Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از دریافت مجوز راه اندازی ۱۴ آموزشکده‌ی دخترانه و پسرانه در سطح کشور خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور صورت می‌گیرد.

دکتر ابراهیم صالحی عمران در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از دریافت مجوز تاسیس ۳۲۷ رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این رشته‌ها با موافقت وزارت علوم در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در دوره‌ی کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد:‌ کسب موافقت اصولی و مجوز شورای گسترش وزارت علوم برای ایجاد آموزشکده‌ی فنی و حرفه‌ای در شهرهای نوشهر، بانه، ایرانشهر،چابهار، ابادان، ماهشهر، دشت آزادگان، جاسک و لنگان همچنین آموزشکده‌ پسرانه سراب، گناباد، نهاوند، سقز و بابل از جمله اقداماتی است که با مساعدت وزارت علوم امسال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه آموزش‌های صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجوز شورای برنامه‌ریزی درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تصویب رشته‌ها، تغییر سرفصل‌ها و حرکت بر اساس تقاضا محوری از سوی وزارت علوم دریافت شده است.

دکتر صالحی عمران خاطر نشان کرد:‌ خوشبختانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال جاری موفق شد بر اساس "موضوع بند ز ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه" نیروهای حق‌التدریسی از آموزش و پرورش به وزارت عتف را ساماندهی کند. ضمن اینکه موفق به اخذ ردیف استخدام برای ۱۳۰۰ نیروی این دانشگاه شدیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان با اشاره به تخیصص مبلغ ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقاء و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جاری، خاطر نشان کرد:‌ بازسازی و ارتقاء ۱۴۷ خوابگاه و آشپزخانه واحدهای این دانشگاه از دیگر اقدامات مثبت صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزشکده های فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی دانشگاه فنی وحرفه ای رییس دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد

محمد علی زلفی گل گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته قدردان استادانی که در این دانشگاه داریم هستیم ولی نباید همان کاری را که دانشگاه تهران انجام می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیئت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد