Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه فولادی معاون سلامت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی جمعیت مددجویان کمیته‌امداد لرستان امسال اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۳ هزار خانوار به جمعیت مددجویان امداد اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۸ هزار خانوار تحت‌پوشش کمیته امداد استان بوده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان آذرماه به ۸۶ هزار خانوار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمایت و سلامت کمیته‌امداد امام خمینی (ره) لرستان از جذب سهمیه ابلاغی ۲۱ هزار خانواری به استان تا پایان امسال خبر داد و افزود: این سهمیه با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی نیازمندان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فولادی بیان داشت: این خانوار‌ها تحت‌عنوان تبصره ۱۴ و به صورت مشروط و زمان‌دار از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند، ضمن اینکه شناسایی این خانوار‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها معرفی شده است.

وی به برخی خدمات حمایتی امداد به مددجویان اشاره و تصریح کرد: این نهاد انقلاب ماهانه بر اساس بُعد خانوار از ۱۶۱ تا ۵۶۰ هزارتومان را به‌صورت مستمری به حساب مددجویان واریز می‌کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته‌امداد امام خمینی (ره) لرستان از عرضه دو سبد کالای دیگر به مددجویان تا پایان امسال توسط وزارت رفاه خبر داد.

فولادی در تشریح برخی خدمات حمایتی و درمانی امداد نیز افزود: بیش از پنج‌هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام‌خمینی (ره) برای مددجویان شاغل در طرح‌های خودکفایی و همچنین زنان سرپرست خانوار به مدت ۱۰ سال حق بیمه را به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند و پس از مدت ذکر شده طبق قانون، مددجو دیگر از سازمان تأمین اجتماعی مستمری گرفته و بنابراین از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان از ارائه خدمات امداد به‌منظور رفع سوء‌تغذیه مددجویان نیازمند خبر داد و گفت: کودکان زیر پنج سال، زنان باردار و شیرده و همچنین سالمندان به‌عنوان جامعه هدف از این امکان بهره‌مند می‌شوند.

فولادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار کودک لرستانی از سبد غذایی رفع سوء تغذیه امداد استفاده می‌کنند، گفت: افراد تحت حمایت این طرح از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی استان به کمیته‌امداد معرفی می‌گردند.

وی اظهار داشت: همچنین برای مددجویان روستایی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند کمیته‌امداد در صورت ارائه اسناد بیمارستانی مبنی بر بستری و یا هزینه‌های دارویی، سهم بیمار را به حساب وی واریز می‌نماید.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان تهیه وسائل کمک پزشکی همچون ویلچر، عصا، عینک و تجهیزات ارتوپدی را از دیگر خدمات حوزه درمان امداد به مددجویان تحت حمایت برشمرد.

انتهای پیام/م

جمعیت مددجویان امداد لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با ارائه گزارشی از فعالیت گروه جهادی الکفیل در زنجان اظهار کرد: ارائه خدمات پزشکی توسط با محوریت کمیته امداد؛ هماهنگی گروه جهادی حاج عبداله والی کمیته امداد به عنوان بانی اصلی و همراهی تنگاتنگ ورزش و جوانان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات در قالب پزشکی و دندانپزشکی و بینایی سنجی و عینک و سایر خدمات تخصصی و اعصاب ارائه شد، اضافه کرد: حدود ۲ هزار خدمت در این مدت ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: هزینه کمیته امداد برای بحث ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک قریب به ۶ میلیارد ریال بود.

صالحی همچنین با قدردانی از همکاری مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح گفت: خوشبختانه مثل همیشه مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح پای کار بودند.

وی ادامه داد: در کنار ارائه این خدمات غرفه‌های مشاوره برای ارائه مشاوره‌های شغلی، مشاوره خانواده از طریق کلینیک رز، مشاوره گروهی از طریق بسیج حقوقدانان و وکلای همکار کمیته امداد انجام و غرفه حجاب و عفاف نیز دایر شد.

کد خبر 6097810

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است