Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@10:48:17 GMT

تحول دیجیتالی با افراد شروع می‌شود؛ نه فناوری

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۴۲۷۳

تحول دیجیتالی با افراد شروع می‌شود؛ نه فناوری

ایتنا - در سطوح بنیادین، دیجیتال یعنی تجربه مشتری، یعنی تغییر روش عملکرد شرکت و توسعه راهکارهای جدید برای مشتریانی که از فناوری‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند. واژه دیجیتال، به فناوری اطلاق می‌شود ولی واژه تحول، به افراد و ایجاد انگیزه در گروه‌ها برای تغییر طرز تفکرشان دلالت می‌کند.
در اینجا سخنان جاستین رایت، مدیر ارشد اطلاعات در شرکت آمریکاس (فعال در زمینه معماری، طراحی و مهندسی در ایالات متحده) را پیرامون تحول طرز فکر در شرکت وی مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا، در سطوح بنیادین، دیجیتال یعنی تجربه مشتری، یعنی تغییر روش عملکرد شرکت و توسعه راهکارهای جدید برای مشتریانی که از فناوری‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند.
مثلاً در گذشته طراحی‌ها روی کاغذ انجام می‌شدند ولی اکنون در کامپیوترها صورت می‌گیرند. برای ما، دیجیتال به معنای آن است که بتوانیم اطلاعات را به‌گونه‌ای مشارکتی‌تر با تمام فراهم‌کنندگان خدمات به اشتراک بگذاریم.
 
مثال دیگر، داده‌هاست. وقتی که تمام داده‌های پیرامون یک طراحی و پروژه ساختمانی یا پاکسازی زیست‌محیطی روی یک صفحه گسترده یا یک پایگاه داده قرار داشته باشند، به دشواری می‌توان آنها را تفسیر کرد. ولی با قرار دادن یک واسط گرافیکی روی داده‌ها، با بصری‌تر کردن آنها، این امکان را در اختیار مشتریان‌مان می‌گذاریم تا با یک نگاه، به داده‌ها پی ببرند.
 
برای ما، نخستین گام، عبارت بود از درنظر گرفتن یک راهبرد برای شرکت تا کمک کند به پیشتاز دیجیتالی تبدیل شویم.
در راستای این راهبرد، لازم بود سه گروه عمده با یکدیگر هماهنگ شوند: نخست، گروه تجاری یعنی کسانی که برای مشتریان کار می‌کنند؛ دوم، گروه دیجیتال یعنی کسانی که راهبر ما در مسیر تحول دیجیتالی هستند و سوم، گروه فناوری اطلاعات که فناوری لازم برای ارائه راهبرد مدنظر را فراهم می‌سازند.
 
گام بعدی، این بود که اطمینان حاصل کنیم مدل عملیاتی ما، واقعاً کمک می‌کند به راهبردمان برسیم.

آخرین گام نیز این بود که خودمان را به‌گونه‌ای سامان‌دهی کنیم که پشتیبان مدل عملیاتی و راهبرد باشیم.
اکنون، ما در یک وضعیت بسیار مشارکتی قرار داریم؛ در این موقعیت، سه گروه بالا با یکدیگر همکاری دارند.

در پایان، باید گفت که مردم دوست ندارند فکر کنند مجبور هستند کاری انجام دهند؛ آنها مایلند صدای‌شان شنیده شود و ایده‌های‌شان را نیز هم‌رسانی کنند. اگر احساس کنند که در محیط اکوسیستم خود می‌توانند منشأ اثر باشند، می‌شود آنها را در مسیر درست هدایت کرد.
بهتر است با آنان تماس‌های مرتب برقرار نمود و از آنها پرسید که با چه مسائلی دست‌به‌گریبان هستند. سپس با آنها به همراهی پرداخت تا احساس کنند که در این مسیر تنها نیستند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فناوری دیجیتال کامپیوتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند

مدیرعامل توانیر از افزایش ۴ برابری سهم معاملات برق در بورس انرژی خبر داد و گفت: افزایش معاملات خارج از بازار از ۱۵ درصد به ۶۰ درصد خواهد رسید که از اهداف سال پایانی تکالیف برنامه هفتم توسعه در بخش برق است که از امسال در دستور کار صنعت برق است. - اخبار اقتصادی -

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: از سال گذشته مشترکان با قدرت قراردادی بالای یک مگاوات مکلف به خرید برق از بورس انرژی شدند و در این مرحله شرکت های توزیع عمده برق مورد نیاز خود را از این طریق خریداری می کنند .

وی افزود: عزم دولت و وزارت نیرو بر عدم مداخله در خرید و فروش برق بر اجرای طرح جدید است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه "خرید برق خارج از بازار عمده فروشی در سال گذشته با حدود 30 درصد افزایش به 53 تراوات ساعت رسید"، گفت: این میزان سهم مصرف نزدیک 15 درصد کل معاملات بازار برق بوده و 59 درصد مجموع برق مصرفی صنایع بالای یک مگاوات کشور را شامل می شود.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه تکلیف شده حجم معاملات برق خارج از بازار عمده فروشی از 15 درصد فعلی به 3030 درصد در سال اول اجرای برنامه و حداقل 60 درصد در سال پایان برنامه برسد که در دستور کار سال جاری شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار دارد و اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر فعالسازی حسابهای وکالتی خرید برق در بخش توزیع را از جمله اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: انتظار می رود از اول اردیبهشت امسال، ماهیانه حداقل 2 هزار میلیارد تومان در این حسابها شارژ شود تا شرکت‌های توزیع نیروی برق نسبت به تامین برق مورد نیاز خود از بورس انرژی اقدام نمایند.

وی افزود: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و یکشنبه هر هفته تسویه و به حساب ذینفعان و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد.

مدیرعامل توانیر استقلال مالی شرکتهای توزیع و انجام نقدی معاملات را از مزایای سازوکار جدید روابط مالی صنعت برق عنوان کرد و گفت: در فاز دوم و با فعال شدن بازار خرده فروشی، سهم شرکتهای توزیع برق نیز در عملیات خرید و فروش برق کاهش می یابد و صرفا هزینه های مربوط خدمات شرکت در بخشهای بهره برداری را دریافت می کنند و عملیات بازرگانی برق به شرکت های خرده فروش برق واگذار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق
  • شروع شاگردان شمسایی با یک دوئل/ کار سخت تیم ملی فوتسال ایران
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • اژه ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی علیه دو مقر نظامی بود/ توسعه فناوری اختیاری نیست، مجبور به توسعه هستیم/ همه مدیران قضایی موظف و مکلف به پیاده‌سازی مفاد سند تحول قضایی هستند +متن سند تحول و تعالی قوه قضاییه