Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@04:11:26 GMT

نفت ونزوئلا با ارز دیجیتال پترو به فروش می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۴۴۱۸

نفت ونزوئلا با ارز دیجیتال پترو به فروش می‌رسد

پول‌نیوز - سال گذشته بود که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه این کشور، از عرضه و انتشار یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده اختصاصی و دولتی تحت عنوان پترو برای تسهیل در فروش نفت، گاز و طلا خبر داد.

پس از آنکه چندماه پیش این ارز دیجیتال توسط دولت ونزوئلا عرضه شد، حالا مادورو اعلام کرده است که تمام نفت و گاز این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی به واسطه ارز دیجیتال پترو به فروش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش اسپوتنیک، ونزوئلا هم که یکی از کشورهای تحت تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکاست، سال گذشته تصمیم گرفت که به منظور رهایی از سلطه دلار آمریکا و همچنین تسهیل در انجام مبادلات بانکی و مالی بین این کشور و سایر کشورهای خریدار، از ارز دیجیتال و اختصاصی خود به نام پترو که به پشتیبانی صنعت نفت این کشور ارائه شده است، استفاده کند.

به باور تحلیلگران ارز دیجیتال پترو آخرین تلاش ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه این کشور است و به باور آنها، برخی از کشورهای تحت تحریم نظیر کوبا، ایران و روسیه نیز قادر خواهند بود از چنین سازوکاری برای اتجام مبادلات تجاری، مالی و بانکی بهره بگیرند.  

بنابر اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ونزوئلا بیشترین ذخائر نفتی جهان را دارد و حدود ۹۵ درصد کل درآمد صادراتی خود را از راه صادرات نفت به دست می آورد. منتقدان معتقدند که دوران وفور درآمد نفتی به سر آمده است و بدون انجام اصلاحات ساختاری اساسی، هرگونه اقدامی بی فایده خواهد بود.

سقوط ارزش پول ملی ونزوئلا پس از چاپ بی‌حساب و کتاب پول توسط بانک مرکزی صورت گرفته است که تحلیل‌گران آن را عامل ایجاد پدیده ابرتورم در این کشور می‌دانند.   کارشناسان پیشتر  اعلام کرده بودند تنها در ماه دسامبر سال گذشته، قیمت‌ها ۸۰ درصد افزایش یافته‌ است. بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول اقتصاد ونزوئلا در سال جاری میلادی ۱۸ درصد افت داشته و انتظار می رود تورم در این کشور به ۱۳۷۰۰۰۰ درصد برسد.  

مادورو بر این باور است که ارز مجازی پترو قادر خواهد بود اقتصاد ونزوئلا را بهبود بخشیده و بازسازی کند و بدین ترتیب این کشور را از بحران شدید اقتصادی برهاند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت ونزوئلا ارز دیجیتال پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های مأموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

کد خبر 6087780

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار