Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که در جریان ناآرامی‌های روز گذشته در این کشور، افزون بر هزار نفر دستگیر شده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مقامات فرانسوی شمار دستگیر شده‌ها در جریان ناآرامی‌های جلیقه زرد‌ها را حدود هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کردند و دولت فرانسه به معترضان پیشنهاد مذاکره داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «کریستوفر کاستانر» وزیر کشور فرانسه رقم دقیق افرادی که دستگیر شده‌اند را هزار و ۳۸۵ نفر اعلام کرده است. «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه در پی تظاهرات دیروز گفت که زمان برای مذاکرات و اتحاد ملی فرا رسیده است.

حدود ۱۲۵ هزار نفر از معترضان جلیقه زرد در سراسر فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به خیابان‌ها آمدند و در پاریس پلیس ضمن درگیر شدن با معترضان و استفاده از گازاشک‌آور و ماشین آب‌پاش، از خودرو زرهی هم استفاده کرد. تعدادی از معترضان هم اقدام به آتش کشیدن خودرو‌ها و شکستن شیشه‌های ساختمان‌ها کردند.
شمار افرادی که در پاریس تجمع کرده بودند هم حدود ۱۰ هزار نفر برآورد شده است. روز شنبه همچنین ۱۷ پلیس زخمی شدند و بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان هم آسیب دیدند.

اعتراضات در فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد.

ماکرون اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زرد‌های فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودرو‌های هیبریدی و کاهش خودرو‌های متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر هر لیتر گازوییل را ۶.۵ و هر لیتر بنزین ۲.۹ سنت افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازداشت 1400 نفر در فرانسه جلیقه زردها بازداشت آشوب در فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند

دولت فرانسه در اعتراض به آنچه که اقدامات جمهوری آذربایجان در آسیب زدن به روابط دوجانبه توصیف شده، سفیر خود را از باکو فراخواند.

به گزارش فارس؛ وزارت امور خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.

به نوشته وبگاه «فرانس۲۴»، در این بیانیه آمده است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفتگو کرده است. وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • قیمت روز محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت پژو ۴۰۵ GLX امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ عقبگرد قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۲۸ فروردین ماه
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان
  • اسرائیل به سمت آشوب‌های داخلی و شاید رفتن نتانیاهو از قدرت می‌رود