Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@00:08:38 GMT

فرافکنی مجدد آمریکا در مورد حضور ایران در یمن

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۴۱۵۰

فرافکنی مجدد آمریکا در مورد حضور ایران در یمن

مقامات آمریکایی مجددا مدعی شده اند که مانع پیروزی ایران در مقابل عربستان در یمن می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، در حالی که مقامات ایرانی بارها تاکید داشته اند که نیرویی در یمن ندارند و از نظر تسلیحاتی و نظامی از حوثی ها حمایت نمی کند آمریکا باز هم تلاش دارد ایران را به حضور در این کشور و پرتاب موشک به عربستان متهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه در آخرین ادعای آمریکایی ها، یک مقام وزارت خارجه این کشور امروز یکشنبه مدعی شد: «در آینده یمن هیچ جایگاهی برای تهدید عربستان سعودی و امارات عربی متحده وجود ندارد، تهدیدی که ایران حامی آن باشد.»

 

طبق خبر رویترز در این خصوص، این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش منتشر نشده، به مذاکرات جاری در سوئد بین گروه‌های درگیر در یمن به میزبانی نماینده ویژه سازمان ملل هم اشاره کرده و از طرف‌های یمنی و حاضران در مذاکرات سوئد خواسته مشارکت کاملی در مذاکرات صلح داشته باشند.

 

اما این ادعا در حالی مجددا از سوی آمریکا مطرح می شود که یک مقام یمنی تاکید کرده که هیچ نیروی ایرانی در این کشور حضور ندارد.

 

 

«عبدالملک العجری» هرگونه حضور نیروهای ایرانی در یمن را تکذیب کرد و آن را شایعه دانست.

 

یکی از مقام های جنبش انصارالله یمن و عضو هیات اعزامی این کشور به مذاکرات صلح سوئد در مصاحبه مطبوعاتی در سوئد در پاسخ به پرسشی درباره ایرانی بودن موشک های مورد استفاده کشورش در نبرد با متجاوزان و مزدوران سعودی افزود: این موشک ها یمنی است و ما آنها را برای دفاع از کرامت خود شلیک می کنیم.

 

وی با بیان اینکه بین افراد اسیر، مزدوران سعودی و عناصر خارجی وجود دارند، تاکید کرد که هیچ نیروی ایرانی در خاک یمن حضور ندارد و این دلیل بر این است که آنچه درباره حضور ایران گفته می شود، شایعه است.

 

 

یادآور می شود، ۲ هفته گذشته «برایان هوک» چند لاشه از موشک های پرتابی به عربستان در یک نشست خبری به نمایش گذاشت و مدعی شد که این موشک ها را ایران از یمن به سمت خاک سعودی پرتاب کرده است.

 

 

اما در واکنش به این ادعای نماینده آمریکا در امور ایران، «بهرام قاسمی» گفت: هر فردی با تشکیل گروهی و نشستی و گذاشتن ادوات در آن نشست بدون اسناد اظهاراتی داشته باشد.

 

 

همچنین چندی پیش «مایک پمپئو» در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: «آمریکا برای کاهش رنج مردم یمن هزینه و تلاش زیادی کرده است، درحالیکه کاهش رنج یمنی‌ها به نفع ایران نیست و مقامات این کشور حتی به زندگی ایرانی‌ها نیز توجهی نمی‌کنند. آنها تمایلی برای حل دیپلماتیک مسئله یمن ندارند. سعودی‌ها میلیاردها دلار برای کم کردن رنج و مصیبت در یمن سرمایه‌ گذاری کرده‌اند اما ایران تاکنون هیچ هزینه‌ای در این زمینه نکرده است.»

 

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از یادداشتش مدعی شد: «ایران امروز به تعبیر هنری کیسینجر(وزیر امورخارجه پیشین آمریکا)  یک کشور نیست بلکه یک جنبش است که هدفش صدور انقلاب اسلامی به خارج است و یک ایران جسور شده، موجب کشتار و تخریب بیشتر در خاورمیانه، آغاز رقابت تسلیحاتی در منطقه، تهدید مسیرهای تجارت و تحریک تروریسم در جهان خواهد شد.»

