Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس،:محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در برنامه «حالا خورشید» درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی گفت: این طرح بعد از امضای ۹۵ نماینده به هیات رئیسه تقدیم شده و هم اکنون برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده است.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی، چون نقش موثری در تثبیت هویت ملی و فرهنگی هر جامعه داشته و به عنوان مرجع اثرگذار تعاملات مختلف در بخش‌های زیرین جامعه شناخته شده بود می‌تواند سهم فراوانی در شکل‌گیری مناسبات داشته باشد لذا نمی‌توان به ابعاد، آثار و آسیب‌های آن بی‌تفاوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: ساماندهی این پیام‌رسان‌های اجتماعی از مرحله شکل‌گیری تا نظارت بر روند فعالیت‌ها و ایجاد ضمانت اجرا‌ها نیاز به سازوکار‌های قانونی داشته است که البته نباید فارغ از نگاه‌های حمایتی نسبت به ظرفیت‌های داخلی در عرصه تبادل اطلاعات غافل بود به همین دلیل این طرح با هدف اعتمادسازی و صیانت از حقوق شهروندی، حریم خصوصی، فرهنگ عمومی و امنیت ملی نوشته شده است.

پورمختار خاطرنشان کرد: تاکنون حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی کم بوده و شاید در برخی موارد در حد حرف بوده است؛ ضمن اینکه باید این حمایت‌ها از آن‌ها از مسائل مادی گرفته تا خدمات دیگر به مانند حمایت‌هایی باشد که از پیام‌رسان‌های خارجی صورت گرفته است.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم تغییری در قانون ایجاد کنیم این حس وجود دارد که شاید با تصویب آن مانعی را در مقابل خود ببینیم و حتی ممکن است در مدت کوتاهی درمورد استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی وقفه ایجاد شود، اما با ساماندهی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی قطعا آثار و برکات این موضوع به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مرجع تشخیص موثر بودن کانال و گروه‌های پیام‌رسان ۱۷ دستگاه است ضمن اینکه باید با کنترل فضای مجازی به افراد اجازه فعالیت داد. این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی پهنای باند با سرعت‌های مختلف به پیام‌رسان‌ها داده می‌شود که بخشی از خدمات به آن‌ها است، به همین جهت باید نظارت بر ان‌ها هم وجود داشته باشد.

وی گفت:‌در طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی به صراحت عنوان شده است که باید پهنای باند پیام‌رسان‌های داخلی بیش از دو برابر پیام‌رسان‌های خارجی باشد؛ ضمن اینکه باید فعالیت گروه‌ها و کانال‌های موثر در این پیام‌رسان‌ها با دریافت مجوز صورت گیرد.

پورمختار گفت: فعلا این طرح در کمیسیون فرهنگی در حال چکش‌کاری است.

وی در پایان تصریح کرد: باید اطلاعات مردم ایران در این پیام‌رسان‌های داخلی در سرور‌های درون کشورمان نگهداری شود تا سوء استفاده از آن صورت نگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: پیام رسان های داخلی پورمختار حالا خورشید رضا رشید پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو

رئیس جمهور در پیامی به مردم پاکستان و به زبان اردو، از اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی ملت‌های ایران و پاکستان به عنوان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مردم پاکستان و به زبان اردو، از اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی ملت‌های ایران و پاکستان به عنوان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور یاد کرد.

رئیس جمهور در این پیام که در شبکه ایکس منتشر شده است، نوشت: «از طرف رهبری و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره از اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومین فلسطین و حق و عدالت دفاع کرده‌اند، سلام عرض می‌کنم. اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور فراهم کرده است.»

کد خبر 747079

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