلی از نقطه مطلوب برای معرفی طب ایرانی فاصله داریم و در واقع متخصصان این رشته این وظیفه را بر دوش دارند که این رشته را معرفی کنند. 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه می‌دهد: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.

وی ادامه داد: اما بعد سومی هم داریم و آن اینکه در همه دنیا گروهی از مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و اتفاقا در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت که این موضوع مختص ماست یعنی اگر بخواهیم روی بحث توریست کار کنیم نمی‌توانیم به پای کشور‌هایی مانند فرانسه و ترکیه که بر روی زیر ساخت‌های گردشگری کار کرده اند برسیم، اما نکته اینجا است که ما طب ایرانی را داریم که مختص خود ما است و در صورتی که درست بر روی ان کار کنیم و مدیا تهیه کنیم و آن را در اختیار مردم در همه دنیا قرار دهیم می‌توانیم در جذب توریست موفق باشیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!