 

وی ادامه داد: «یکی از اولین اقدامات محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد سعودی، تلاش برای ریشه کن کردن نفوذ بی‌ثبات کننده ایران در یمن بوده است، جایی که در آن شورشیان حوثی مورد حمایت تهران در سال ۲۰۱۵ قدرت را به دست گرفتند. تهران در حال ایجاد نهادی شبیه حزب‌الله در شبه جزیره عربستان است؛ گروهی شبه نظامی با قدرت سیاسی که می‌تواند مراکز شلوغ سعودی را گروگان بگیرد، همان‌طور که موشک‌های حزب‌الله در جنوب لبنان نیز اسرائیل را تهدید می‌کنند.»

 

 

در پاسخ به این ادعای پمپئو و همچنین گفته های هوک، «امیر حاتمی» گفت: آمریکا درک نمی کند که چرا یمن در مقابل آنها ایستادگی می کند و حمایت ایران از یمن، حمایت معنوی است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران تصریح کرد: امروز آمریکا به ایران اتهام زنی می‌کند که ایران اجازه نداده است اقدامات آنها در یمن به نتیجه برسد. در حالیکه آنها تفکر و روحیه بسیجی را درک نمی‌کنند. ما با افتخار از همه ملت های مظلوم دفاع می کنیم اما حمایت ما معنوی و کمک مستشاری در برابر تروریست هاست و آنچه موجب پیروزی است، تفکر مقاومت خود این ملت هاست که اجازه نمی دهد آنها تن به ظلم دهند./

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان سمنان مجلس امداد و نجات مشهد میرزا کوچک جنگلی مقابله با تروریسم نیروهای ایرانی در یمن حضور ایران در یمن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای خبری وکس، این سناتور جمهوری‌خواه که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و نیز از حامیان روابط قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که درباره آنچه در سنای آمریکا در مورد توافقات احتمالی بین ایالات متحده و عربستان سعودی می‌تواند اتفاق بیفتد و نمی‌تواند اتفاق بیفتد شفاف باشیم.

گراهام در ادامه اظهار کرد: اگر توافقنامه امنیتی متقابل میان واشنگتن و ریاض در قالب یک معاهده دفاعی مذاکره شود، برای الزام‌آور شدن نیازمند ۶۷ رأی مثبت از سوی سناتورهای آمریکایی است و بدون عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو و تأمین نیازهای امنیتی (رژیم) اسرائیل در مورد مساله فلسطین این معاهده دفاعی از آرای (مثبت) کمی در سنای آمریکا برخوردار خواهد بود.

این سناتور جمهوری خواه افزود: انعقاد پیمان دفاعی میان واشنگتن و ریاض از همان ابتدا هم مشروط به عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با (رژیم) اسرائیل بوده و تا به امروز نیز همین‌‎طور است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن به توافق با عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک شده است.

میلر به خبرنگاران، افزود: ما به توافقی درباره ابعاد دو جانبه موافقتنامه عادی‌ سازی روابط بسیار نزدیک شده‌ایم.

وی گفت: بخشی از جزئیات توافق هنوز باقی مانده است اما فکر می‌کنم که به زودی می‌توانیم به توافق درباره این جزئیات دست پیدا کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تاکید کرد: در مورد یک بخش جداگانه که به مسیر تشکیل دولت فلسطینی مربوط می‌شود، هنوز کار زیادی باقی مانده است.

میلر خاطرنشان کرد که موضع عربستان در مورد عادی‌سازی روابط با (رژیم) اسرائیل دو پیش‌ شرط دارد که شامل بازگشت آرامش به غزه و ایجاد مسیری برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است.

وی اظهار کرد: این بسته توافقی شامل بخش‌هایی درباره روابط دو جانبه و همچنین مسیری برای تشکیل دو دولت است. ما در این باره صراحت داشته‌ایم و عربستان نیز مواضع بسیار روشنی داشته است.

کد خبر 849061 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند