Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - ایرنا - 16 آذر و روز دانشجو فرصتی شد تا برخی از اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه ، گله ها ، واگویه ها ، بغض ها ، حرف و حدیث ها و سخنان گفته و نگفته خود را بیان کنند.

به گزارش ایرنا ، این نشست با حضور جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز دانشجو، شنبه شب در ساختمان دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** نگاه سطحی نداشته باشیم
دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با بیان اینکه اگر دانشجو نسبت به مسائل کشور نگاه و برخورد سطحی نداشته باشد مؤثر واقع می‌شود، اظهار داشت: دانشجو باید در فضای مجازی و عرصه رسانه حرفی برای گفتن داشته باشد و عمیق تحلیل کند.
مصطفی علی یاری ادامه داد: دانشجوهای نسل جدید نسبت به نسل‌های گذشته شور کمتری دارند البته برخی دانشجویان سابق هم از عملکرد خود پشیمان شدند که اگر ما هم رسالت دانشجویی خود را باور نداشته باشیم در معرض این خطر خواهیم بود.
این فعال دانشجویی افزود: من با شعار مرگ بر آمریکا مخالف نیستم اما نباید صرفاً در شعار بمانیم باید شعار را عملی کنیم به این معنا که مثلاً در عرصه اقتصادی مسائل را حل کنیم، نمی‌خواهم منکر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران باشم اما اگر بخواهیم برای همه مسائلی که با آن مواجه هستیم به چهل سال قبل برگردیم، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
علی یاری بیان کرد: از وضعیت فعلی دانشگاه راضی نیستم، تشکل‌ها به حاشیه رانده می‌شوند اما از عملکرد نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه راضی هستم.

*** ضرورت مطالبه و ارائه راهکار برای مشکلات نظام سلامت توسط دانشجویان
دبیر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرتی تبدیل‌ شده است که حرف برای گفتن دارد و کشورهای دنیا نیز نگاه قبلی را به کشورمان ندارند، ابراز داشت: ازلحاظ استقلال ‌طلبی، علوم دانش‌ بنیان و دینداری پیشرفت کردیم.
حسین رحیمی ادامه داد: انتقادات مردم به این مسئله برمی‌گردد که چرا مسؤولان از اسلام می گویند اما همان را در کشور پیاده نمی‌کنند، این نشان‌دهنده رشد مردم است که ناراحتی آن‌ها به عدم اجرای صحیح دین برمی‌گردد.
وی افزود: رسالت دانشجو فراتر از یک مطالبه خشک است، مطالبه اولویت ما است اما اگر در کنارش ارائه راهکار نباشد غلط است.راهکار علمی و تخصصی لازم است و ما به‌عنوان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی باید مشکلات نظام سلامت را به ‌صورت تخصصی دنبال کنیم و راهکار ارائه بدهیم.
رحیمی با بیان اینکه در دهه پنجم شاهد رشد و شکوفایی علمی فرهنگی و بخصوص اقتصادی خواهیم بود، گفت: شکی نیست که آینده انقلاب روشن است و جمهوری اسلامی ایران از کشورهای ابرقدرت دنیا خواهد شد.

** تشکل‌های انقلابی مصلحت‌ سنج و محافظه ‌کار شدند
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در حال حاضر خموده، فشل و ناکارآمد است، اظهار داشت: در گذشته از فعالیت دانشجوها تجربه خوبی داشتیم، دهه به دهه که پیش می‌رویم می‌بینیم در هر دهه یک نقصی گریبان گیر دانشجوها می‌شود.
علی عابدی ادامه داد: دهه 70 احزاب به دانشگاه‌ها آمدند، در دهه 80 دلشان به دولت گرم شد و از رسالت خود بازماندند، در دهه 90 هم می‌بینیم که دغدغه بیش از 90 درصد همکلاسی‌هایمان متعالی نیست.
وی افزود: تشکل دانشجویی به محلی برای وقت‌ گذرانی تبدیل ‌شده است و جنبش دانشجویی آن تأثیرگذاری را ندارد و دانشجویان از رسالت خود فاصله می‌گیرند.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه باید فضای دانشجویی را آسیب‌شناسی کرد، گفت: باید ببینیم چه آسیب‌هایی متوجه دانشجویان است که آن‌ها را از رسالت خود بازمی‌دارد. سکولار بودن یعنی عدم تأثیرگذاری در دانشگاه و جامعه و بی‌تفاوت شدن نسبت به مسائل به ‌طوری‌ که برای یک فرد حزب اللهی تنها هیات و مسجد رفتن مهم می‌ شود، ازجمله آن عوامل است.
عابدی بیان کرد: انتظار رهبری از دانشجو غالب کردن گفتمان انقلاب در دانشگاه است. خیریه زدن و اردو جهادی رفتن خوب است اما نباید در همین حد باقی ماند؛ تبیین، روشنگری، رصد، نقد و به حرکت واداشتن جامعه مهم است.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه فضای جنبش دانشجویی فضای رمانتیکی شده است، ابراز داشت: پایگاه‌های مساجد سطح شهر هم راهیان نور و اردو جهادی برگزار می‌کنند اما ما دانشجویان نباید صرفاً همان کارها را تکرار کنیم وظیفه ما ایستادگی در مقابل فساد است.
وی اضافه کرد: نقد ما به مسؤولان دانشگاه این است که چرا اجازه نمی‌دهند خبرنگاران در برنامه‌های تشکل‌ها حضور پیدا کنند چرا باید روابط عمومی خبر را بنویسید و منتشر کند.
عابدی به طرح چند سؤال خطاب به نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پرداخت و گفت: چرا برای حضور هادی غفاری در دانشگاه مجوز صادر شد؟ نهاد نمایندگی رهبری به نظرم مسئولیت خطیری دارد البته درست است که نقش اجرایی ندارد اما باید نسبت به جریان فتنه‌ای که در دانشگاه نفوذ می‌کند موضع بگرید.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: ما می گوییم نه اصول‌ گرا هستیم نه اصلاح‌طلب، اما درواقع همه اصول‌گرا هستیم و همان مسیری را می‌رویم که اصول‌گراها رفتند.
وی افزود: جریان دانشجویی مخصوصاً تشکل‌های انقلابی همه مصلحت طلب و محافظه ‌کار شدند همه‌ واقعیت‌ها را نمی‌بینند. ما نقد داریم به قوه قضائیه و شورای نگهبان هرچند شورای نگهبان را نفی نمی‌کنیم. کار برای انقلاب هم هزینه دارد و باید بهای آن را پرداخت کنیم.

**دانشجو نباید رسالت خود را فراموش کند
دبیر ستاد یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: یادمان باشد که چرا 16 آذر به اسم روز دانشجو نام‌گذاری شد، زندگی‌نامه سه دانشجو مبارز را بخوانیم همین‌طور زندگی‌نامه کسانی که هویت دانشجویی داشتند.
علیرضا تنگاب ادامه داد: همان‌طور که رهبری می‌فرمایند مهم است که دانشجو باانگیزه باشد و رسالت خود را فراموش نکند و اگر قرار باشد تأثیرگذار باشیم اولاً باید خودسازی کنیم.
وی افزود: کارهای دانشجویان دیده نمی‌شود نه اینکه کار نمی‌کنند، به قول حضرت امام ما وظیفه گرا هستیم نه نتیجه گرا.

** لزوم مطالعه آثار شهید مطهری
نماینده هیات اباصالح دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی نشان دادند که علاوه بر مطالبه پیشنهاد هم دارند، ابراز داشت: امیدوارم دانشجو ارج ‌و قرب پیدا کند و بتواند پیشنهادهایش را کارساز و عملی شده ببیند، نه اینکه صرفاً بگوید و نتیجه‌ای از جانب مسؤولان نبیند.
میلاد کاظم آموز ادامه داد: ما دانشجویان ادعای جریان‌ سازی داریم اما باید از دانشجوها پرسید که چقدر آگاهی خود را ارتقا دادند، رهبری بارها از کتب شهید مطهری گفتند اما چند کتاب از ایشان را خواندیم؟
وی افزود: در هیات نظارت بر تشکل‌ها باید نماینده تشکل‌های دانشجویی نیز حضور داشته باشند تا تعامل برقرار شود.
کاظم آموز گفت: امید در جامعه ما کاهش پیداکرده است، در بین دانشجو کم شدن امید شبیه ازکارافتادن موتور یک ماشین است. باید امید واقعی و نه واهی را در جامعه گسترش بدهیم.
این فعال دانشجویی بیان کرد: انقلاب برای بچه‌های دهه 80 و 90 غریب است، آیا انقلاب برای این‌ها تبیین شد؟ این‌یک چالش فکری است. فارغ از تمام جهت‌گیری‌های سیاسی ما علاقه به وطن داریم که این علاقه باید مارا به سمت کارها سوق دهد.

** نقش دانشجو برای تببین انقلاب
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه این انجمن قدیمی‌ترین تشکل استان فارس است و سعی کردیم طی این سال‌ها رسالت اصلی جنبش دانشجوی را انجام بدهیم، گفت: انجمن اسلامی در 8 دانشکده دانشگاه دبیر دارد و فعالیت می‌کند، بعد از تعطیلی دفاتر انجمن در دهه 80 ما به دنبال بازگشایی دفاتر بودیم و موفق هم شدیم.
مهدی ماندگاری ادامه داد: در دولت قبلی حمایت زیادی نسبت به بازگشایی تشکل‌ها می‌شد که قابل‌تقدیر است اما پشتوانه تشکل‌ها برای ادامه فعالیت را به ‌صورت غیرقانونی منع کردند.
وی افزود: فعالین دانشجو اهداف را فراموش کردند و این مسئله به دلیل فاصله‌ای است که بین فعالان گذشته و دانشجویان ایجاد شد، فعالان دانشجویی معتقدند دانشگاه نمی‌تواند بلندگوی دغدغه‌های دانشجویان باشد. مجوزهای برنامه‌های سیاسی ما لغو می‌شود.
این فعال دانشجویی گفت: پولی سازی دانشگاه باعث شده که دانشجو مادی‌ گرا به وجود به یاد، بعد از فارغ تحصیلی به‌جای خدمت ‌رسانی به مردم هزینه هنگفت از مردم بگیرد تا جایگزین هزینه‌هایی که کرده بشود، این مسئله می‌تواند ضربه‌های سنگینی به جامعه وارد کند.
ماندگاری اضافه کرد: رسالت دانشجوها در این برهه زمان با توجه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌تر است درواقع هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد رسالت ما بیشتر می‌شود. بازخوانی چرایی انقلاب برای نسل جدید ضروری است، وزارت آموزش‌ و پرورش به این توجه نمی‌کند دانش‌آموز وارد دانشگاه می‌شود اما رسالت دانشجو را در پیشبرد اهداف انقلاب نمی‌داند و دغدغه دانشجو این می‌شود که چه زمانی در دانشگاه کنسرت برگزار می‌شود و به نظر من این دون شأن دانشجو است.
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: ما معتقد به گفت‌ وگو هستیم نه چوب و چماق! دانشجویی که تحمل حرف مخالف را ندارد باید خودش را بررسی کند. در شیراز احزاب پررنگ شده و روحیه مطالبه گری دانشجو از آن گرفته می‌شود.
وی بیان کرد: علیرغم اجرای طرح بازنشستگی، جایگزینی جوانان با بازنشسته‌ها را نمی‌بینیم و اینکه اعتماد بین مسؤولان و دانشجویان نیست.

** گفته های دیگر دانشجویان
یکی از دانشجویان حاضر در این نشست هم گفت: اوایل انقلاب امثال شهید بهشتی با مارکسیست‌ها صحبت می‌کرد و فضایی بود که نظرات مختلف مطرح می‌شد اما دیگر چنین فضایی نیست، صداوسیما حاضر نیست خواسته های مردم را نشان بدهد چطور توقع داریم اقدامات دانشجویان را منعکس کند.
وی ادامه داد: آن ‌قدر تنزل پیدا کردیم که برنامه دانشجویی به هیات نظارت نرسیده کنسل می‌شود، با این شرایط چطور می‌شود توقع فعالیت از دانشجو داشت؟
این دانشجو بیان کرد: به دانشجویی که نه امکانات مالی دارد و نه اختیارات اجرایی نمی‌شود گفت حرف‌هایش شعاری است.
دانشجوی دیگری نیز ابراز داشت: مشکل ما اقتصادی نیست گسترش احساس فقر توسط رسانه‌ها است. مسؤولانی که از رهبری می گویند چقدر به حرف ایشان عمل کردند؟
یکی از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: برای من فرقی ندارد که رئیس دانشگاه کیست و چقدر بدهی دارد و نمی‌تواند بودجه تشکل‌ها را تأمین کند، کارآمد بودن مسؤولان دانشگاهی مهم است. ما انتقادهایی می‌کنیم اما پاسخی نمی‌شنویم.

** تشکلی که مجوز دارد، انقلابی است
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از شنیدن سخنان همه دانشجویان حاضر در نشست اظهار داشت: تشکلی که از نظام مجوز می‌گیرد انقلابی است و به انقلابی و غیرانقلابی نباید تفکیک شود؛ بهتر است بگوییم اصول ‌گرا و اصلاح طلب، بسیج هم به عنوان سازمان همه جا حضور دارد.
حجت الاسلام دکتر حمید مقامی در ادامه با اشاره به اینکه مرجع اجازه دادن به سخنران برای حضور در دانشگاه وزارت اطلاعات است، درباره مراحل دعوت از یک سخنران و چگونگی فعالیت هیات نظارت بر تشکل ها توضیحاتی داد.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، نگاه رهبر معظم انقلاب به دانشجو و دانشگاه را یک نگاه متعالی دانست و افزود: در این نگاه ، دانشجویان، فلسفه محوری وجود دانشگاه هستند.با آنان سلسله‏ تعلیم و تربیت نسل فرهیخته‏ جامعه تداوم می‏یابد و آینده علمی جوامع رقم می‏خورد.این نسل، دارای خصلت های خاص هستند .بدون شناخت آن، نمی‏توان به این مجموعه راه برد و در تعلیم و تربیت و همراهی و همدلی با آنان توفیق یافت.
6113 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روز دانشجو دانشگاه و دانشجو تشكل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست پرسش و پاسخ دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی عصر دیروز (دوشنبه) در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای نشست نمایندگان انجمن‌های علمی دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج دانشجویی ضمن بیان درخواست‌های خود در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، مطالبی را بیان کردند.

وزیر علوم در این نشست با یادآوری تعطیلی دانشگاه‌ها در دوران کرونا گفت: یک سال نخست مسئولیت من در وزارت علوم، همه‌گیری کرونا بود و خوابگاه‌های خودگردان و سلف سرویس دانشگاه‌های مختلف شرایط مناسبی نداشت و مجبور به بازسازی زیرساخت‌ها شدیم. در این شرایط فعال کردن مجدد تشکل‌های دانشجویی دشوار و زمان‌بر بود. دانشگاه‌ها در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از نظر نشاط سیاسی، فعال بودند و حضور مسئولان در دهه فجر و ایام انتخابات این موضوع را تایید می‌کند.

وی در ادامه به راه‌اندازی سامانه فرنما برای ثبت فعالیت‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: برای اطلاع دقیق از فعالیت‌های فرهنگی این سامانه را تاسیس کردیم که بر اساس آن امروز دقیق می‌توانیم بگوییم، دانشگاه علامه‌طباطبائی در ۱۴۰۲ در مجموع هزار و ۳۰۰ فعالیت فرهنگی داشته است. همچنین در ارزیابی روسای دانشگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی ثبت شده بر اساس سامانه فرنما معیار مهمی است و از روی همین سامانه کارنامه فرهنگی برای دانشجویان صادر می‌شود.

تولید علم باید برونداد داشته باشد

زلفی‌گل با اشاره به اهمیت انجمن‌های علمی، خاطرنشان کرد: برگزیدگان جشنواره بین‌المللی حرکت و جشنواره رویش به عضویت بنیاد ملی نخبگان در می‌آیند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. روند جذب افراد نخبه و مستعد در دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز تسهیل شده است. تولید علم باید برونداد داشته باشد. تولید مقاله، کتاب، اختراع و دستاورد‌های علمی یا هنری یکی از این برونداد‌ها است و استادان باید برخی از این برونداد‌ها را داشته باشند. این موضوع در آیین‌نامه ارتقای جدید استادان و اعضای هیئت علمی که در حال تدوین است، قید شده است که استاد می‌تواند به هر شکلی دستاورد علمی خود را نشان دهد و فقط مقاله مد نظر نیست. کاربردی بودن مقالات را نیز در نظر داریم؛ به همین دلیل مقالات بنیادین ۷ امتیاز، مقالاتی که نیازی از جامعه رفع کنند، ۱۴ امتیاز برای ارتقای استادان خواهد داشت.

وی افزود: فردی که رساله‌های بنیادی داشته باشد به اندازه حقوق استاد پایه یک پژوهانه دریافت می‌کند، فردی که رساله‌های کاربردی دارد دو برابر و فردی که رساله فناوری داشته باشد، سه برابر حقوق استاد پایه یک پژوهانه می‌گیرد. استادان ارتباط با صنعت نیز به صورت ویژه تشویق می‌شوند. همچنین از علوم نوظهور و نوپدید مانند هوش مصنوعی در حد توان حمایت مالی می‌کنیم.

وزیر علوم درباره مطالبه دانشجویان در خصوص قانون حمایت از خانواده و ایجاد خوابگاه‌های متاهلی گفت: در همه دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هزار واحد خوابگاه متاهلی داشتیم ولی ما در مدت مسئولیت، ۳۵۰ واحد اضافه کردیم، 3 هزار و 200 واحد تا آخر سال نیز اضافه می‌شود که احداث 2 هزار و 600 آن شروع شده است. ساخت خوابگاه بودجه می‌خواهد. یکی از این کار‌ها طرح تهاتر و مولدسازی است. به دانشگاه‌ها اجازه داده شده است املاکی که دارند را تغییر کاربری دهند و از آنها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی استفاده کنند. ما پول نداریم و سازمان برنامه به ما اعتبار نمی‌دهد ولی سرمایه و امکانات بدون استفاده‌ای که داریم را می‌توانیم به گونه‌ای دیگر مورد استفاده قرار دادیم.

بر اساس قانون ما را مواخذه کنید

وی در ادامه نشست به دانشجویان پیشنهاد کرد انتقاد‌های خود را از وزارت علوم در چارچوب قانون بیان کنید. بر اساس قانون ما را مورد ارزیابی قرار دهید. به طور مثال بگویید چرا رتبه علمی کشور کاهش پیدا کرده است.

۷۵ اقدام جدید در وزارت علوم انجام شد

وی در ادامه نشست به بیان اقدامات انجام شده در وزارت علوم و ایجاد ۷۵ اقدام جدید، پرداخت و خاطرنشان کرد: افزایش پایه‌های تشویقی استادان به ۶۰ پایه، بورسیه رتبه‌های برتر کنکور هر سال و المپیادی‌ها، تعیین کارانه (جهش علمی) بر مبنای عملکرد، اختصاص پژوهانه به استادانی نو استخدام، اختصاص پژوهانه برای دانشمندان یک‌درصد و دودرصد، قید شدن پژوهانه جامع در برنامه توسعه هفتم، تخصیص ۱۵ درصد بودجه کل دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی و پنج درصد برای فعالیت‌های فرهنگی، راه‌اندازی بورسیه صنعت با همکاری صنایع، حمایت از مجلات تحت نمایه‌های بین‌المللی، تاسیس صندوق عالی عتف از جمله این فعالیت‌هاست.

وزیر علوم به راه‌اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از ۱۵ هزار نیاز در این سامانه ثبت شده و استادانی که روی رفع نیاز‌های ثبت شده در این سامانه کار کنند، پژوهانه دریافت می‌کنند. برای حمایت از پژوهشگران نیز سامانه پژوهشگران مستقل را راه‌اندازی کردیم که بتوانند از مزایای بیمه و حقوق بهره‌مند شوند. سامانه دانا (درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان) نیز تاسیس شد تا همه دانشمندان در این سامانه صفحه خانگی داشته باشند و دستاورد‌های علمی و مقالات خود را در این صفحه ثبت کنند. پژوهانه بر این اساس و روزآمد بودن صفحه به آنها تعلق می‌گیرد.

عملیات وعده صادق دستاورد دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها بود

وی همچنین با تجلیل از اقدامات عالمان و مدیران پیشین وزارت علوم مطرح کرد: عملیات وعده صادق دستاورد دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها بود و شهید طهرانی مقدم‌ها، شهید شهریاری‌ها و شهید احمدی روشن‌ها در همین دانشگاه‌ها آموزش دیده‌اند، باید قدردان وزیران و دانشمندان پیشین باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه را نهاد انسان ساز دانست و گفت: در این راستا فعالیت فرهنگی را توسعه دادیم. از دانشجویان برای برگزاری برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنیم، اعتبارات فرهنگی را برای تشکل‌های دانشجویی افزایش می‌دهیم. برای نخستین بار مرکز علوم انسانی را در وزارت علوم تاسیس کردیم و بخشی از ماموریت تحول در علوم انسانی به این مرکز محول شده است.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت جسمی و روحی انسان‌ها اظهار کرد: سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود و اگر به این رشته‌ها بی توجهی شود، در راستای سلامت روحی و روانی جامعه به خوبی گام برنداشته‌ایم. باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم. در بسیاری از کشور‌ها نخبگان داخلی به رشته‌های علوم انسانی هدایت می‌شوند و برای رشته‌های علوم پایه از نخبگان خارجی کمک گرفته می‌شود.

وزیر علوم در پایان این نشست از دانشجویان خواست راهکار‌های جدید خود را برای اداره بهتر آموزش عالی ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی